Werkgever te laat met aanvraag zw verlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Mezmerized, Oct 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

Jun 22, 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Zoals de titel al zegt is mijn werkgever dus te laat geweest met de aanvraag.. Iemand hier daar helaas ook ervaring mee?

Ik merkte al bij mijn laatste salaris dat ik een week betaling miste dus gelijk gebeld en bleek dus dat het nog niet in orde was.. dit was 2 weken geleden en vorige week zou mijn werkgever er dinsdag achteraan gaan met de mededeling dat hij me diezelfde dag nog een terugkoppeling zou geven erover.. Nou ik woensdag zelf maar weer naar hem gebeld want had nog niks gehoord en hij had het een en ander over en weer zien gaan via de fax en zou me donderdag bellen hoe het zat..
    Nou donderdag belde hij indd zelf en zei dat het papierwerk in orde was en dat ik mijn salaris + de week die ik miste gewoon netjes over 4 weken zou ontvangen..
    Nu kreeg ik gister de brief van het uwv binnen met daarop de aanvraag voor zw verlof die de 17e dus pas is aangevraagd.. :X
    En daarin staat dat het nog uiterlijk 8 weken kan duren voordat je een akkoord bevestiging ontvangt.. Nou weet ik dat ze niet zo heel erg vlot zijn.. maar 8 weken???? ik zit al vanaf week 40 zonder geld en dat is wel het allerlaatste waar ik me nu nog druk over wil maken..
    Zucht... ben zo boos en verdrietig erover
    Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt!

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nou... Lekker dan! Hier ben je mooi klaar mee. Kun je het UWV niet bellen en vragen of ze er spoed achter zetten? Of jouw baas, dat hij zelf met een oplossing komt.

3. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

Jun 22, 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Ja heb hem gelijk gebeld na het ontvangen van de brief.. hij zou er weer achteraan gaan. En me weer een terugkoppeling geven.. die onzekerheid pff erg frustrerend..
    Als het te lang gaat duren hoop ik dat hij me een voorschot kan bieden want zo red ik deze maand niet eens..

4. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    jemig lekker baas heb jij.

uwv kan hier niks aan doen natuurlijk die hebben ook een bepaalde tijd dat dingen duren. daarom moet een werkgever het ook op tjid aanvragen.

ik zou zelf even met het uwv bellen telefoonnummer staat wel op de brief die je hebt gekregen.
    dan weet jij namelijk hoe de situatie is.
    je kan wel alles via je werkgever laten lopen nu, maar denk dat het sneller gaat als je zelf belt.
    misschien zeggen ze dan komt goed mevr dit gaan we regelen.

en zo niet dan kun je altijd je werkgever dit probleem laten oplossen. hij is degene die in gebreke is gebleven.

hoe word het bij jouw geregeld? bij het bedrijf waar ik werk krijg ik gewoon mijn normale salaris, het uwv betaald aan mijn werkgever.

maar heb eerder wel gehad dat het uwv mn zwangerschapsverlof betaalde.
    dat was toen ook nog es veel te weinig.
    heb toen bezwaar aangetekend en heb toen meer gekregen.

maar is idd balen dat je hier nu in zit....

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou hier lekker het probleem van jouw baas van maken en niet van jou! Mijn werkgever doet hetzelfde, ik kreeg de 17e een broef van uwv dat er een aanvraag was ingediend, terwijl mijn verlof de 20e is begonnen. Maar ik krijg mijn salaris gewoon van mijn werkgever en zij krijgen het geld van uwv. Ik zou dat ook zo met jouw baas afspreken: dat hij jou nu gewoon betaalt en dat hij het geld later van uwv terugkrijgt.

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Jeetje wat rot van je baas zeg!

7. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

Jun 22, 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Ja het zit me ook echt niet lekker.. maar hij belde net met de mededeling dat ze er achter de schermen druk mee bezig zijn en dat het hopelijik voor volgende salaris storting geregeld is. Ik hoefde me geen zorgen te maken.. maarja das makkelijk gezegd eerst maar weer afwachten :X

8. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

Jun 22, 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Ben dan zelf ook weer zo'n oppermuts die dan dr mond weer niet open trekt en ja en amen zegt.. en achteraf denk ik had ik dit of dat maar gezegd.. erg he xD

9. Tines mam van 2

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    maar word je uitbetaald door uwv of door je baas?

alshet uwv jouw gaat betalen zou k even contact met hun opnemen. als je baas jouw blijft betalen zou ik zeggen dat hij het maar moet voorschieten omdat jij anders in de problemen komt.

ik weet nog van mn 2 andere kindjes toen zij werden geboren moest dit er nog even komen of dat en ik had zin in filet...

het brengt allemaal extra kosten met zich mee (geboortekaartjes)
    dus is dan wel lekker als jij gewoon je geld hebt

moet je baas dat maar lekker even voorschieten hij heeft een fout gemaakt

10. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

Jun 22, 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    uwv betaald me ziektegeld altijd.
    Maar indd zal wel een voorschot of iets worden want zolang zonder gaat gewoonweg niet.. Wil daar ook niet telang over malen want dan maak ik mezelf gek.

11. Tines mam van 2

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    als het uwv aan jouw betaald en dat verwacht ik wel als je ook van hun betaald krijgt als je ziek bent, dan zou ik er wel even zelf achteraan gaan.

ik zou ze bellen alleen al om te controleren dat idd alles op alles word gezet.

12. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Geen zorgen. UWV kan erg snel zijn.

Ik moest mijn eigen ZWV regelen was dat dus compleet vergeten. Moest de 22ste met verlof en heb het de 17de pas aangevraagd. 4 weken later netjes m'n geld ontvangen!

13. Dyson

Dyson Fanatiek lid

Mar 8, 2013
    1,404
    551
    113
    Mijn werkgever had ook niets aangevraagd, verlof had 4 oktober in moeten gaan. Zelf contact opgenomen met het UWV en alle papieren direct zelf ontvangen, na ongeveer 2,5 week werd ik alweer uitbetaald en zelfs de correctie met terugwerkende kracht zat direct in de eerste betaling verwerkt.
    Leg je situatie gewoon even duidelijk uit aan het UWV en dan doen ze echt hun best om je in deze situatie te helpen.
    Bij mij betaalt het UWV trouwens wel aan mij rechtstreeks, niet aan mijn werkgever (omdat mijn contract inmiddels al is verlopen).

14. Mezmerized

Mezmerized Actief lid

Jun 22, 2013
    280
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Hier ondertussen na veel gebel en geregel wel gelukkig al de brief ontvangen met akkoord van uwv! nu wachten op de betaling :)

Share This Page