hellup trek het niet om aan het werk te gaan na mijn verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door miepie28, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hoi, Moet vanaf volgende week maandag weer aan het werk maar trek het helemaal nog niet. Ben erg moe (heb ook nog bloedarmoede slik daar wat voor) en heb alle dagen hoofdpijn. Ook is mijn eetlust niet bepaald super en ben heel snel geirriteerd.

Onze dochter heeft heel veel last van krampjes gehad en ze heeft last van verborgen reflux. Het gaat nu met de dag gelukkig beter maar ik zie het helemaal nog niet zitten om nu te gaan werken.

Mijn werk weet nog van niks maar weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Ben zo bang dat ze er geen begrip voor hebben (tijdens mijn zwangerschap ben ik minder gaan werken en dat was toen ook al een heel gedoe)
    Kan iemand mij advies geven?

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Neem zelf wel contact op met je werk, vertel hoe je je voelt en wat er aan de hand is (vreemd trouwens dat je werk niet weet hoe het met je is, hebben ze geen contact met je gehouden?). Vind je dit te moeilijk vraag dan alleen een gesprek aan met de bedrijfsarts. Probeer jezelf niet te overhaasten.
    Zelf weet ik dat ik het ook moeilijk vond om weer aan de slag te gaan, heb bij beide kinderen ruim een maand extra vakantie genomen na mijn verlof, ook vanwege allerlei problemen.
    Toen ik eenmaal weer aan de slag was, was het toch wel lekker om weer even mijn eigen ding te kunnen doen.....

gr. en suc6
    wup

3. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    nee mijn werk heeft nog steeds geen kontakt met mij opgenomen. Vorige week is de directrice eindelijk een keer geweest en heb toen wel gezegd dat ik me nog niet 100% voel.
    Ga morgen kontakt met hun opnemen.

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zou idd ff met personeelszaken bellen. Als je je na je verlof nog niet goed voelt dan komt daar een ander soort verlof achteraan. Soort ziektewet, alleen daarvoor hoeft je werkgever niet te betalen. Hetzelfde als je voor je bevalling ziek wordt (hoop dat je het snapt, of misschien kan iemand anders het even wat beter uitleggen)

Als je weer aan het werk gaat, en na 1 dag toch de ziektewet ingaat dan zit je weer in de 'gewone' ziektewet wat voor je werkgever ongunstiger is.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    lekker thuis blijven!
    ik merk aan mezelf dat ik veel te snel weer ben gaan werken.

het hoort toch zo? na 16weken verlof ga je weer aan het werk en ben je gewoon weer diezelfde persoon als voor je zwangerschap.

zo denk de meeste bedrijven.
    dit is alleen absoluut niet hoe het werkelijk is.
    je hebt gebroken nachten, de zorg voor een kindje, je eigen herstel en niet te vergeten, je moet het emotioneel ook allemaal ff een plekkie geven.

mij is het dus allemaal niet gelukt.
    ik zag er vreselijk tegenop om weer te gaan werken.
    ben toch gegaan en dacht in het begin dat ik gewoon weer moest wennen.
    niet dus. kheb nu een burn out doordat ik mezelf niet de tijd heb gegeven om alles een plekkie te geven en in een goed ritme te komen.

jij hebt nu nog heel veel zorgen om je kindje en jezelf.
    ga met je werk praten, leg uit hoe je je voelt en vraag een gesprek aan bij de arbo-arts.
    misschien kan je nog een tijdje in de ziektewet en daarna beginnen met opbouwen.

denk aan jezelf en je kindje, je werk is maar werk.

liefs doris

6. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    En, hoe is het gegaan toen je ging bellen? Kon je het een beetje verwoorden?
    Verder sluit ik me aan bij de twee voorgangers. Denk vooral aan jezelf en je kindje.....

wup

Deel Deze Pagina