Hoi ik ben dus miss zwnger en men gevoel is hier zeer sterk over want heb innestelingsbloed gehad iets wat nog nooit is gebeurt in die elf maanden van proberen. nu ben ik juist werkloos (geen contract verlenging) en op zoek naar werk,nu heb ik kans op een job in delhaize en in de keuken van een restaurant.ik ga sollociteren als verkoopster morgen enz... wat moet ik nu doen?tuurlijk nog niks zeggen want ben zelf niet 100 % zeker maar toch ooit? en meestal duurt het toch max een halfjaar voor vast contract en dan is dat wat laat om te zeggen wat moet ik dan doen? als ze me laten gaan voor dat ze het ook wete en ik al bv 6 maand ben dan heeft het toch niet (super) veel nut dat ik ga solliciteren? waar heb ik dan recht op(in belgie) ik heb nu zelf nog geen recht op een wachtuitkering zoveel vragen mvg
Je weet nog helemaal niet óf je uberhaupt zwanger bent? Gewoon lekker solliciteren en ik zou nog niets zeggen. Hoe vervelend ook, maar in de eerste weken kan er ook nog zo veel misgaan. Focus je gewoon op die baan, en als alles goed gaat dan vertel je het tegen die tijd toch? Ik zou nu nog geen baan op het spel gaan zetten voor iets waarvan je nog helemaal niet weet óf het wel zo is! Succes!
als je de job kan krijgen, nemen! want zo kan je als je zwanger bent ofwel op de ziekenkas komen ofwel doppen doordat je werkte. enneuh de meeste proefperiodes zijn 4 weken en bediendes 3 maanden dus de kans kan er wel zijn dat je een vast contract hebt voor ze iets merken van je zwangerschap. sowiso kan je altijd naar de ocmw gaan voor geld hé en zeker als je kindje er is want dan ben je hoofd van het gezin maar één goede raad begint met te werken ook al is de kans groot dat je geen vast of verlengd contract krijgt want je hebt achteraf zoveel meer rechten qua betalingen
Ik heb bij het eerste gesprek niet verteld hoe het zat, maar bij het 2de gesprek wel. zo weet je beide wat je aan elkaar hebt. ik ben gewoon aangenomen hoor. en mocht een werkgever je na dat half jaar geen verlenging willen geven omdat hij bang is je verlof te moeten betalen kun je aangeven dat het uwv deze kosten op zich neemt. mocht je besluiten het niet te willen vertellen en na 3 maanden vertel je wel vrolijk dat je zwanger bent zal de klap voor je werkgeven des te harder aankomen en is de kans dat je contgract wordt verlengd kleiner.
@doenja ze is van belgie dus het werkt iets anders dan in nederland enneuh waarom zou ze rekening moeten houden met de werkgever, die doen dat in meer dan de helft van de gevallen ook niet met jou hoor. voor de ts is het gewoon heel belangrijk dat ze nu even kan werken omdat dit wel het verschil kan maken van een paar 100 euro in geval ze geen contract krijgt.
hey bedankt iedereen maar ik heb de job helaas niet ook heb ik wat zitten zoeken en bellen maar momenteel is er niets meer voor mij dus zal morge en dagen erna nog moeten zoeken voor een job. wel jammer want wil zo snel mogelijk beginnen nee ben idd nog niet zeker van men zwangerschap maar heb een vermoeden want ben al de hele week moe duizelig en nujuist wat misselijk,ik eet maar weinig en natuurlijk het innestelingsbloed(die er nog steeds is,maar alleen met tampon zie je het) hoop dat ik vlug een job heb want ik wil men kindje natuurlijk ook wat te bieden geven(en niet alleen via de papa natuurlijk) mvg