in ziektewet tot 16 weken en zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Tuttie, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wie weet hoe dit zit?
    ik ga volgende week weer proberen om aan het werk te gaan nadat ik een tijd in de ziektewet heb gezeten ivm zwangerschapsbraken.
    als dit nu verder goed gaat en ik werk mijn volledige uren tot aan mijn verlof, mag ik dan nog kiezen of ik met 34, 35 of 36 weken met verlof ga? of geldt dan ook dat mijn verlof met 34 weken in gaat?

2. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik heb zelf aan het begin van mn zwangerschap een week of 3 in de ziektewet gezeten ivm ernstige duizeligheid ( wat achteraf gezien niks met de zwangerschap te maken had, maar goed ) en ik mocht evengoed kiezen wanneer ik met verlof wilde gaan. Ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Pas als je met 34 weken in de ziektewet zou zitten dan gaat je verlof wel meteen in.
    Sterkte met werken in ieder geval :)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je voor aanvang van je verlof volledig werkt, dan mag je kiezen wanneer je met verlof gaat.

4. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Ligt volgens mij aan je CAO. Bij mij op het werk stond er in de CAO, dat als ik tijdens mijn zwangerschap mij ziek meldt voor mijn verlof, dan ga ik automatisch 6 wkn van te voren.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dat geldt wanneer je dan nog ziek bent met 34 weken.

Wanneer je weer volledig hebt gewerkt en ook weer bent betergemeld, dan mag je gewoon kiezen of 6,5 of 4 weken vooraf met verlof gaat.

Deel Deze Pagina