een 0-urencontract en vakantie

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by ambonmanise, Feb 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    Goedenavond,

Ik heb sinds augustus 2013 een 0-urencontract bij het interne uitzendbureau van een ziekenhuis. Nu werk ik sinds september +/- 24 uur per week voor hen op verschillende afdelingen.
    Ik ga in juni voor 3 weken op vakantie naar mijn schoonfamilie in Indonesie en heb dan die maand geen inkomsten omdat ik geen vakantiedagen heb.

Kan ik voor die 3 weken een WW-uitkering aanvragen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste ambonmanise,

Je wilt weten of je een WW-uitkering kunt aanvragen voor de drie weken waarin je met vakantie gaat.

Je kunt een WW-uitkering aanvragen, maar je voldoet niet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering. Je wilt zelf met vakantie en verliest dus door eigen schuld inkomen over deze drie weken. Daarnaast ben je niet beschikbaar voor betaald werk tijdens deze drie weken vakantie.

Actuele informatie over wanneer je een WW-uitkering kunt krijgen vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

May 15, 2011
    1,724
    0
    0
    Secretaresse
    bedankt voor het duidelijke antwoord. Dat wordt voor mij nog even extra sparen om die maand zonder inkomen te compenseren ;) .

Share This Page