Einde ouderschapsverlof

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kirst78, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Vanaf 12 maart zit mijn ouderschapsverlof erop :( ik ga dan weer 24 uur werken ipv 16. Ik vind dit zo erg. ik wil er zijn voor mijn meisjes en heb het gevoel (want ja het zit tussen mijn oren) dat dat bij 24 uur niet is. Ik heb al gevraagd of ik niet blijvend 2 dagen in de week kan blijven werken, maar dat vindt de grote baas niet goed. Ivm feeling met het werk. Bijzonder is hieraan dat ik een eigen caseload heb, dus of ik nu 10 of 100 clienten heb, ik bouw met iedere client een band op. Ik baal er echt van, maar ik krijg geen voet tussen de deur. Ben nu hard op zoek naar een nieuwe job die wel voor 16 uur is, maar ja dat valt nog niet zo mee :) Zoo moest het ff van me afschrijven ;)

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik vind het heel naar voor je dat je je zo voelt, maar ik ben bang dat je niet makkelijk een baan van 16u zal vinden. 24u (drie dagen) werken is écht al weinig...Je moet maar zo denken, dan ben je van de 7 dagen in de week nog steeds meer dan de helft bij je kindjes, toch?

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik herken het wel hoor. Tot vorige maand 18 uur gewrkt ipv 24. Nu weer 24 uur en wat vind ik het veel. Mis thuis ook heel erg, ook al is het maar 1 dag in de week extra. Het zijn er 4 in de maand....

4. p1982

p1982 Niet meer actief

je vhebt toch ook 16 uur gewerkt toen je ouderschapsverlof had en toen ook geen klachten gehad?

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nee geen klachten en heb gewoon mijn werk gedaan zoals het hoort. Alleen mijn direct leidinggevende vindt dat ze me te weinig ziet, maar he ik werk ambulant, dus nu zal ze me ook echt niet meer gaan zien ;) Ik weet ook wel dat het maar 1 dag extra is, maar het valt me gewoon zwaar. Heb ondertussen 2 soll. lopen. 1 voor 16 uur en 1 voor 12 uur, ik hoop dat een van de twee iets wordt!! Ik blijf gewoon vrrder zoeken, de aanhouder wint zeggen ze! ;)

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Als ik het goed begrijp is je ouderschapsverlof helemaal op? Je hebt per kind recht op een aantal uren he... Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Ik heb ook 1 dag ouderschapsverlof en ik moet er niet aan denken om weer 24 uur te gaan werken. Is er geen tussenweg? 3x 6 uur ofzo?

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    mijn ouderschapsverlof is ook op en werk nu ook weer 24 uur. Vind t tot nu toe goed te doen, al ben ik wel blij dat t maar voor een half jaar is. Dan heb ik weer zwangerschapsverlof voor dit kindje. Denk dat ik terug ga naar 20 uur en ga hopen dat ik dan nog ouderschapsverlofkorting kan krijgen ;)

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Pfff.... voelt naar he...! :( Mijn ouderschapsverlof is eind dit jaar ook voorbij, dan zou ik weer 32 uur moeten gaan werken.
    Hoop nog steeds dat ik voor de tijd een tweede zwangerschap meemaak. Gelukkig heb ik van 2 jaar terug nog zoveel vrije dagen dat ik nog wel een 2 maanden kan overbruggen.. maar tja... Moet er niet aan denken!

Succes met het vinden van een baan meis!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het is een drempel die je weer over moet denk ik. Misschien valt het straks wel mee. Bij ons (ook ambulant hulpverleners) mag je ook niet minder werken dan 24 uur. Dit heeft ook mede te maken dat je dan beter/meer bereikbaar bent voor je cliënten. Ouderschapsverlof kunnen ze moeilijk weigeren daarom wordt dat wel toegestaan.

Ik weet trouwens niet of jouw ouderschapsverlof deels doorbetaald werd door jouw werk. Als dit het geval is moet je oppassen met een nieuwe baan, je zal dan waarschijnlijk alles terug moeten betalen.

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Helaas is het verlof echt op. Heb er helemaal niets voor gekregen, is bij ons onbetaald verlof, dus met een eventuele andere baan heb ik daar gelukkig niets meer mee van doen. Zag mijn rooster van maart en word er niet heel vrolijk van, maar zoals al wordt gezegd, ik moet die drempel weer over om meer te gaan werken. Maar deze week krijg ik te horen of ik 16 uur mag gaan werken of niet. Heb bij mijn leidinggevende aangeven dat werk en thuis niet in balans is en dus minder wil werken. Blijkbaar zijn ze er nu iets anders over na gaan denken. Heb er 2 jaar om lopen zeuren :D. Dim met me mee! :)

Deel Deze Pagina