In eerste instantie leek me dat ook fantastisch hoe meer tijd erna hoe beter, maar in NL moet je minimaal 4 weken ervoor. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik er enorm tegen opzie om de komende weken te gaan werken. Ik heb enorm veel last van mijn rug en mijn spanningsboog is echt enorm slecht... dus ik heb zomaar het idee dat ik toch de 6 weken ervoor ga nemen. Ik werk ook vaak in Belgie en het gebeurd bij ons op kantoor ook wel eens dat vrouwen doorwerken tot 40 weken en dan plots de volgende dag afwezig zijn omdat ze bevallen zijn. Maar als ik nu naar mezelf kijk, zou ik niet weten hoe ik het tot 40 weken moest volhouden
Ik heb lichamelijk een redelijk zware baan (fysiotherapeut in de revalidatie) waardoor ik na 28 weken geen hele dagen meer kon werken. Ik moest er dus met 34 weken uit..
Toen ik zwanger was van de eerste dacht ik van tevoren ook dat ik de tijd moeilijk zou kunnen vullen. Maar allereerst werd ik overvallen door een gevoel dat ik ontzettend blij was dat ik klaar was met werken (terwijl het echt prima ging tm de laatste dag!). Toen heb ik zo genoten van die tijd! In het begin kon ik nog best veel, lekker een ochtend de stad in, dingen in huis doen. Ik sliep elke middag heerlijk een uurtje of twee. En lekker op m'n gemak boodschappen doen, koken, lezen, etc. De laatste weken voelde ik echt dat ik steeds vermoeider werd (ik sliep heel veel en genoot ook echt van het feit dat ik me gewoon helemaal kon overgeven aan die rust) en me terugtrok in m'n cocon Het was zo'n fijne tijd! Daarna kreeg ik ook nog een makkelijke baby waar ik ook in alle rust van heb kunnen genieten Bij m'n tweede en derde vond ik m'n verlof ook erg fijn en welkom, maar wat een verschil als je er al een of twee hebt rondlopen! Veel geluk met je baby en geniet schandalig van je verlof!!!
Hier kan ik heel kort over zijn: UITRUSTEN EN RELAXEN. Mijn officiële verlof start komende maandag en in de afgelopen 2,5 week (die ik op had genomen als vakantie) zijn we verhuisd. Géén aanrader om hoogzwanger te doen maar het was niet anders. Ik ben dus écht hard toe aan rust. Ik moet me fysiek, maar mentaal ook zeker voorbereiden op de bevalling!
Helemaal dit. Op het laatst was een boodschapje doen al een hele uitputting voor me! Op het laatst kon ik ook urenlang gewoon voor me uit staren, niks aan mijn kop, geen muziek geen gezeik geen tv lekker helemaal niks. Had van tevoren al helemaal bedacht dat ik fanatiek van alles ging doen, maar ben blij dat ik gewoon de rust heb gepakt. Schoonmaken en voorbereiden op de baby en bevalling en af en toe nog een vriendin zien, dat was mijn verlof... en lekker een ijsje halen ergens of lunchen. Meer echt niet.
Dankjewel voor jullie reacties! Als ik het zo lees gaat het helemaal goedkomen en vult de tijd zichzelf eigenlijk wel. Geloof ook zeker dat je tegen het einde al lang blij bent dat je niks meer hoeft.. (heb ik nu trouwens ook al aan het einde van de dag ) Kijk ook enorm uit naar mijn verlof hoor. Ben nu hardop aan het aftellen tegen iedereen, dat voelt ook zó lekker!