Net een nieuwe baan en zwanger

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Wednesday, Mar 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wednesday

Wednesday Lid

Mar 6, 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, hoi,

Ik ben er sinds twee weken achter dat ik zwanger ben. Dit was niet gepland, maar ben er superblij mee en zie het echt als een cadeautje.

Nu heb ik ook sinds 2 maanden een nieuwe baan en ik zie er zo tegenop het te vertellen. Ik heb er zo lang over gedaan voordat ik eindelijk weer een baan had. Ik heb wel direct een vast contract gekregen en mijn proeftijd was al voorbij voordat ik er achter kwam dat ik zwanger was, maar toch. Ik ben helemaal niet bezig met zwanger zijn, maar alleen maar bezig met piekeren hierover.

Ik vind het zo rot tegenover mijn baas en ben zo bang voor de reactie, maar steeds in de stress zitten hiervan is ook niet goed natuurlijk.

Heeft iemand dit ook eens meegemaakt? Graag wat advies :).

2. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik heb hetzelfde meegemaakt, alleen niet zozeer ongepland zwanger, maar wij waren 1,5 jaar bezig en ik verwachtte het niet meer. Door die situatie was ik wel wat makkelijker, je realiseert je gewoon dat een zwangerschap niet te plannen is. Het kan dus gewoon gebeuren, anders zouden vrouwen tussen de 18 en 40 niet van baan kunnen wisselen. Bij mij viel het erg mee, mijn baas had zelf een IVF traject doorlopen voor zijn kind, dus hij snapte ook wel dat het niet te plannen valt en was blij voor mij. Je hebt er natuurlijk ook horken bij zitten, die het niet snappen. Je moet maar in gedachten houden dat je dit niet allemaal met opzet hebt gedaan (smeken om een vaste baan terwijl je weet dat je zwanger bent), dat het de werkgever geen geld kost, behalve dat je een tijdje afwezig bent en in de tussentijd een andere kracht (wellicht duurder via een uitzendbureau) moet worden ingezet. Dus wat is eigenlijk de big deal? Haha, makkelijker gezegd dan gedaan, maar zo is het wel.

3. Wednesday

Wednesday Lid

Mar 6, 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!

Nee, ik heb dit niet met opzet gedaan. Je hebt goede bazen er tussen zitten, maar idd ook van die bazen die dat niet snappen. Waarschijnlijk maak ik het erger in mijn gedachten dan dat het is. Hopelijk gaat die van mij er goed mee om.

Wat goed zeg dat het dan na zo'n tijd toch gelukt is. Als je er dan lang op heb moeten wachten, dan maak je je wellicht ook minder zorgen over reacties van je baas.

4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,256
    306
    83
    het ligt denk ik ook aan het bedrijf waar je werkt.
    Ik werk bij een bedrijf met 30 part-time werkende vrouwen, waar er de laatste 4 jaar altijd wel één of meerdere met verlof zijn :)
    Ook wel vrouwen die nog maar pas in dienst zijn.

Ik denk dat het echt aan je baas en aan het bedrijf ligt, hoe hij/zij reageert.

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ik was nog geen 3 maanden in verwachting en had net een nieuwe baan. Keurig verteld na de 1e echo en nu nog maar net begonnen toch zonder verklaarbare reden ontslag gekregen in proeftijd.

Ik heb geen spijt van hoe ik het heb aangepakt, zou dit volgende keer weer zo doen, binnen de 3 maanden deel ik dit nieuws met niemand, alleen mijn partner.

Sorry voor de niet zo positieve ervaring van mij.

6. Wednesday

Wednesday Lid

Mar 6, 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het vandaag verteld en tot mijn grote verbazing kreeg ik zelfs een knuffel van mijn collega en mijn baas reageerde ook heel positief. Ze hadden het wel verwacht zeiden ze, omdat ik er de leeftijd voor had.

Ik ben er zelf pas achter gekomen nadat mijn proeftijd voorbij was en ik heb al een vast contract, dus ontslaan kunnen ze niet en ik zie ze er ook niet echt voor aan om zoiets te doen. Je ziet maar, er zijn ook nog goede werkgevers.

7. Slimpie

Slimpie Actief lid

Oct 26, 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad! 2 weken voordat ik met mn nieuwe job zou beginnen kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Heb gewoon gewacht tot na mn proeftijd en de 12 weken. Heb gelukkig superpositieve reacties gehad dus dat was wel fijn.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,096
    3,878
    113
    Ik heb het ook meegemaakt. Het zou een tijdelijke baan zijn voor 3 maanden. In die eerste 3 maanden ben ik zwanger geworden. Heb het ze eerlijk verteld en ik kreeg alsnog gewoon een contract aangeboden, omdat ik goed beviel en ze me gewoon voor vast wilden hebben. Dus het kan ook positief uitpakken.

9. miekemei

miekemei Lid

Dec 11, 2010
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey,

Ik heb sinds 1 april een nieuwe baan en ben nu dus net zwanger.. Weet nog niet hoe en wanneer ik het ga vertellen, merk alleen dat ik me er niet zo druk om kan maken...

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Gelukkig een positeve reactie

3 dagen na het tekenen van mijn contract kwam ik er achter dat ik zwanger was.Heb het in mijn proeftijd verteld ( vond ik wel zo netjes ) was toen 7 weken. Gelukkig ook leuke reacties en kwam mijn proeftijd door. Helaas kreeg ik vorige week te horen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ben straks dus 30 weken zwanger en werkloos :(

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik werkte via het uitzendbureau toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (niet gepland). Ik heb eerst in de ziektewet gezeten door HG en opname in het ziekenhuis en vervolgens voor mijn bekkenklachten :( Tot mijn verbazing krijg ik per 1 mei 2011 een jaarcontract aangeboden. Ben nog steeds flabbergasted :)

Share This Page