Verlof verlengen

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Wijffie75, Jan 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brondy

Brondy Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,660
    438
    83
    Overijssel
    Bij zl heb ik wat vakantie dagen erachteraan geplakt, zodat ik 1 februari pas weer hoefde te beginnen. Hij is 2 weken te vroeg geboren en had 5 weken voor uitgerekende datum (oktober) verlof opgenomen. Vond t wel fijn een extra maand vrij te zijn maar daarna ook wel weer fijn om lekker te kunnen werken. Werkte toen nog 30 uur per week.
    Nu mijn ouderschapsverlof verloopt werk ik weer 36 uur per week. De week dat ik 5 dagen werk valt mij stiekem toch wel zwaar. Maargoed even een half jaartje volhouden en dan weer verlof. Maar eerst nog vakantie, daar kijk ik nu al wel naar uit, nog 4 maandjes.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Vandaag m'n voorstel voor verlof ingediend bij mn werkgever.

4 weken vantevoren met verlof, dus 27 juni.
    12 weken bevallingsverlof
    6 weken vakantiedagen (had beetje veel over)
    Dan zou ik 30 november weer moeten gaan beginnen, maar heb voorstel gedaan om 1 maand ouderschapsverlof op te nemen. Dat zou inhouden dat ik 4 januari 2016 weer aan t werk ga en dus precies een half jaar vrij zal zijn. Woehhh, ben benieuwd, volgende week gaan we om tafel zitten om te kijken hoe of wat.

Wow, het idee alleen al, nog 4.5 maand werken en dan een half jaar vrij. Heeeeeeerlijk :)

3. Brondy

Brondy Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,660
    438
    83
    Overijssel
    wauw, lekker zeg als ze daar een akkoord op geven!
    hoop t voor je..

4. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

Apr 17, 2014
    1,041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Wijffie, succes, zou idd leuk zijn! Ik heb dat ook gedaan, zit nu nog in mijn 4 weken zwangerschapsverlof en ga na het bevallingsverlof flink wat vakantie aanhangen en vervolgens 2 maanden onbetaald verlof. Daardoor begin ik weer met werken als onze oudste dochter weer naar school moet, mid augustus. 7 maanden vrij, ongelooflijk gevoel, en lekker de hele lente en zomer thuis 😄

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Bij ons eerste dochter ben ik met 34 weken gestopt, en na het verlof heb ik eerst nog 6 weken voor 2 dagen gewerkt ipv 3 dagen. Vond het heerlijk om ze te beginnen.

Bij deze baby moet ik nog even kijken hoe en wat.. A

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Verlof is goedgekeurd! Wow ik ben straks een half jaar vrij :)

Het wordt financieel wel even wat minder natuurlijk, een maand onbetaald verlof, in die maand geen vakantietoeslag/dagen opbouw. Maar in die overige maanden natuurlijk ook geen reiskostenvergoeding. Dat is toch wel een flink bedrag dat ik misloop. Maarja, ook geen kinderopvang kosten natuurlijk en gewoon veel meer quality time bij de kids. Heerlijk vooruitzicht!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Reiskosten maak je ook niet in je verlof.... dus geen vergoeding, maar ook geen onkosten ;)

Lekker vooruitzicht om er een half jaar tussen uit te kunnen!

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Nee precies, er valt niks te vergoeden natuurlijk, dus logisch dat dat niet betaald wordt. Maar was het in mn berekeningen even vergeten ;)

9. Brondy

Brondy Fanatiek lid

Jun 23, 2011
    3,660
    438
    83
    Overijssel
    Wel heerlijk dat je verlof goedgekeurd is!!
    Ik heb nog wat vakantiedagen over, dus neem sowieso tot eind 2015 verlof/vrij. Daarna waarschijnlijk 30 urige werkweken maken.

Share This Page