Herhaalde miskramen, uitbehandeld NL ervaringen Gent

Discussie in 'Miskraam' gestart door Practicalmom, 12 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Practicalmom

Practicalmom Nieuw lid

12 sep 2023
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hi allemaal!

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen die vanwege herhaalde miskramen een traject in Gent zijn gestart en hoe dat verliep positief of negatief?

Mijn situatie: 1 gezond kindje 4 jaar geleden 2x bbz (verwijdering eileider en vrije buikholte) 9x miskraam (variërend 6-10 weken). Het maakt in mijn geval niet uit of het hartje klopte het stopt helaas daarna vanzelf. Dit ook in combinatie met gebruik utrogestan en aanpassing leeftstijl. Ik ben 30 jaar en slank/gezond/sportief dus nog niet te oud voor een traject. Fertiliteit weet niet hoe verder te handelen en verwijzen ons naar Gent.

Wij komen in Nederland niet in aanmerking voor ivf iui icsi want wij worden makkelijk zwanger en hebben een voltooide zwangerschap gehad voor dit alles. Alle testen in NL zijn niet afwijkend(man/vrouw).

Wij mogen in okt naar Gent de wachtlijst was erg lang(5mnd+) en heb geen idee wat te verwachten.

ervaringen met artsen? Medicatie schema’s? Extra onderzoeken misschien? en is iemand hierna succesvol zwanger gebleven?

upload_2023-9-12_14-8-49.gif

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik heb ook in Gent gelopen en wil mijn ervaring wel delen.
    Na 2 missed abortions (9,5 week van een tweeling en 11 weken) en 1 miskraam (rond de 6 weken) zijn we overgestapt naar Gent (wij zaten wel al in een ICSI traject wegens verminderd aantal zaad van man). Onderzoeken gehad (bloedonderzoek en hysteroscopie), maar niets uitgekomen.

Wij hebben in Gent een herhaald miskraamonderzoek gehad, bestaande uit voor de vrouw: algeheel bloedonderzoek, chromosoononderzoek (DNA), stollingsonderzoek en hysteroscopie. Hier is enkel uitgekomen dat ik een iets verhoogd THS had (schildklier) en kreeg hier medicatie voor. Verder was alles goed. Het onderzoek voor mijn man was een algeheel bloedonderzoek, chromosoononderzoek (DNA) en een uitgebreid DNA fragmentatie onderzoek van het zaad. Hier is verder niks uitgekomen dan dat het aantal zaadjes verminderd was qua aantal, maar dat wisten we al maar meer dan voldoende voor ICSI. Zaadkwaliteit was verder goed.

Wij hebben een traject gedaan en wederom werden wij 2x zwanger, maar ook deze beide zwangerschappen gingen mis (deze keer rond de 5 weken). Wij zaten bij dokter Stoop, een hele fijne mannelijke arts.

Wij zijn toen overgestapt naar Duitsland en hebben daar nog aanvullende onderzoeken gehad, zoals NK cellen, Plasma cellen, receptIVFty test en een waterecho. Ook hier kwam niets uit. Wel een nieuw traject gestart maar helaas geen zwangerschap ontstaan.

Bij het evaluatiegesprek werd aangegeven dat we na 7 trajecten en alle onderzoeken wellicht eens na moesten gaan denken, als we daarvoor open stonden, over eiceldonatie. Omdat alles uitgesloten was d.m.v. alle onderzoeken was het enige wat het nog kon zijn.. eicelkwaliteit.

Wij zijn toen inderdaad overgestapt op eiceldonatie, 1e traject, 1e terugplaatsing direct een vitale zwangerschap en inmiddels een zoontje van 21 maanden.

3. Practicalmom

Practicalmom Nieuw lid

12 sep 2023
    2
    1
    3
    Vrouw

thnx voor je reactie! Ook een heftig traject voor jullie. Soms hoop je dat er iets afwijkend word gevonden zodat je er wat aan kan doen.

Hoe zit dat met Eicel donatie? Dat is voor mij totaal onbekend.

Wij hebben het ook over draagmoeder gehad, alleen staat me zo tegen dat je niet de biologische ouder word van je genetisch eigen kind. In NL is dat allemaal nog zo omslachtig geregeld. Had contact met een instantie in België, maar dat liep via Colombia en dat voelt gewoon niet goed.

Goed voor jullie dat je kinderwens toch heeft mogen uitkomen!

Kramertje vindt dit leuk.
  4. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Graag gedaan.
    Wij hebben ecd in Spanje gedaan. Gezien mijn leeftijd mochten wij niet op de wachtlijst in Nederland, dus moesten wij uitwijken naar het buitenland. Ook België had een wachtlijst.
    Wij hebben ons georiënteerd op Spanje, Portugal en Finland en uiteindelijk gekozen voor Spanje. Binnen een aantal weken was er een geschikte donor en is er een IVF ICSI poging gestart. Paar dagen voor de punctie zijn wij naar Spanje gereisd, heeft mijn man een zaadstaal ingeleverd en na 5 dagen is er een embryo bij mij teruggeplaatst. Deze is direct blijven plakken en gelukkig ook een vitale zwangerschap.
    Dit is even het verhaal in een notendop. Mocht je meer over eiceldonatie willen weten, stel gerust je vragen via PB.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Als je alleen nog maar onderzoek hebt gehad in NL zou ik zeker de moed niet opgeven. Misschien kun je terwijl je op Gent wacht (vaak helpt extra bellen ook nog wel s) in Duitsland het nk cellen en plasma cellen onderzoek laten doen. Laat vooral ook je man zijn zaad testen op dna fragmentatie, ik denk echt dat dat bij ons wel een oorzaak was. Daarnaast zou je ook kunnen aanmelden in umc Maastricht daar zit dr al naziry (o.i.d.) die ook meer probeert zoals intraveneuze immunoglobuline.
    Op fb heb je een groep herhaalde miskramen met meer info.

Deel Deze Pagina