Verlof!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Prins03, Apr 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Jeej! Mijn zwangerschapsverlof is vandaag begonnen! Ben zondag 32 weken zwanger van een tweeling en ik val precies onder de nieuwe wettelijke verlofregelingen :D

Nog meer dames met verlof?

2. denanja

denanja Fanatiek lid

Nov 18, 2013
    3,636
    203
    63
    Weert
    bijna!! ik tel echt af! nu op mn werk en als k zo naar huis ga nog 2 diensten (maandag en dinsdag) gaat vandaag niet zo goed dus mag eerder naar huis.

fijn dat je onder de nieuwe regeling valt zeg!
    ik weet wel dat als ik nog keer zwanger mag zijn ik eerder met verlof ga, heb t toch best wel zwaar nu 3de dag achter elkaar werken. (komt ook door mn reistijd van 1.5u retour, auto rijden is momenteel niet zo fijn).

geniet ervan zou ik zeggen!!!

3. Glaewil

Glaewil Bekend lid

Jul 26, 2015
    601
    96
    28
    Hier donderdag nog 1 dagje en vrijdag een halve en dan mag ik ook! 😀 Geniet ervan! ☺

4. Bumpie

Bumpie Bekend lid

Dec 28, 2015
    864
    523
    93
    Welke nieuwe regeling? :D

5. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook 32 wkn dit weekend en moet officieel nog 4 wkn werken maar zit al 2 wkn in de ziektewet ivm rug en bekken klachten. ...zolang ik rustig aan doe gaat het wel ok....maar verveel me soms echt de tering....hopen op Veel zo'n zodat ik lekker in de zon kan gaan zitten

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Hier vorige week vrijdag laatste officiële dag gehad. Ik werk alleen bij mijn vader en ik heb dinsdag ochtend en donderdag ochtend nog even geholpen op de zaak , het is zo druk op het moment haha. Zoontje zit normaal die twee dagen op het kdv en blijft ook gaan dus ben maar even door gereden.

Ik vind het heerlijk hoor !! Lekker rustig aan doen , beetje poetsen , laatste dingetjes klaar maken. Alleen zoontje is sinds gister niet te genieten , huilen , zeuren etc dus ben blij dat die op bed ligt ;) helemaal omdat hij dit eigenlijk nooit heeft , en ik het niet zo goed nu kan hendelen :p.

Hebben jullie nog 'plannen' in jullie verlof ? Ik eigenlijk niet echt , heb al een paar weken schoonmaak woede dus alles is schoon/wordt bijgehouden. (Daarbij heb ik altijd wel een schoonmaak tic dus echt vies is het nooit) , heb net de ziekenhuis tas ingepakt en een tasje klaar gezet voor zoon , en voor de rest heb ik alles wel zo goed als af. Moet alleen nog even de flesjes/speentjes uitkoken.

Voor de rest ga ik lekker genieten , hopend op nog een beetje mooi weer :)

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,126
    405
    83
    Geniet ervan:)
    Ik ben ook al aan het aftellen, nog maar 12,5 week werken:D

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Het meerlingenverlof is uitgebreid per 1 april.
    Als je een meerling verwacht en je uitgerekende datum Is 26 mei of later dan heb je recht op 20 weken verlof ipv 16 :)

9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Er is een nieuwe regeling waardoor je 2-4 weken langer verlof krijgt als je zwanger bent van een meerling

10. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ahh lekker dat je met verlof bent :) geniet ervan
    Ik kan er momenteel helemaal niet van genieten.. het is zo saai.. mijn vriend werkt 10 uur per dag.. iedereen die ik ken werkt.. ben zo elke dag 3 uur bezig met schoonmaken alleen uit verveling..
    En elk pijntje, dingetje valt nu zo erg op.. normaal gesproken ben ik niet zo een tut maar nu zit ik om alles te zuchten en te puffen 😂
    Verlang naar lekker warm weer.. kan ik lekker in het zonnetje zitten.. misschien dat ik dan iets meer kan genieten :)
    Succes met de laatste loodjes😚

11. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Vanaf week 30 in ziektewet helaas. Toen was ik echt superblij dat ik thuis was. Nu verveel ik me rot! Kan maar korte stukjes lopen en fietsen. Kan nog wel auto rijden maar niet te lang, want het is niet erg comfortabel. Ben wel bezig op de pc of uk lees een boek maar wil get liefst iets actiefs doen! Ik word er zo rusteloos van.
    Anderzijds ben ik wel heel blij dat ik niet meer op mijn werk hoef te zijn hoor! :)

12. Adinka

Adinka Actief lid

Oct 1, 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje! Lekker van genieten! ik moet nog 9 weken haha

13. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Dat klopt niet helemaal hoor. Je mag 4 weken eerder met verlof, dus tussen werk 30 en 32. Maar als je voor je bevalling 6 weken verlof hebt gehad, heb je na je bevalling nog 10 weken want het totale verlof worde niet automatisch verlengd.
    Als voorbeeld, je bent met 32 weken met verlof gegaan, je bevalt met 38 weken. Dan moet je 10 weken na je bevalling weet aan het werk. En dus niet 14 weken daarna pas.
    In de regeling gaan ze er vanuit dat je gewoon tot 40 weken doorloopt met een tweeling.
    Ik heb er dan ook voor gekozen om tot week 34 in de ziektewet te blijven en dan pas met verlof te gaan. Als ik dan met 38 weken beval, heb ik nog 12 weken na de bevalling.

Maar wel lekker hoor verlof! Laatste dingen doen voor de kleintjes!

Share This Page