Ik ben momenteel heerlijk aan het genieten van mijn bevallingsverlof. Nu houd ik mijn uren op mijn werk goed in de gaten, omdat nu tijdelijk mijn ouderschapsverlof is gestopt en ik in de verpleging zit met een jaarurensystematiek. En dan gaat er weleens wat mis. Nu zie ik ineens dat ik compensatie uren moet.inleveren voor de feestdagen die tijdens mijn verlof vallen?! Nu kan ik nergens vinden dat dit moet. Oftewel klopt dit? I Ik val onder de CAO Academische ziekenhuizen/ UMC's Weet iemand hoe dit zit? Gr Pip
Dat klopt. Die uren zijn namelijk ter compensatie van de feestdagen. Dus als je die dag al vrij bent (zelfs tijdens verlof en bijv ziekte) word daar een compensatiedag ingepland. Het zijn immers geen vakantiedgn of dgn die jezelf in kan/mag plannen. Helaas...
snap t nie - je krijgt toch compensatie-uren voor gewerkte uren? Dus als je niet werkt krijg je ook geen compensatie-uren? Of krijg jij normaal sowieso compensatie-uren in de veronderstelling dat je feestdagen werkt? zit ook in de CAO UMC, maar die compensatie-uren, ach, die zijn net zo virtueel als mn vakantiedagen...