na 3 contracten bepaalde tijd een 4e contract?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by mausi, Sep 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,751
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb een vraagje over een contract.
    Mag je na 3 keer een contract voor bepaalde tijd, nog een 4e contract krijgen voor bepaalde tijd? Ik wist niet beter dan dat dit niet mocht en dit dan of ontslag of vast in dienst betekende.
    Een paar gegevens: in dienst (eerste contract) 1 mei 2012-1 mei 2013, 2e contract: 1 mei 2013 - 1 nov 2013, 3e contract: 1 nov 2013 - 1 nov 2014 en nu weer een contract van 1 nov 2014 - 1 mei 2015... CAO klein metaal, de contracten zijn niet gekoppeld aan 1 project, maar het gaat echt om een functie (dus het is niet dat er van 1 nov 2014 tot 1 mei 2015 specifiek nog 1 project loopt oid).

Mijn vragen zijn:
    1. mag dit?
    2. wat als dit niet mag en je 'laat het er bij' en gaat gewoon werken tot 1 mei 2015, heeft dit dan consequenties, wanneer het daarna niet meer verlengd wordt voor een ww uitkering (zegt het uwv dan: je had dit 4e contract niet mogen accepteren, of doet dit niet ter zake bij een ww uitkering?)
    3. Wanneer P&O geattendeerd wordt op het feit dat dit een 4e contract is voor bepaalde tijd, mogen ze dan alsnog zeggen (contract ligt al getekend hier thuis) 'oh dan toch ontslag per 1 nov 2014'...

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Mausi,

Je hebt een aantal vragen over de rechtsgeldigheid van het aangeboden contract en de gevolgen ervan.

UWV Webcare Team is niet bevoegd juridische vragen te beantwoorden. Ik kan je hiermee dus niet verder helpen.

Kijk even in dit topic voor advies waar je wel terecht kan met je vragen.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page