Dag iedereen, Zoals jullie misschien in andere topics konden lezen kreeg ik het nieuws dat ook onze 3e zwangerschap niet goed loopt. Ik ging daarnet op consult bij de gynaecoloog. Mijn HCG was maandag 748, woensdag 403. Ze hebben toch het vermoeden dat het gaat om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (en/of ZOL) omv het bloedverlies voor de positieve test, de lage progesteron, mijn HCG waarden,... En de plotse bloeding dat ook weer gestopt is. Dit is voor hun een indicatie dat het eigenlijk niet gaat over een 'normaal' miskraam.. Mijn baarmoederslijmvlies was iets dunner in vergelijking met dinsdag, er was geen vocht en/of verdikking te zien op dit moment in de eileiders.. Ik moet morgen opnieuw bloed prikken en hopen dat het gezakt is. Indien niet goed gezakt moet ik zaterdag terug een echo.. Iemand ervaringen met dit verloop? Hoe liep het?/... Ze spraken over verschillende zaken: - lichaam lost het zelf op - MTX inspuiting of operatie.. Het overvalt me allemaal een beetje. Dit is ten slotte de derde zwangerschap in een jaar tijd zonder resultaat.. Ik hoop dat iemand van jullie mij wat uitleg kan geven - ervaringen kan delen - .. Met een klein hartje, dankjewel..
Hé wat verdrietig. Wilde niet zomaar wegklikken. De onzekerheid, de vraag of het ooit wel gaat lukken, nooit onbezorgd zwanger passeert waarschijnlijk de revue. Hier ervaring met 7 jaar ongewenste kinderloosheid een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en vm. Godzijdank uiteindelijk moeder van twee kinderen mogen worden. Ik denk dat het positief is in deze situatie! dat je hCG daalt en het baarmoederslijmvlies dunner aan het worden is (maar het stoppen met bloeden is geen goed signaal). Hoe rot ook, het zit niet goed, dan vond ik het fijnst als mijn lichaam het zonder medische ingrepen oploste. Bij de vm gebeurde dat, bij de buitenbaarmoederlijke zwangerschap ben ik moet spoed geopereerd (maar mijn hCG was veel hoger en had ook heel veel pijn). Ik denk voor nu dat er gebeurt wat er moet gebeuren: controles middels hCG bepaling en aanvullend echo's. Wens je veel sterkte en hoop dat jullie wens snel vervuld mag raken!
Oh dankjewel voor je antwoord en om je ervaring te delen. Het spijt me dat je dat ook allemaal hebt moeten doorstaan. Dit wens je niemand toe.. Alles wat je schrijft is inderdaad hoe het momenteel voelt. We hebben ook lang geprobeerd en dan lukt opeens zwanger worden toch - zelfs 3x in 1 jaar maar blijven lijkt een andere opgave.. Dan nu mijn grootste angst van die buitenbaarmoederlijke zwangerschap die werkelijkheid lijkt te worden.. Het maakt me allemaal enorm verdrietig. Maar wat ben ik blij om te horen dat jij nu 2 gezonde kinderen hebt. Het is inderdaad vooral door het stoppen met bloeden (en natuurlijk de andere zaken) dat ze eigenlijk met -bijna- zekerheid van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (of ZOL) spreken.. Ik hoop inderdaad dat m'n lichaam het zelf kan oplossen.. want ik ben zo bang voor een inspuiting of ingreep.. Heel heel heel erg bedankt voor je reactie.
Ik zou voor de mtx gaan als hcg toch blijft stijgen en zaterdag nog steeds geen zicht is op de plek. Sterkte
Mocht het stijgen zal dat de enige optie zijn vermoed ik.. Indien het daalt zou ik liefst afwachten (Op dit moment) Ik lees zo een dubbele dingen en zou m'n lijf het zo graag zelf laten oplossen.. maar de risico's maken me ook enorm bang.. Wat een ellende.. Dankjewel ❤️
Zo lief dat je even komt checken. Gisteren was mijn hCG van 403 gedaald naar 374. Jammer genoeg dus maar een lichte daling. Gelukkig wel voldoende om het weekend te mogen overbruggen. Maandag opnieuw bloedafname in de ochtend en echo in de namiddag. Ik ben gestart met Letrozole in tussentijd in de hoop dat dit mijn lichaam kan ondersteunen in het afbreken van de zwangerschap. De arts wil samen met ons toch de MTX proberen vermijden als dat kan.. Wat een rollercoaster zeg..