Verloop als je baarmoeder voorligt in groei?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sophy, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    M'n baarmoeder ligt al vanaf het begin 4-5 weken voor in groei. Ben nu 23 weken, maar qua hoogte zit ik nu al bij 27-28 weken en ik denk dat met een week of 3 de max (ribben) is bereikt en dat hij naar voren gaat.
    Nu vraag ik me af hoe het verloop is richting het eind? Logisch gezien zal ik niet 40w zijn met een 44w buik :) Stabiliseert/stagneert het zodat ik wat minder voor kom te liggen (wanneer?) of is er meer kans dat het kindje wat vroeg komt (dat m'n baarmoeder bij 37w denkt nou ik ben klaar met groeien, tijd voor de bevalling)?

Mn baby is trouwens keurig op schema qua groei.. het is alleen m'n baarmoeder.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik liep ook steeds een paar weken voor qua buikhoogte. En ook toen de baby volledig ingedaald was bleef de buik hoog. Je zou dus kunnen zeggen dat de hoogte stagneerde, maar in feite zakte de baby omlaag.

Ik ben bevallen na 40 weken, dus dat je door dat voorlopen eerder gaat bevallen is niet heel voor de hand liggend.
    Kindjes waren overigens ongeveer 7,5 pond. Lekker stevig, maar niet enorm groot of zo. Ze lagen gewoon met de billen flink omhoog.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier ook een hele grote baarmoeder. Maar gewoon met 42 weken bevallen.

Ik had een buik daar hadden 3 in gepast zo groot.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ok bedankt. Bleven jullie dan tot het eind voorlopen? Dus ook met 40w een "exrra grote" buik tov wat ze normaal vinden?

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn baarmoeder heeft voorgelopen vanaf ongeveer 24 wkn bij de 1e en bij de 2e en 3e al een heel stuk eerder. Gemiddeld idd 4 wkn.

In mijn geval was dit vanwege een groot kind, dus die 4 wkn zijn gebleven tot het einde. Dit was gewoon hoe ik zwanger was. Belangrijkste is dat je baarmoeder/kindje zijn eigen lijn blijft volgen. VK kijkt vooral naar de groei tussen meetmomenten.

Ben 3 keer flink overtijd gegaan overigens (10, 12 en 7 dagen), dus mijn baarmoeder dacht zeker niet dat-ie klaar was met groeien :p. Baarmoeder en kindje bleven ook netjes doorgroeien na de 40 wkn.

Overigens, als je mijn buik aan buitenkant zag, viel het best mee. Was niet klein natuurlijk, maar ik heb zeker grotere voorbij zien komen!

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mijn baarmoeder loopt ook een paar weken voor op groei. Laatste controle was ik ik 31 weken en was baarmoeder geschat op 34 weken. Verloskundige zei dat dit kwam door mijn relatief korte romp. Ik liep dus uiteindelijk precies op schema.

7. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Beide keren lag mijn baarmoeder ook altijd minstens 4 weken voor. Ligt ook aan je bouw. Heb je een korte of lange romp..
    Bij 1e bevallen met 39+1 en bij de tweede uiteindelijk pas met 40+5

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Aha dus komt vaker voor als je kleiner bent. Ik heb dus ook een vrij korte romp, ben maar 1,60m en tenger (maat 32-34). Tis nu al een buik met een meisje (ipv meisje met buik) dus ik vraag me gewoon af hoe het straks gaat als ik zeg 34w ben ;)
    Wel blij dat ik niet de enige ben.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Baarmoeder liep vanaf het begin al voor en vanaf 22 weken zo'n 8 weken voor op groei. Vk's en gyns vonden t erg bijzonder ,wilden allemaal voelen want ze geloofden t niet. Ik werd doodmoe van de opmerkingen elke controle. Alsof ik er iets aan kon doen dat mijn baarmoeder zo groot was.
    Meerdere malen op suiker moeten prikken, ik moest haast wel zwangerschapsdiabetes hebben. Niet dus.
    Ik droeg echt heel erg hoog en op het laatste was dat echt niet meer prettig. Ik vond mijn buik overigens wel meevallen. Ben ook lang en baarmoeder groeide meer omhoog dan naar voren.
    Zou ook een hele flinke baby krijgen. Met precies 37 weken braken mijn vliezen. Daar lag ons kleine meisje (3240gram) in een veel te groot pakje van maat 56 (en 62 in de koffer) omdat ze immers zo groot zou zijn...
    Zou me er dus niks van aantrekken. Besloten dat een volgende keer ook echt niet meer te doen.

10. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Bij 24 weken vertelden ze mij ook dat de baarmoeder 3 tot 4 weken voor lag qua groei.. Maar dat dit uiteindelijk niks zegt over de groei van het kindje. Kon ook veel vruchtwater zijn of 1 van de dingen die de andere meiden al noemen.
    Met 27 weken lag de baarmoeder nog maar 1,5 week voor, dus het kan nog veranderen..

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik ben ook klein (1.60) en bij mijn eerste dochter had ik ook een ruime baarmoeder en vruchtwater.
    Ik ben toen bevallen met 40.3 weken :) gewoon netjes dus.

Nu zwanger van de tweede en liep rond 20/23 weken ook voor qua groei van de baarmoeder.
    Met de 20 weken echo zwom de kleine uk nog net niet rond in het overvloedige vruchtwater ;)
    Inmiddels heeft de kleine beperkt de ruimte en zou het vruchtwater/baarmoeder aan de krappe kant zijn.

Kan dus nog allemaal bij trekken :)

Deel Deze Pagina