Over 3.5 week gaan ze mijn beebje halen, ik moet een week ongeveer zeker wel blijven in het ziekenhuis. Wat voro kleding kan ik het beste meenemen voor na keizersnede? Kun je gewoon losse (trainings)broek aan of?
Ik had wijde sportbroeken (slobberbroek?) aan. Het moet niet te strak aan de bovenkant zijn want bij mij drukte dat op mijn wond. Ik had heel lang geen onderbroek aan maar van die (net?) broekjes. Bovenkant gewone topjes en slippers (augustus)
Een week in het ziekenhuis? Zijn er complicaties te verwachten dan? Want meestal houden ze je tegenwoordig nog maar maximaal 5 dagen hoor! Anyway ik had aan het begin nog mijn zwangerschapsbroeken aan na de ks. En binnen gewoon zoveel mogelijk pyjamabroeken en joggingbroeken, dat soort dingen. Maar na een week of 2 pasten ook mijn gewone kleren weer! En dat zat ook wel weer lekker toen.
Ik had van die oma-broeken gaan kopen in de zeeman. Die kon ik ook zonder problemen over mijn steunband trekken. Na de keizersnede moest ik 3 dagen zo'n steunband dragen, omdat mijn buikspieren niet meer meewilden Voor de rest: makkelijke en losse kledij. Het laatst wat je wil is een broek met een elastiek die nét op de wond zit. Dan word je gek. geloof me
In België is bij een keizersnede ook verplicht 7 dagen te blijven hoor. Ik ben uiteindelijk 12 dagen moeten blijven
hoi hope, gewoon even uit nieuwsgierigheid, waarom gaan ze je baby halen met een keizersnede? ik heb ook een ks gehad en ze wilden mij er na 5 dagen uitgooien (uit het zh) maar van mijn verzekering mocht ik 10 dagen blijven uiteindelijk werden het er 8. mijn baby moest nl langer in het zh blijven vandaar dat ik ook wilde blijven
Pfff wat een verschil... In Nederland schoppen ze je nog net niet het ziekenhuis als de verdoving is uitgewerkt... Het verschilt per ziekenhuis maar soms is het maar 2 dagen geloof ik! Zelf heb ik van bij mijn zoontje 6 en dochtertje 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Die 6 dagen kwam doordat mijn zoontje 6 weken te vroeg was geboren en hij zelf nog langer in het ziekenhuis moest blijven!
Ik mocht na 3 dagen naar huis(ook ziekenhuis in zeeland).... de eerste keer 4 dagen maar toen had ik veel bloed verloren. Heb die tijd gewoon een bigshirt gedragen en de dag voor ik wegging gewone kleren. Had een zwangerschapsbroek met een riem en dan deed ik gewoon de riem weer straker... wat fijn kan zijn is zo'n kraamverband horizontaal ter hoogte van je buik doen (half in je onderbroek) dat scheelt ook wat met een evt. broekrand. Ik vind het juist geweldig om zo snel weer naar huis te kunnen en bij de 2de wou ik zelf een dagje eerder maar dat vonden hun niet zo'n goed idee... daarna gewoon t/m dag 10 kraamhulp.
Oma onderbroeken zijn wel fijn, dan drukt die rand niet tegen de wond aan. Na de ks had ik gewoon mijn zwangerchapsbroeken aan of iets met een hogere taille. Krijg ook over 3 weken weer een keizersnede, maar als het meezit hoef ik maar 5 dagen in het ziekenhuis blijven. (vorig jaar 7 dagen omdat de kleine 7 weken te vroeg was)
Ik heb na de keizersnede ook mijn positie kleding nog aangehad. Ook mijn positie ondergoed heb ik nog lang gedragen. Ik heb 1 broek die nu iets te klein is voor mijn buik (ben al 17 kilo aangekomen) en die bewaar ik nu voor na de keizersnede. Ik krijg namelijk ook een geplande keizersnede.
Bedankt voor jullie reacties! Heb paar joggingsbroeken ne leuke joggingspakjes klaarliggen ne neem nog wat wijde jurkjes mee dan. Ons kindje wordt gehaald met keizersnede omdat het in stuit ligt en waarschijnlijk niet meer draaid en moet zowieso een week minimaal blijven omdat het een hartekindje is en dus misschien ook de eerste week al moet worden geopereerd. Dan jullie voor de interesse en diegene die binnenkort ook moeten bevallen...sterkte!
Jammer genoeg ben je al te laat voor Moxa therapie, daar hoor ik goeie verhalen over dat de baby alsnog draaid. Hoop dat de ks meevalt en dat alles goed is met je kindje en er geen operatie nodig is.