Solliciteren met mijn dikke buik

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamalieske, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou de titel zegt het al, na vorige week een gesprek te hebben gehad met mijn werkgever die me het liefste 5 dagen in de week terug ziet komen en niet accoord gaat met minder werken, ben ik druk aan het reageren op functies in de krant/internet en alle andere mogelijke kanalen.
    Achterover hangen en maar zien wat er gebeurt is nou niet mijn ding, ik ga het naar mijn handje proberen te zetten.

Nu heb ik dus maandaag a.s. al mijn eerste gesprek......ooooh spannend want ze weten niets van mijn dikke buik en verbergen is er niet meer bij.
    Maar wat ben ik blij, na nog geen 4 dagen soliciteren al een uitnodiging!
    Dat had ik niet verwacht. Nu maar hopen dat ze me niet uit gaan lachen
    waneer ik binnenloop ;)

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Je baas kan je niet zomaar ontslaan hoor, je heb eerst sowieso nog recht op ouderschapsverlof, mocht je meer tijd nodig hebben om te zoeken naar een andere baan.

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Klopt maar ik zit liever niet thuis in de ww of thuis te wachten tot mijn verlof om is, ik ben meer pro actief ingesteld (al zou je dat afgelopen vrijdag niet aan me opgemerkt hebben, ik was nogal depri).

Ik kies er dus voor om nu al naar leuk werk te gaan zoeken, en zelf mijn ontslag in te kunnen dienen! Ik vertek graag met mijn neusje in de lucht, ipv met mijn kin op de borst.

4. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Wel opletten dat je zeker weet dat je bij de volgende baan alles goed geregeld hebt he, want als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op WW !
    Even als tip ;)

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    He succes met je gesprek maandag, aan je positieve instelling zal vast niets aan te merken zijn.
    Ga d'r voor!

Wat voor functie heb je op het oog?

Nogmaals succes en groetjes van Kiki

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik ga solliciteren op de functie van Financieel administratief medewerker, dat is hetzelfde als ik nu voor 40 uur doe. Veel boekhouden dus ;)

En dat ik geen ww krijg als ik zelf ontslag neem ...tja dat weet ik wel. Maar ik gooi ook nooit mijn oude schoenen weg voor ik goede nieuwe heb ;)

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Mamalieske,

Veel succes maandag. En vele vrouwen kunnen aan jou een voorbeeld nemen!

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Het kan hoor, solliciteren met een dikke buik. Ik heb vorig jaar juli gesolliciteerd op een andere functie. Ik was toen 20 weken zwanger. Uiteindelijk waren ze zelfs bereid om te wachten tot na mijn verlof en ben ik dus afgelopen maart begonnen in een nieuwe parttime functie . En het bevalt hartstikke goed!

Heel veel succes!

9. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    heel veel succes met je gesprek, :thumup:

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zo pffft wat was het warm vandaag inde auto op weg naar het gesprek. Maar eenmaal daar begon de kleine te trappelen en kwamen de zweethandjes opgezet.

Ik heb een heel leuk gesprek gehad, en ze gaven me het gevoel dat zwanger zijn geen probleem is. (of dat werkelijk zo is, tja dat zien we later dan wel)
    Ze zoeken iemand met de juiste kwaliteiten en als ik dat ben, dan krijg ik de baan. Ik heb mezelf goed verkocht en de juiste antwoorden gegeven nu dus wachten op een reactie, ze beloofde 1/2 weg volgende week, spannend dus.
    Morgen m'n werkgever bellen of hun al een voorstel op papier hebben staan en hoe we het gaan aanpakken als ik ontslag wil nemen, ivm uitwerken enz. (maar ik neem nog geen ontslag, eerst een nieuw contract ondertekenen en dan pas ontslag aantekenen)

Maar dat ging dus boven verwachting goed. Toppie dus!

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Super Mamalieske,

Ik hoor/ lees het wel vaker dat het prima kan. Als je maar enthousiast genoeg bent.
    Je begint immers pas na je zwangerschap enzoniet, ze krijgen het geld gewoonvan het UWV, tis alleen even lastig dat je er een tijdje niet bent.

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou Wannabe als de keuze op mij valt willen ze dat ik zo snel mogelijk begin.
    Jammer dat ik er dan financieel al wat maanden op achteruit ga maar dan heb ik wel een leuke baan.
    Gisteren besproken met mijn man, en beiden zeggen we: als het zo ver komt gaat de leuke baan voor de centen. Dan ben ik ook meteen van die $%#@ van een baas af.

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Mamalieske,

Wat fijn dat het gesprek zo goed is gegaan. Mijn duimen draaien volop voor je, dat jij het wordt. Wat een achterlijke werkgever heb je nu zeg.

Vind het super dat je zo positief bent, en ik vind echt dat vele dames een voorbeeld aan je kunnen nemen.

Groetjes,
    Elvira

14. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    zo dat klinkt geweldig, heb je goed gedaan zeg!
    ik ga voor je duimen dat je de baan krijgt ;)

15. Ik vroeg me af of de baan binnen is?

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nope de andere kandidaat had wat voordelen op mij.
    ik heb verder niet meer gevraagd naar welke voordelen dat verder waren, daar kan ik wel naar raden.

Ga nu ook niet meer solliciteren tot na de bevalling, heb er de puf niet voor en loop inmiddels te wankel.

17. Wat jammer! :(

Ja als je niet meer recht op je benen kan staan, moet je misschien idd maar wachten tot de bevalling!

Ik weet zeker dat je dan een hartstikke leuke baan vind!

Geniet nu maar lekker van de zwangerschap, dat is het belangrijkste wat er is!

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij heb je tegenwoordig het recht om parttime te werken, al zal de praktijk wel weerbarstiger zijn. Maar je kunt dus op je strepen staan. Trouwens wel vreemd van je werkgever, niet meer van deze tijd.

19. Maria64

Maria64 Lid

21 mei 2007
    7
    0
    0
    Haarlem
    Dat is dus goed nieuws dat er gewoon gesoliciteerd word met een zwangere buik!
    Dat is een zorg minder, ik ben ook benieuwd of je de baan al hebt?

20. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zoals eerder al verteld nope helaas niet gekregen maar ik geef niet op.

Ik blijf proberen ook al zei ik eerder dat ik zou stoppen, maar ik vermeld nu voor het gesprek wel al dat ik een dikke buik heb, dat is vaak genoeg al voldoende om niet eens uitgenodigd te worden, en dat terwijl zij me benaderen vanwege mijn mooie cv.
    Erg deprimerend dus!

Maar ja ik blijf stug doorgaan misschien vind iemand me wel moedig of ziet in dat ik de baan dus wel heel graag wil omdat ik juist in deze situatie solliciteer.
    Niet geschoten altijd mis, is mijn motto. Nu hopen dat werkgevers nog zitten te wachten op personeel dat zo gemotiveerd is te werken.... al vraag ik me dat wel eens af nu....

Deel Deze Pagina