Nauw ik ben van België en werk in de bijzodnere jeugdzorg. wij worden preventief verwidjerd van de werkvloer vanaf de eerste dag van de zevende maand. Hierdoor nemen ze ook het maximum aan prenataal verlof van je af en heb ik dus slechts 9 weken erna !! Ben er odnertussen wel ingeslaagd om nog 3 weken vakantiedagen eraan te plakken zodat ik met de feestdagen neit aan eht werk meot. Vanaf 8 juli thuis 7 oktober bevallen 2 januari aan het werk Kitty
Whaaaat, ik ga morgen nog verhuizen! Is er ook werk voor wiskundedocenten? Bij mij komt het wel toevallig zo uit dat de zomervakantie naadloos aansluit op mijn verlof. Dus eigenlijk heb ik 16 weken + 7 weken. Ook bijna een half jaar en dat klinkt best lang. Groetjes van Kiki
ik wilde ook tot 5 weken voor de bevalling blijven wekren, maar dat is helaas niet gelukt. Ben nu al 9 weken thuis omdat ik niet meer kan zitten en ik zittend werk doe. Sinds gister heb ik nu officieel verlof en dat voelt best lekker!!! Misschien een ideetje. als je opgeeft dat je bijv tot 5 weken wil blijven werken en je houd dit niet vol dan kan je toch ( in overleg arbo/verloskundige) toch met 6 weken al met verlof. Houd je het wel vol,dan heb je lekker een weekje extra na je bevalling.
Ik wil eigenlijk zo lang mogelijk doorwerken, zodat ik erna meer tijd met mn kindje heb, maar je moet natuurlijk altijd afwachten hoe je je voelt. Over de zwangerschapsverlofregeling in Nederland, ik moet zeggen dat ik hem best goed vind, Denemarken staat aan top natuurlijk, maar er zijn zat landen zoals bv. Australie (heeft Jan gewoond en heeft daar familie) daar heb je recht om verlof op te nemen, maar dan gewoon onbetaald! Dan hebben we t hier behoorlijk luxe!