verlof verveel jij je ook?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wondertje, May 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

May 7, 2006
    1,167
    0
    0
    zuid holland
    hoi hoi,

ik heb nu 1 week verlof en verveel me nu al.
    zijn er meer mensen die dat hebben?
    ben gewoon blij dat ik tot 36 weken heb door gewerkt.
    zou niet weten wat ik met zes weken van tevoren moet.
    en die kan ik alsnog hebben natuurlijk als de kleine te laat komt.
    hoe vullen jullie je tijd in?
    ik wil best veel doen maar heb er vaak ook de fut gewoon niet voor!

2. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha dat is snel! ik was rond week 20 al thuis met erge bi. ik heb me echt doodverveeld! ik heb gewoon iedere keer met vrienden afgesproken of mijn familie kwam gezellig langs(wat mis ik de yatzee nu haha).
    je kan natuurlijk ook vast babykleertjes uitwassen enz. of lekker een boek lezen of een filmpie kijken.
    veel sterkte die overige weken!
    groetjes esther

3. Female

Female Niet meer actief

Ik ben al vanaf jan. thuis, mijn contract werd ivm de zwangerschap niet verlengd. In het begin was het wennen maar ik heb me werkelijk geen 1 dag verveeld.

Tot nu, de laatste 2 weken ofzo.... :( ...... Je kunt niet teveel meer doen, niet te ver weg, zit de hele tijd op je pijntjes te letten... Alles is schoon, af enz...

Probeer veel afleiding te zoeken, met vriendinnen weg enzo... Verder is het nog maar heel even, voor je het weet is het voorbij! :D

4. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    :confused: pffffff ik verveel me ook ontzettend erg! Ga meestal uit verveling maar slapen smiddags zodat de dag sneller gaat...
    Tot vorige week liep ik nog iedere zaterdagmiddag te shoppen, maar dat hou ik inmiddels echt niet meer vol.
    Babykleertjes liggen al gewassen in de kast... alles schoon..
    En een boek lezen.. tja.. dan val ik uiteindelijk toch weer in slaap :)
    valt niet mee, zoveel vrije tijd ineens. ;)

5. Niet meer actief

administratie
    enveloppen klaar maken
    internetten
    boek lezen
    mensen uitnodigen die je allang niet hebt gezien
    uitgebreide lichaamsverzorging
    huishouden
    laatste babyspullen nalopen/aanschaffen
    koffiedrinken bij anderen
    taal cursus starten
    dvdtje kijken
    dagboekje bijhouden voor je kleintje over je leven tnt.
    schilderijtje maken voor op babykamer
    plakboek maken over huis, babykamer, echo's etc.
    veel slapen
    boodschappen halen

een hoop van deze dingen doe je voorlopig niet als je bevallen bent dus grijp je kans nu ;) :D

Ik mocht willen dat ik had kunnen werken tot 36 weken zat na 12 weken verplicht op de bank.

6. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Oh, ik kijk juist nu al uit naar mijn verlof, dat start nl. al met de zomervakantie (zit in het onderwijs) - met 28 weken al klaar en dan een half jaar thuis.

Ik denk juist steeds: pffff, ik wil zoveel doen, ben blij dat ik die tijd heb!

Maar goed, tegen die tijd praat ik misschien wel anders :)

Ik sluit me aan bij de vorige poster - vooral het schrijven van een dagboekje of je levensverhaal voor je kleintje is een leuk idee. Enne... heel veel succes met de laatste loodjes!

7. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Haha, nou ik verveel mij niet.Aangezien ik altijd te laat ben met alles!
    Dus wat doe ik allemaal, en vooral wat delegeer ik allemaal?
    Ikke:geboortekaartjes schrijven, wiegje bekleden, laatste boodschappen, oh ja, bijna klossen vergeten, ook even halen.Huishouden, tuinieren, ik heb nog twee kinderen, dus druk, druk, druk.

Ik delegeer:tuin aanleggen, terras opnieuw aangepland, was veel werk, ik maak het ontwerp, zorg dat alles geleverd wordt, planten etc, waarna de hulptroepen het aanleggen. verbouwen, komen as maandag kozijnen plaatsen, daarna wordt onze slaapkamer opnieuw ingericht, weer een hoop werk want ik moet shoppen, nieuwe gordijnen, behang, accesoires, lampen.Alles moet klaar zijn voordat ik beval, dus de hulptroepen staan klaar, enne...help!...Ik ben al bijna 38 weken, aangezien ik van de vorige bevallen met 38 weken....IK VERVEEL MIJ NIET.

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Ik verveel me gelukkig geen moment. Ben juist veel te druk en moet juist eigenlijk rusten maar het komt er niet van hnihi.

