Verzekering voor arbeidsongeschiktheid/werkeloos

Discussie in 'De lounge' gestart door oogappel, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Even eens nieuwsgierig, hebben jullie nu ook een verzekering mocht de hoofdverdiener (in ons geval mijn man) werkeloos worden of arbeidsongeschikt? Dat het salaris aangevuld word, zodat de hyptheek nog gewoon betaald kan worden etc.?

Zomaar eens alles onder de loep aan het nemen en vraag me af of "andere" dit nu ook hebben/betalen ;)

Ff nieuwsgierig!

2. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    ik lees mee!
    wij hebben een aanvraag lopen bij de adviseur, hij kijkt wat het beste bij ons past.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Wij hadden een AOV verzekering maar hebben em gestopt.
    Je moet wel echt heel erg invalide worden wil je in de WIA komen en dus ook aanspraak kunnen maken op je AOV.Met 1 salaris (ongeacht of dat die van mij is of van mijn man) kunnen we ons ook nog redden. Het is best een dure verzekering en in mijn arbeidscontract is opgenomen dat mijn werkgever in geval van ziekte mij 5 jaar aanvult. Voor ons nutteloos dus.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

als mijn man arbeidsongeschikt word, al is dat maar voor 35% dan krijgt hij het loon gewoon aangevuld tot zijn 65e, en ook als hij bijv 60% arbeidsongeschikt raakt of meer word zijn loon aangevuld

wij betalen er overigens maar iets van 18 euro per maand voor

ook hebben we ANW Hiaat. als mijn man overlijd krijg ik een deel van zijn salaris tot mijn 65e elke maand betaald, en dat is best een flink bedrag, en kost ons maar 10 euro per maand

je kan een anw hiaat aanvragen als:

De Algemene Nabestaandenwet (ANW) is een uitkering van de overheid na het overlijden van een partner of van ouders. Als nabestaande komt iemand in aanmerking voor een uitkering als die jonger is dan 65 jaar en de partner op de datum van overlijden verzekerd was voor de ANW.

Ook moet de nabestaande ook aan één van de volgende voorwaarden voldoen:

geboren voor 1950, of
    een kind onder de 18 jaar, of
    voor tenminste 45% arbeidsongeschikt.

5. tulip

tulip Niet meer actief

wij hebben het ook. Puur om het feit dat mijn man de enige verdiener is, wij kunnen dat risico dus niet lopen en in mijn vakgebied is er momenteel weinig werk, dus kan ook niet zomaar iets vinden om een gezin te onderhouden.

6. Alita

Alita Niet meer actief

wij hebben dit toendertijd bij de aankoop van ons huis in een keer betaalt zeg maar...

Maar het erge is dat ik een ongeval heb gehad op 11okt en de verzekering pas op 31okt inging waardoor ik er helemaal niks aan heb gehad en we konden dit goed gebruiken!

7. emje

emje Niet meer actief

wij zijn dit ook aan het uitzoeken. vooral omdat ik geheel afgekeurd ben en als mijn vriend zou komen te overlijden door bijv, een ongeval dan heb ik alleen me wajong en dat is niet genoeg.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik geloof niet dat de verzekeringsmaatschappij "zomaar" betaald wat je verwacht.....dus dat er voorwaarden zijn of normen die je "net niet" haalt.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je moet je vriend een ANW Hiaat laten nemen

stel je vriend overlijd, dan krijg je elke maand enkele honderden euro's aangevuld tot jou 65 levensjaar omdat je afgekeurd bent en een wajong ontvangt

mijn man heeft het op het werk laten doen en kost nog geen 10 euro per maand, maar als hij overlijd krijg ik elke maand minimaal 800 euro aangevuld tot mijn 65 e omdat ik dus ook een wajong uitkering heb

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja, maar meer omdat het verplicht is bij mijn man zn werk.. Gaat wel via zijn werk en geloof dat het zo'n 15 euro per maand kost..

11. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Wij hebben ook een ww- arbeidsongeschiktheidsverzekering voor 20 euro per maand, maar hoop niet dat we hem ooit nodig hebben.

Mn vriend is nog hoofdverdiener zolang ik mijn diploma nog niet heb en mocht hij in de ww komen, dan krijgen we alleen het bedrag wat we aan hypotheek moeten betalen en kunnen de andere vaste lasten niet betaald worden, volgens mij.

Aan de ene kant vraag ik me af of de verzekering wel nut heeft, omdat hij waarschijnlijk toch wel ww zou krijgen. Volgens de verzekering zou hij 2 jaar ww krijgen en zonder verzekering misschien een half jaar. En als je in de ww belandt, dan doe je je best om er zo snel mogelijk uit te komen en wordt 2 jaar toch niet gehaald.

Deel Deze Pagina