Ja, en ik probeer dus al een paar keer uit te leggen dat dat niet klopt Het is nog steeds 8 weken.... maar dat staat volgens de ggd niet goed op de website, omdat we inmiddels al in week 10 zitten.
Ik zou morgen in gesprek gaan met je werk maar ik vind het eerlijk gezegd ook wel makkelijk om te zeggen ik wil geen booster, ik wil niet in isolatie maar ik wil wel 2 weken doorbetaald worden terwijl ik thuis zit.
Mijn ervaring met callcentre medewerkers is dat wanneer er een verschil is tussen wat zij zeggen en wat op de site staat, dat dan in de regel de site gelijk heeft. Deze teksten komen immers rechtstreeks van het RIVM en zijn gecheckt op het moment dat ze online werden gezet. Terwijl de telefonisten niet altijd de laatste wijzigingen kunnen bijhouden en daardoor nog oude regels gebruiken in plaats van de nieuwe. Zie ook de site van RIVM zelf. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine-en-isolatie Aangepast op 28 februari. Dat is dus week 9. En ook daar staat dat je bij een besmetting in 2022 niet meer in quarantaine hoeft. Kennelijk gaan ze er dus vanuit dat (vrijwel) iedereen die in 2022 corona heeft gehad, besmet was met omikron. En aangezien nu nog steeds omikron dominant is, de kans op her-besmetting nog erg klein is. Ook na 9 of 10 weken.
Het is een eigen keuze om niet te vaccineren, doe je het niet dan zal je de consequenties ook moeten dragen. Ik snap je werkgever wel. Wij zijn wel gevaccineerd + booster maar mogen niet op het werk komen als iemand binnen het huishouden positief is. Bij ons kost het geen vrije dagen omdat het vanuit de organisatie zo bepaald is.
Maar door zulke uitspraken ga je bijna denken je te vaccineren omdat je dan niet in quarantaine hoeft.. Dat is de wereld op z'n kop. @ts ,in gesprek gaan met je werkgever. Jij hebt de regels ook niet verzonnen!!
Dat ben ik met je eens, maar in dit geval kost het de werkgever best veel geld 2 weken thuis is behoorlijk wat geld als het iemand met vaste uren betreft, die persoon moet ook vervangen worden en het loon van de ander worst doorbetaald. Het hoeft ook niet perse verlof dagen te kosten, je kan ook je gemiste uren op een later tijdstip weer terug werken.
Lekkere uitspraak van je, dat gaat wel heel ver. Dat je niet op vakantie kan als je niet gevaccineerd bent is te overzien maar werken is een levens behoefte om te kunnen leven. Zou wat zijn dat je moet gaan vaccineren te werken, dat is gewoon dwang.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb overigens zelf wel gekozen voor vaccineren en een booster maar respecteer het ook als iemand dit niet wil. Wanneer je corona hebt en je bent er ziek van behoor je in de ziektewet. Wanneer je niet ziek bent en een ander bepaalt dat je niet mag komen, hoor je betaald thuis te blijven en niet op 'eigen kosten'. Sorry hoor, maar het dragen van de consequenties, door het niet kiezen voor vaccineren, kan alleen verwijzen naar dat je dan zelf ziek worden of een ander besmet via jou, dat zij namelijkde gevolgen ervan. De consequentie kan en mag nooit zijn dat iemand je verplicht om daar je verlof voor op te nemen als je dan toch besmet wordt. Vaccineren is nog altijd een vrijwillige keuze en mag nooit afgedwongen worden middels salaris/vrije dagen inleveren wanneer je dit niet doet. Ik heb zelf ook corona gekregen ondanks m'n booster, mijn man ook, en wij konden het dus net zo goed doorgeven als iemand die niet geboosterd is. Misschien juist nog wel meer en sneller omdat wij niet in quarantaine hoefden. En ik heb overigens geen een positieve zelftest gehad dus ik was er nooit achter gekomen als ik geen pcr had gedaan en was anders dus gewoon overal geweest.