Succes, ik hoop dat je kleine gauw geboren zal worden dan verveel je je niet meer ;)

9. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

May 7, 2006
    1,167
    0
    0
    zuid holland
    ik hoop inderdaad zeker niet dat de kleine zelfs twee weken over tijd komt want dan moet ik er nog 5
    verder ben ik inderdaad wel aant schoonmaken enveloppen schrijven maar op een gegeven moment ben je ook daar klaar mee en ik heb geen onwijze nesteldrang dus ja ik hoef niet persee heel veel te poetsen
    en ik moet zeggen dat de zin erin vaak ontbreekt
    moet mezelf er echt toezetten om iets te gaan ondernemen.
    heb mezelf bijv voor genomen vandaag de badkamer de wc en twee belangrijke keukenkastjes schoon te maken.
    maar ik ben nu al aan het laatste keukenkastje toe.
    dus zo nog maar weer even stofzuigen
    en dan van lieverlee maar weer ff liggen (lees slapen aangezien ik vaak gelijk in slaap val als ik ga liggen)
    verder ben ik dan denk voor vandaag wel weer klaar.
    dus bankhangen bankhangen bankhangen

nee van mij mag die kleine binnen nu en drie weken komen hoor!

10. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    hahaha dat had ik ook. zag er zo naar uit, en toen het eenmaal zover was zat ik daar. zelfs internet had ik op een gegeven moment wel gezien.
    na 2 en halve week werd mijn zoontje geboren. maar ik zou nu maar wat graag weer even verlof willen hebben. hihi probeer er toch maar van te genieten!

11. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb me nog geen moment verveeld! Ik geniet juist van deze relaxte tijd.

12. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook verlof genomen vier weken voor de uitgerekende datum. En ik heb me geen seconde verveeld, eigenlijk kwam ik nog tijd tekort. Daarentegen beviel ik ook nog eens twee weken eerder. Ik zat eigenlijk maar 1,5 week thuis en had nog zoveel gepland maar dat is er niet van gekomen. Onze kleine meid wilde gewoon ons al verrassen.

Groetjes Monique76

13. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    dan moet je vanaf 15 weken eens verplicht platliggen, dàs pas vervelen :p
    Ben het ondertussen al wat gewoon, maar toch... Het is en blijft enorm saai.
    Ik mis m'n werk enorm (kinderdagverblijf, kleintjes tussen 3 en 9 maanden oud) en kan niet wachten om terug te gaan werken.
    Komt dan nog eens bij dat ik niet eens m'n huishouden mag doen, dus de hele dag van de éne zijde op de andere draai en in die vervloekte sofa of m'n bed moet liggen.
    Had ik nu iets te doen gehad, dan was het wss een pak leuker geweest dan nu het geval is.
    Ach ja, het is niet lang meer ;)

14. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :oops: Ook ik verveelde me te pletter.. was hier ook uren te vinden op n dag hihi. Maar geniet er nog van want als je kleintje er is.. kom je tijd te kort. :( In mn verlof ging ik alle oude foto's ed uitzoeken wat weg kon ed en de rest in albums gedaan en de grote schoonmaak in huis en dan bedoel ik écht n grote schoonmaak.. Ik was er anderhalve week mee bezig. Ben blij dat ik dat toen heb gedaan want ik kom nu bijna nergens meer aan toe. :confused:

15. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Probeer idd gewoon lekker te genieten van het feit dat je helemaal niks hoeft te doen! Straks als die kleine er is zul je nog met weemoed terugdenken aan je verlof ;)

16. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Dit is mijn eerste officiele verlof dag, maar ik kan me niet voorstellen dat ik me ga vervelen, heb nog zoooo veeeel te doen voor mijn gevoel! Afgelopen 2 weken zat ik al verplicht thuis, dat was even schakelen, maar toch vlogen de dagen eigenlijk voorbij! Moet er alleen om denken om niet teveel op deze site te zitten (dan vliegt de tijd helemaal voorbij): Meid lekker genieten :p

17. claudje10

claudje10 Actief lid

Sep 21, 2006
    130
    0
    0
    genieten, genieten en genieten, dat ben ik van plan als mijn verlof ingaat. ik kan nu al niet wachten. lekker in de zomer...
    ik ben alvast wat dingen aan het opschrijven die ik wil gaan doen (foto's inplakken, dingetjes voor de babykamer maken etc).
    ik ben er echt niet bang voor dat ik mijn tijd niet doorkom, je gaat alleen van continu in de vijfde versnelling vier versnelling langzamer.
    ik ben er nu alvast en beetje mee bezig om het rustiger aan te doen (mijn lichaam verplicht me daar ook wel toe) zodat de overgang over een paar weekjes niet zo groot is.

18. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Phooeeee, hier ook een die zich verveelt!
    Ik zie en aantal mensen met de tip: koffie drinken/op bezoek e.d.
    Maar al mijn vriendinnen (met en zonder kids) die werken ook gewoon dus dat gaat net door!

Share This Page