Kindje 6mnd rillingen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lisa1987, Jan 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Hoi meiden,

Ik heb een vraagje, want misschien herkent iemand het. Mijn zoontje heeft al een aantal weken een 'gek' trekje. Wanneer hij in zijn kinderstoel zit, of een boertje moet laten op schoot lijkt het net of hij een koude rilling krijgt. Hij schud met zijn hoofdje en gooit het licht naar achteren. Hij kan dit meerdere malen per dag doen. Gisteren (zelf aan het werk, maar mijn moeder was bij hem) heeft hij het zelfs uitzonderlijk veel gedaan volgens mijn moeder.
    Bij het CB gaven ze aan dat veel kindjes dit soort 'stuiptrekkingen' hebben en dat ik het voor de volgende keer moet opnemen zodat ze het kunnen zien. De volgende afspraak is alleen pas in mei.
    Daarom was ik benieuwd of mensen het hier herkennen? Heeft iemand van jullie ook een kindje wat dit doet? En misschien nog wel belangijker; hebben jullie hier iets mee gedaan, of trekt het vanzelf weg?

Groetjes Lisa

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,395
    5,302
    113
    Mijn dochter is ook 6 maanden en heeft ook wel van die rillingen, niet zoals jij beschrijft, maar meer als ze moe is, het ziet er dan gewoon uit als een koude rilling, ik heb het zelf ook wel snel koud als ik moe ben, dus leek me eigenlijk niet zo gek ;)

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ja, dat herken ik wel uit die periode. Voor zover ik weet is dit onschuldig en volgens mij vaak te wijten aan moeheid. Hij doet het nu eigenlijk nooit meer ;)

4. demie

demie Bekend lid

May 17, 2014
    931
    0
    16
    Ja doet mijn dochter ook best vaak!! paar keer per dag.

Eerst dacht ik dat ze huiverde van het eten wat we haar op dat moment aanboden maar misschien ook wel koud of vermoeidheid geen idee. Had er nog niet echt iets achter gezocht. Heb het zelf ook wel eens maar wel minder vaak.

5. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

Jan 15, 2014
    5,777
    2,874
    113
    Friesland
    Ik vroeg het me ook altijd af. Las een keer dat ze dan aan het plassen zijn. Dat was af en toe ook zo, maar niet elke keer als hij een rilling had.
    Hier nu 14 maanden en hij doet het nog steeds als hij op bed zit of in zijn stoel, ik houd het maar bij een kriebeltje ofzo. Bij ons op het CB zeiden ze dat het ook normaal is en meer kids dat hebben.

Share This Page