ik heb in mijn stukje duidelijk uitgelegd wat IK zou doen. ik zeg dus niet dat jij het zo moet doen. maar IK zou het op deze manier doen. jij vraagt in je eerste topic of je baas je contract wel gaat verlengen als je zwanger bent. dan kun je een reactie als de mijne verwachten. en kinderen NEEM je niet die krijg je!! beetje pijnlijk om dat te zeggen, je bedoelt het niet verkeerd maar het woordje nemen zou IK niet gebruiken. schiet nogal es in een verkeerd keelsgat
Ja ik vraag idd of mijn baas mijn contract als zou verlengen als ik zwanger ben, maar dat kan je op meerdere manieren opvatten, en wil niet direct zeggen dat als dit niet gebeurd, ik gelijk geen kinderen kan krijgen ivm geld.. En idd ik bedoel je t niet verkeerd met kinderen nemen, maar ja soms zeg je dat gewoon zonder er hij na te denken.. Misschien kan in al niet eens kinderen KRIjGEN je weet het maar nooit. !
Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik ook een jaarcontract, mijn contract verliep in feb. (net als de geboorte van mijn dochter) Mijn contract is in mijn verlof omgezet in een vast contract.
ik vind je reactie nergens op slaan. je doet alsof ik heb gezegd dat geen kinderen kan krijgen als jij geen werk hebt. waar staat dat dan?? als je het beter zou lezen dan zou je nu in de gaten hebben dat het mijn mening is dat dat is wat ik zou doen. wij hebben bewust een keus gemaakt om op zeker te spelen. wat jij doet moet je helemaal zelf weten en sterker het boeit mij helemaal niks wat jij doet. ik vind het erg vervelend dat je me zo aanvalt. jij opent een topic en ik geef daar mijn mening over. als dat niet is wat je horen wil waarom open je dan een topic??? ga dan lekker naar je baas toe en leg het daar voor.
Hai.. Ik denk persoonlijk dat je zelf al weet wat je het liefste wil. Ik zou persoonlijk voor mijn gezin kiezen. Als dat je wens is, moet je er voor gaan! Werken kan je heel je leven nog. En gezien de toekomst, blijft er in de thuiszorg vast nog wel werk. (Ik werk zelf ook in de zorg) Mijn contract zou ook worden verlengd (weer een jaar) toen heb ik eerlijk gezegd dat ik zwanger was, heb het toch gekregen. Maar ik ben ziek geweest tijdens de zwangerschap en omdat ik nu ouderschapsverlof op wil nemen wordt mijn contract niet meer verlengd. Werkgevers kiezen altijd voor zichzelf (niet altijd menselijk, maar wel logisch), dus jij moet ook voor jezelf kiezen. Het is inderdaad "het verstandigste" om te wachten als je zeker wil zijn van je baan, maar als je een kinderwens hebt, lijkt het me best moeilijk om die even een jaar opzij te zetten. Je weet ook nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger wordt, maar hou er wel rekening mee dat het ook meteen raak kan zijn
Siimoontjj14, Als je voor kinderen wilt gaan, zeg ik: gewoon doen. Als jij je zeker voelt in je relatie en jullie beiden die wens hebben, dan moet het verder niet uitmaken. Begrijp mij niet verkeerd: ik ben het gedeeltelijk met Tines mam van 2 eens. Echter, zekerheid is er nooit. Een vast contract zegt tegenwoordig helaas ook niet alles, en soms duurt het omzetten van een tijdelijk naar een vast contract echt wel langer dan een jaar, zelfs al is dit bij een sollicitatiegesprek toegezegd. Dan ben je zo drie jaar verder. Als het al omgezet wordt. Zo niet, dan mag je weer opnieuw beginnen. Geduld is een schone zaak, maar soms werkt het gewoon niet zo. Je moet gewoon geluk - of pech - met je werkgever hebben. Ikzelf zou rekening houden met het ergste; dan kan het altijd meevallen. En waar mogelijk alvast (extra) sparen, zodat je wat achter de hand hebt als het financieel wat tegen zit.
Ja ik hou inderdaad rekening met het ergste "geen verlening", of nog erger... "onvruchtbaar", daar ben ik altijd zo bang voor... We zullen het afwachten, ik ga niet voordat ik zwanger ben me t mijn werkgever overleggen hoe dat zit, want dan gaan er allemaal praatjes rond (zo is het in dit dorpje), dus ik moet het risico gewoon nemen! Hopelijk kan ik sneller dan 4 mnd zwanger worden. Ik hoop in januari zwanger te kunnen worden. Ik zeg zeg maar als deze pil strip voorbij is 11 november weer met een nieuwe strip/maand moeten beginnen.. Dan stop ik dus! Wish me luck!! #hopenopeenkleinwondertje
Ik heb ook een jaar contract en zit nu al in de ziektewet door de zwangerschap. Mijn werk doe ik normaal gesproken goed, maar ik denk niet dat ze het gaan verlengen nu ik in de ziektewet zit. Ach ja... had het kunnen weten.
Kinderen NEEM je niet, die hoop je te krijgen. Waarom zou je je hierom druk maken? Voor het zelfde geld duurt het nog wel een jaar. En daarbij zijn deze adviezen allemaal goed bedoeld. Een toontje minder kan wel.
Hier ook een jaarcontract maar gelukkig wordt deze na mijn verlof wel verlengd. Het had net zo goed gekund dat ze dat niet hadden gedaan en ergens had ik dat ook verwacht. Eigenlijk hadden we vanwege dat jaarcontract besloten geen derde kindje te zullen proberen te krijgen, maar het lot besliste anders en gelukkig pakt het goed uit.