Hallo, Nu weet ik dat als je een tweede kindje aan het baren bent, dat de ontsluiting iets sneller vorderd dan bij de eerste kindje. Maar hoe gaat het bij de bevalling van een derde? Heb je dan kans dat hij eerder geboren word, of juist overtijd? Gaat de ontsluiting dan nog sneller? Ben benieuwd naar ervaringen, misschien ben ik zwanger van onze derde beeb. Groetjes, Mandy
Ik kan je mijn ervaring nu nog niet vertellen, maar over een paar weken beval ik van de derde, hahahaha. De eerste deed ik 26 uur over, de tweede 13 uur en ga nu ook maar weer uit van een uur of 18. Beetje het gemiddelde
bij mijn oudste duurde het 36 uur bij mijn 2de een half uur en bij de twin 7 minuten ( heb zelfs niet moeten persen) dus in mijn geval ging het steeds sneller en ik ben blij dat ik bij mijn laatste bevalling al in het ziekenhuis lag omdat ze het op gang gingen brengen ( maar dit was uiteindelijk niet nodig) want als ik thuis was had ik het gegarandeerd alleen mogen doen.
Hoi, Ik ben nu zwanger van de derde. Nog een week of 6 en ik kan mijn ervaring hier neerschrijven. Maar de 1 keer was het 7 uur onstsluitingsweeen en 2 uur persen. Bij de jongste was het 20 uur ontsluitingsweeen en 1 perswee!Niet echt volgens het boekje dus. Dus ik ben heel erg nieuwgierig hoe het nu zal gaan. Groetjes Jessica
Bij de eerste deed ik er 9 uur over Bij de tweede een uur! Bij de derde vijf uur Bij de vierde drie uur
Bij Agnita deed ik er 26 uur over en 20 min persen Bij Elisa deed ik er 1,5 uur over(ingeleid) heb niet hoeven persen ik moest naar mn rug draaien en toen kwam ze er al uit. Bij Martina 3,5 uur(ingeleid) 1 min persen.
1e 15 uur ontsluiting daarna spoed ks 2e geplande ks 3e ook geplande ks Dus mijn ervaring telt niet... Wat wel telt is dat je echt van 0 naar 10 cm ontsluiting moet en dat is uit statistieken gebleken dat het de 1e keer het langste duurt, en een volgende keer vlotter kan gaan. Ook scheelt het hoeveel tijd en/of hoe je lichamelijke gesteldheid tussen de zwangerschappen in was. Met minder dan een jaar tussen de zwangerschappen is de baarmoeder en de banden eromheen, je bekken en spieren nog iets losser/slapper en zul je waarschijnlijk sneller ontsluiting hebben dan wanneer je er een paar jaar tussen hebt. Maar er zijn altijd uitzonderingen, dus je kunt er geen pijl op trekken. Elke zwangerschap is wat dat betreft (hoe cliché) uniek. En intussen zal ik voor je duimen dat je 18 juli 2 streepjes op de test zal hebben (heb je ze al in huis? want via deze site kun je ze erg voordeling kopen) Groetjes van Kiki
Ik weet het over een kleine 4 weekjes ms wat eerder. 1e 24 uur 2 pers weeen. 2e 2 uur en 1 pers wee. Tis te hopen dat het deze keer weer heel vlug gaat
Bij mijn eerste ben ik met 14 dagen overtijd ingeleid en heb ik 9 uur over gedaan en toen ging zijn hartslag omlaag en hebben ze ingegrepen. Anders had het nog uren geduurd zeiden ze. Bij mijn tweede begon ik 8 dagen overtijd spontaan en duurde ook 9 uur. Mijn derde kwam 3 dagen te laat en daar heb ik 4 uur overgedaan. Hoop dat je gauw zwanger ben!
Eerste: 37 weken......16 uur.....secundaire sectio Tweede: 41 weken....3 uur.....vaginaal Derde: 40 weken.....55 minuten...vaginaal Hier ging het dus steeds sneller. Kwebbel
Ik ben er ook heel benieuwd naar! Mijn eerste duurde 38 uur en mijn tweede 12,5 uur. Ik vond de bevalling van de tweede erg vervelend omdat ik in 10 minuten tijd van 6cm ontsluiting naar geboorte ging. Dus ik ben benieuwd hoe het met mn derde kindje zla gaan!
Eerste: 37 weken......16 uur.....secundaire sectio Tweede: 41 weken....3 uur.....vaginaal Derde: 40 weken.....55 minuten...vaginaal Hier ging het dus steeds sneller. Kwebbel
Ik ben er ook heel benieuwd naar! Mijn eerste duurde 38 uur en mijn tweede 12,5 uur. Ik vond de bevalling van de tweede erg vervelend omdat ik in 10 minuten tijd van 6cm ontsluiting naar geboorte ging. Dus ik ben benieuwd hoe het met mn derde kindje zla gaan!
1e 35 wk, 3,5 dag weeen, uiteindelijk ingeleid en 1,5 uur persen. 2e 38w 1d 5 uur weeen 40 minuten persen 3e 39w 5d 4 uur ween en 13 minuten persen Dus ik ben langer zwanger, dat rijmt hihi, maar beval sneller!
hoi mijn eerste 41 weken en 1 dag en 5 uur weeen en 15 minuten persen mijn tweede 41 en 1 dag 5 uur weee en 2 persweeen ben nu zwanger van mijn derde kindje ben nu 38 en 4 dagen maar het mag van mijn nu wel komen maar denk dat het wel weer rond de 41 weken zal zijn groetjes mariekje