Werkelijk waar, ik word gewoon paranoia.... Heb net alweer zo'n dure digi test van clear blue gedaan, om te kijken of hij nu wel een week extra aangeeft tov vorige week... Ja dus nu 3+ weer voor even het zin gerust... Komt gewoon door mijn geschiedenis, ben hartstikke blij maar durf nog niet blij te zijn... zoo mezelf beschermen voor weer een teleurstelling... Dan daarbij heb ik ook nog eens nagenoeg geen klachten, had ik bij me zoontje ook niet maar goed... Conclusie: Ik maak mezelf helemaal gek.... ik wou dat de 1e 3 maanden voorbij waren... of tenminste over 2 weken (1e echo).. Herkent iemand dit??
Stop met testen! Je maakt jezelf gek en het zegt niets over hoe het met de baby gaat! Het is echt gewoon even volhouden tot die eerste echo. Zoek afleiding. Klinkt vast heel bot van me, maar als het mis gaat, kun je daar nou eenmaal niets aan veranderen. En al het gestress met testen is niet bevorderlijk. Oh ja: gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik weet het ook wel, maar net als tijdens het proberen zwanger te worden kon ik die knop ook niet omzetten om er minder mee bezig te zijn... Nu met opzet iets later de echo, vorige keer met 6 weken en toen was er niks te zien, op zich zegt dat nog niks met 6 weken dus weer een week stress en toen bleek het een leeg vruchtzakje te zijn... nu bewust met dik 7,5 week 1e echo dan moet er toch zeker een hartje te zien zijn... maar dat wachten pfffff
lieve meid, ik kan me heel goed voorstellen vooral gezien je eerdere ervaring dat het erg lastig is om jezelf gerust te stellen. Wat ik je wel met klem wil zeggen is dat de enige die blij is met al die testen van je is de fabrikant omdat jij geld oplevert. Net wat Searwan al zegt ook al is een test positief het zegt niks over de gesteldheid van je baby. Hoe moeilijk ook het blijft afwachten tot die 1e echo en daarna alle andere echo's en controle momenten die zullen volgen. Als je jou paniek niet loslaat kun je ook niet genieten van je zwangerschap. Probeer in iedere geval positief te denken (in hoeverre dat kan) Heel veel succes hopelijk heb je straks een mooie echo. Liefs Genesis
Oh meid toch, zo kun je er toch niet van genieten? Je wilt toch niet terugkijken op drie maanden zwangerschap vol angst? Nee toch? Zoals hierboven gezegd: die test geeft geen zekerheid. Jezelf indekken geeft geen garantie dat het goed gaat (hoe hard het ook klinkt). Het enige dat je kunt doen is jezelf afleiden. Ga lekker uit eten, naar de film, iets met je gezin doen... en positief benaderen. Bedenk wat er leuk is aan zwanger zijn! Voor een kamertje kijken, de boeken doorbladeren, namen uitkiezen... Zolang je er maar vrolijk van wordt.
Thanx meiden, aan die leuke dingen denken probeerde ik juist niet om mezelf te beschermen ofzo.... zal proberen om er minder aan te denken en te genieten van het feit dat ik bijna geen klachten heb.. enne me vriend werd er ook al niet vrolijk dat ik weer zo'n dure test had gekocht..hi hi
Ooooh ik snap je heel erg goed hoor. Na 5 missed abortions mijn zoontje geboren (oudste geadopteerd ) en vandaag weer n kloppend hartje gezien en goed kloppend en goed van grootte. So far so goof. Ik heb m'n zw bij zoontje laten leiden door m'n angst, helemaal uitschakelen kan dat ook niet, maat ik ben vast van plan te genieten van elke dag dat ik zwanger ben. Het kan namelijk ook gewoon goed gaan en dan heb je je zw in angst geleefd... Ff doorbijten meis zet um op!!