zwangerschap verklaring

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Vicki1991, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Hallo Dames,
    Ik heb even een vraagje, hoe of waar vraag je jou zwangerschaps verklaring aan?
    Is toch de verloskundige opbellen en er om vragen toch?
    Mijn baas kwam van de week naar mij toe en zei dat hij wou binnen de 3 weken mijn zwangerschaps verklaring binnen op zijn bureau hebben.

Hoe moet ik dat regelen precies? IK heb nu een week vakantie en daarna moet ik het heel snel regelen om op zijn bureau te krijgen..
    Hebben andere het ook zo snel moeten regelen of zijn jullie werkgevers wat minder hastig er voor?

Groetjes

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja kun je bij je verloskundige vragen.. Die draaien er gewoon 1 uit met je gegevens erop.

Mijn werkgever wilde hem voor 20 weken hebben..

3. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg hm mee met de echo met 12 weken.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb hem ook rond de 12 weken aan mijn werkgever gegeven. Gewoon ff aan je VK vragen, zo'n verklaring is in een paar minuutjes klaar... Stelt niks voor :)

5. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Even een belletje naar de verloskundige en het is zo geregeld!

Ik hoefde alleen mijn uitgerekende datum door te geven aan de werkgever om het ingaan van verlof te berekenen. Verder vertelde ze aan mij dat je tegenwoordig geen verklaring meer nodig hebt. ( maar of dit al landelijk ingegaan is,geen idee!? )

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon vragen bij je verloskundige. Is in feite een briefje dat je A/ zwanger bent en B/ wanneer je bent uitgerekend.

Je werkgever heeft die nodig voor het aanvragen van je WAZO-uitkering. en mocht je tijdens de zwangerschap ziek worden (zwangerschapsgerelateerd ziek zijn, dus geen griepje) dan heeft hij die nodig om de ziekte-uitkering via het UWV te kunnen krijgen.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb het aan de verloskundige in het ziekenhuis gevraagd en er werd een 'standaard' papiertje uitgedraaid, met daarop mijn persoonlijke gegevens ingevuld.

Je baas wil het volgens mij erg graag hebben, want als je je zelf ziek meld (én je bent zwanger) schijnen ze er geld voor te krijgen of een andere regeling in te treden ofzoiets....

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het UWV neemt de ziektekosten over in geval van zwangerschapsgerelateerde ziekte. maar dus niet wanneer je je been breekt... heeft niets met zwangerschap te maken

9. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik verbaasde me er echt over toen ik de verklaring kreeg van mijn gyn. Echt een vodje waar dan wat gegevens met de hand op ingevuld werden. Een tiener had het thuis in Word na kunnen maken... :) Bij ons in het zh kan dit dus wel wat professioneler!

10. KateBlack

KateBlack Lid

14 aug 2012
    53
    0
    0
    Wormerveer
    ik heb vorige week zelf mijn zwangerschapsverlof aangevraagd namens mijn werkgever. Ook al hoeft de verklaring niet mee gezonden te worden met de aanvraag, hij dienst wel bewaard te worden tot een jaar. Dit ivm evt controle. Dit staat heel duidelijk, zelfs meerdere keren op het formulier vermeldt.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.109
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook zonder die verklaring wordt zwangerschapsgerelateerde ziekte vergoed door het UWV hoor. Ik heb in mijn vorige zwangerschap een paar weken 'arbeidstherapeutisch' gewerkt omdat ik enorm veel last had van vermoeidheid en misselijkheid. Ik heb een telefonisch consult gehad met UWV en één met de arbo. Maar uiteindelijk geen verklaring, omdat bij de 12wkn echo helaas bleek dat het mis was. Normaal gesproken krijg je bij ons na de termijnecho de verklaring mee, maar dat is bij mij dus niet meer gebeurd. Toch is mijn vervanging tijdens de zwangerschap en rondom de curettage gewoon door UWV vergoed.

Ontopic: bij ons krijg je hem dus na de termijnecho met 12 weken. Als je er om vraagt krijg je hem meteen mee, anders geloof ik bij het volgende bezoek aan de verloskundig. Maar het inderdaad iets wat ze zo uitdraaien, dus als je de termijnecho eenmaal gehad hebt kun je hem zo ophalen. (Eerder doen ze niet i.v.m. bepalen van de uitgerekende datum.)

12. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Lekker boeiend. .. of had je m liever in bladgoud gedrukt gekregen? ! Het gaat erom of je zwangerschap bevestigd kan worden...

Deel Deze Pagina