Ik heb even gebladerd maar zie even geen onderwerp erover. Bij ons vorige kindje heb ik (ook in de winter) veel gebruik gemaakt van twee wikkeldoeken. Ook lekker in de box, dan hoeft de verwarming niet gelijk op 24 graden. -Nu had ik snoozebaby: heel tevreden, maar niet veel fantasie qua leuke nieuwe kleuren of designs, dan de vorige. -Ook had ik Lodger: niet tevreden, hele stugge klitteband en na 2x voorzichtig wassen gelijk pillig. (mail gestuurd en kreeg terug dat het aan mijn manier van wassen lag :x) Die hoef ik niet meer, net als die rot drager van hun. Heeft mijn zoon 1x helemaal opgevouwen in liggen huilen. Maar dat terzijde. Nu zou ik graag een fijne wikkeldoek vinden, met een fleurig kleurtje of design, die zacht en duurzaam is. ZONDER print van Disney of tekst. ik ben een veeleisend mens, sorry.... Heeft er toch nog iemand een tip, heel misschien.
Ik vind die van de HEMA erg leuk, heb ik Mart veel in gehad toen hij net geboren was. Volgens mij zijn er 3 verschillende. Ook nog 2 andere effen met gaten voor de maxicosi gordels enzo maar die heb ik nooit gehad.
Je kunt je kleintje ook op het voedingskussen leggen met een dekentje eronder. Ligt ook lekker geborgen. Voedings kussen als een U leggen maar dan tegen elkaar aan als een soort matrasje. Dekentje erover heen voor het weg zakken en daar je kleintje op. Zo heeft ons zoontje vele uren in de box geslapen.
Koeka! Heeft geen klittenband maar heb ik nooit gemist. Mijn beide kindjes hebben er eerste tijd vaak heerlijk in geslapen. Of lekker bij mij ermee in slaap vallen en dan in de wikkeldoek in bed gelegd.... bleven ze lekker warm (anders was het wakker schrikken in een koud bedje.. haha). Suc. Ennuh, er is niks mis met veeleisendheid, heeeel herkenbaar hoor!
Bedankt! Koeka en Red Castle zijn inderdaad een goed alternatief! Is die van Koeka dan met een soort voetenzak erin? Schattig die foto van baby in Hema wikkeldoek, is zo een goede reclame Is de Hema doek niet wat klein dacht ik ooit gezien te hebben in de winkel?
Als dat dezelfde (Bambino) dekens zijn als bij de Kruidvat, dan vind ik die prima. Heb een hele leuke roze ooit gekocht en deze veel meer gebruikt dan de Lodger of die van Red Castle. Die van de Kruidvat was net iets minder dik/stug en lekker vrolijk. (Mijn Lodger overigens in de droger gedaan en is aan 1 kant helemaal ruw geworden (gesmolten), ook beetje jammer) Verder heb ik mijn jongste dochter eigenlijk de hele winter onder losse fleece dekentjes gelegd. Bij de Ikea op de kinderafdeling heb ik ze geloof ik ooit eens allemaal gekocht, dus heb een behoorlijke voorraad fleecejes.