Verloop menstruatiecyclus veranderd na keizersnede normaal?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Janna, Sep 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb december 2011 een keizersnede gehad. Toen mijn cyclus weer op gang kwam, verliep die erg anders dan voor mijn zwangerschap.

Belangrijkste verschillen:

1) De menstruatie is veel heviger. Ik verloor altijd al redelijk veel bloed tijdens mijn menstruaties (als ik met vriendinnen vergelijk). De eerste dagen gebruikte ik altijd de grootste maat tampons van ob en die moest ik dan na 3 á 3.5 uur vervangen. Nu moet ik die echter na 2 uur al vervangen, anders gaat het echt mis! Een aantal keer ben ik zelfs binnen die 2 uur al doorgelekt. Ik gebruik nu dus tampons EN maandverband.

2) De menstruatie duurt langer. Vroeger duurde mijn menstruaties meestal 6-8 dagen; nu houdt het zeker aan tot dag 9-10 en bloed ik op dag 11 soms nog!

3) Ik heb meer pijn, niet alleen tijdens de menstruatie, maar ook gedurende de rest van mijn cyclus. Met name rondom de eisprong heb ik een pijnlijk gevoel in mijn baarmoeder. Het is een soort zwaar gevoel, alsof ie met een zware substantie gevuld is. Ik dacht nog even dat ik misschien nu mijn eisprong kon voelen (voorheen voelde ik die niet), maar dat schijn je dan als een steek om de beurt links of rechts te voelen en dit is echt in het midden.

Is het normaal dat je cyclus na een bevalling (keizersnede) veranderd? Is dit verloop van mijn cyclus normaal, of zou ik hiermee naar de huisarts / gynaecoloog moeten?

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Niemand?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb 2x een keizersnede gehad, maar geen veranderingen gehad daarmee.
    Maar van andere mede mama`s weet ik het wel dat het goed heel erg kan veranderen, heeft niets met een keizersnede te maken.

Share This Page