rotavirus ....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nikkie83, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn meisje had sinds 2e kerstdag zo'n last van spugen diaree en koorts , en zo ging het 3 dagen door heb ik toch maar de HA gebeld we moesten langskomen om te horen dat ze idd diaree had ;) en maar veel drinken moesten geven .
    na 6 dagen weer gebeld omdat het niet veranderde weer bij dezelfde huisarts geweest omdat onze eigen arts op vakantie is .
    hij vroeg wat denk dat ik nou ga doen ?? uuuh ik weet t niet maar 6 dagen diaree en spugen en koorts van 39+ lijkt mij niet goed toch ??
    dr ogen zagen donker en dr huid was grauw kwam geen beweging uit en lag maar te liggen en staren en huilde zonder tranen.....
    daarbij hebben we 3 jaar geleden ook al met een kindje dat zo droog als n kurk was 5 dagen in t zkh gezeten omdat toen ook"alleen maar"diaree gecontateerd werd ....
    nou hij kon er niets aan doen en was dat ook niet van plan :$

Ik ben toen n beetje boos geworden en heb aan de balie gevraagd of er een andere arts was die ook even kon kijken omdat ik WIST dat mn dochter uitgedroogd is en er iets mee gedaan moest worden

kwam de HA naar me toe dat hij t pijnlijk vind dat ik zijn oordeel niet respecteer .... uuuuh wtf ? andersom respecteer je mij ook niet want ik ben maar een moeder ..........
    uiteindelijk heeft hij in mijn bijzijn de kinderarts gebeld hij zei letterlijk:
    ik heb hier een overbezorgde moeder die mijn oordeel niet respecteert , of U misschien zin heeft om mijn oordeel te bevestigen ???

maar goed dat ik n riem omhad en geen klompen aanhad want mn broek zou afzakken en mn klomp zou breken .

toen we op de poli aankwamen zei de kinderarts meteen al breng dr maar naar de accute kamer voor een sonde :$
    ze was 6,5 ons afgevallen in 5 dagen , en zo futloos
    uit de kweek van de bijeengeschraapte ontlasting kwam dat ze het rotavirus heeft
    ze heeft van 16 tot 22:00 dus alleen ors gehad , nog ff flink gespuudg door de sonde en daarna zagen we dr opknappen maar ze blijft nog diaree hebben en eet nog steeds zo goed als niets terwijl ze alles mag hebben wat ze wil.
    maar t lukt niet zdra ze iets eet zie ik dr misselijk worden
    en als ze drinkt , eigenlijk alleen ors en thee loopt t er gewoon uit kost dr helemaal geen moeite

hebben jullie hier al eens mee te maken gehad en hoe verliep het bij jullie kindje ?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een klootz.k die huisarts.
    Ik kan daar zo boos om worden.
    Ik ben zelf dokters-assistente en ik begrijp sommige artsen echt niet.
    Ik schaam me soms bijna om te zeggen wat voor werk ik doe.
    Ik hoop dat je meisje heel snel opknapt.
    Ik zou zeker een klacht indienen.Dit kun je doen via de LHV,Landelijke huisartsen vereniging.

Heel veel beterschap.

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel sterkte en beterschap toewensen voor je meisje!!

Maar geen goed woord voor die HA!!! Mijn HA zegt dat het moedergevoel juist het beste is om vanuit te gaan. Ook al denkt hij dat t meevalt, als mijn gevoel zou zeggen van niet dan stuurt hij haar gewoon door. Gelukkig nog nooit nodig geweest, maar het geeft een geruststellend gevoel dat er naar je geluisterd wordt.
    Ik zou een klacht indienen tegen deze arts wat denkt ie wel niet!!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier is vorig jaar januari ons meisje ook opgenomen en bleek rotavirus. Ze was toen 5 maanden. Ook een neussonde en ze heeft 5 dagen in het zh gelegen. Gelukkig op HAP zeer alert en zaterdag begon het en zondags al uitgedroogd.

Ik zou idd een klacht indienen! Wat heeft hij hier trouwens over gezegd? Hij zat goed fout!

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste mag hij excuses maken dat hij fout zat. Maar helemaal om zijn woorden naar de kinderarts. Hij stond je gewoon te kleineren.
    Ik zou een klacht indienen maar ook zeker dit nog zelf voor zn voeten gooien.

Beterschap met je kleine. Kijk goed uit want volwassenen kunnen het ook nog krijgen, vaak zie je wel dat het dan minder heftig is.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik zou daar echt persoonlijk heen gaan met de wachtkamer vol en die arts laten halen! Arrogante *&%!

Wij hebben hetzelfde gehad met onze zoon van toen 1 week oud. Hij spuugde alles uit, en had enorme diarree! De kraamhulp, verloskundige en huisarts hebben hem allemaal gezien maar ze vonden dat er niks aan de hand was! Rond 16:00 kreeg ik hem niet meer wakker voor zijn voeding en om 20:00 lag hij op de couveuse afdeling met een infuus in zijn hoofd, omdat hij compleet was uitgedroogd!

Beterschap voor je kleintje, en goed dat je naar je moederinstinct hebt geluisterd!!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat fijn dat je kindje nu opknapt! Maar ik zou ook een officiele klacht insturen, zowel over het niet zien van de uitdroging als het kleinerende telefoontje. Beterschap met je uk!

8. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier afgelopen jaar gehad, mijn zoontje was toen 9 maanden. Ook steeds weggestuurd, hetzelfde verhaal als de jouwe eigenlijk! (lijkt ons ziekenhuis wel, waar was het?). De verpleegkundige moest toen we aangekwamen met ons uitgedroogde kiindje eerst een aantal routinehandelingen verrichten (wegen e.d.) en ze kon het niet nalaten om te zeggen: "Ik vind dat hij er nog goed uitziet!!!" En dat terwijl hij al 5 dagen ontzettende diarreeluiers had, en alle flessen kwamen er direct weer uit. Uiteindelijk bleek uit ontlasting ook het rotavirus, hij heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Zijn oudere broer (toen 3 jaar) kwam hem na 2 dagen vergezellen, ook hij had rotavirus, en was aan uitdrogen. Wat een rotvirus is het! En onwijs besmettelijk. Inderdaad, steeds je handen desinfecteren e.d. Oja, door dit virus raak de darmflora erg aangetast, het heeft bij mijn kids wel 3 maanden geduurd voordat de ontlasting weer normaal was (afwisselend dun, en soms juist weer verstopt). Vaak raden ze ook een proboitica aan (en anders even naar vragen?) Heel veel sterkte, ik herken je zorgen, en het aangekeken worden als overbezorgde moeder.....Om woest van te worden he!!!!!

9. adi

adi Niet meer actief

Wat een oetl*l zeg!!!! Als je kindje straks uit het zkh is moet je echt teruggaan naar die huisarts en excusses eisen!

Overigens hebben wij vrijwel hetzelfde meegemaakt. Het is precies 3 jaar geleden (10 jan 2010), maar die stomme rotavirus heeft zo''n impact achtergelaten dat ik het me kan herrinneren als de dag van gisteren.

Na 4 dagen ontzettende diarree bij 3 baby's (op zn hoogte punt hadden we 56 luiers op 1 dag verschoond!), ben ik 3x op een dag bij de huisarts geweest met ons zoontje. Kind was helemaal suf, maar volgens de ha niet uitgedroogd, want hij lachte nog :(

S avonds (was ook nog eens vrijdagavond), waren wij echt ten einde raad en zijn naar de hap gereden. Daar in de kamer van die arts kregen ze alle 3 2x een spuitluiers in 20min, maar volgens die arts konden we het nog wel een nachtje aankijken.

Mijn man stond gelukkig erop dat ze door een kinderarts werden gezien, en ze zijn meteen opgenomen, en kregen meteen een sonde en constante toevoer ORS, want ze waren alle drie uitgedroogd en hun maag kon geen voeding meer verdragen. Ze zijn 5 dagen in zkh gebleven, het was echt een hel. Alles wat boven inkwam spoot er eronder weer uit.
    Zoontje was in 3 dagen 1 kilo afgevallen (en hij woog maar 5,5 kilo).

Ik ben daarna teruggegaan naar de huisarts, heb echt een hele tirade uitgespuugd, en gezegd dat ik NOOIT meer bij hem wil komen. We konden gelijk overstappen naar een andere huisarts binnen dezelfde praktijk.

10. adi

adi Niet meer actief

O ja, inderdaad, wij hebben na thuiskomst ook maandenlang probiotica gegeven. Weet even niet meer welke, maar gehaald bij de natuurapotheek

11. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    sorry, las net dat het de huisarts was die zo laconiek reageerde....dus niet de verpleging in het ziekenhuis.....
    maar het blijft een rotvirus, die ik me, net zoals adi, ook kan herinneren als de dag van gister!

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    thnx allemaal , ik ben nog gebeld door mijn eigen huisarts zij had het verhaal gehoord gister was haar eerste werkdag .
    ze heeft haar excuses aangeboden en begreep wel dat ik op zn zachts gezegd boos was omdat dit al eerder gebeurd is met mn jongste zoon .
    hij had ook het rotavirus en ze hebben ons toen ook door laten sukkelen. mja daar moeten we t maar mee doen .
    dat hele verhaal heeft ons ook n hond gekost toen , kan de HA verder niets aan doen maar dat was wel erg zuur .
    die hond was al ziek maar hij heeft het kennelijk ook opgepikt van mn zoon en dat was eigenlijk de druppel dus moesten we m in laten slapen :(

Ise is al thuis we mochten de zelfde avond naar huis gelukkig want drinken deed ze toch wel dus kon ook thuis .
    gisteravond had ze geloof ik echt honger , at dr bordje leeg en zou nog meer kunnen eten geloof ik ,

maar pre biotica is idd wel n idee die hebben we ook gebruikt na spruw thnx :)

13. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    hier helaas ook zo,n arts het had mijn verhaal kunnen wezen . alleen hier dan nierbekkenonsteking en waarschijnlijke rs virus is ze niet op getest
    Ook hoge koorts tot 41.7 graden al een aantal dagen , diareee slecht drinken maar was niks aan de hand volgens onze arts
    ook daar verder gevraagt om andere arts helaas ook zo 1 was niks aan de hand, toen zijn we naar schoonouders gegaan en daar in de regio naar hap en flinke blaasonsteking nierbekkeninsteking , en waarschijnlijke rs-virus , ab gekregen en ze knapte goed op en dronk ook veel neter nu weer

14. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier ook helaas ervaring, in 1 dag tijd was ons zoontje uitgedroogd. Via de HAP meteen naar de SEH waar een gelukkig een goede KA dienst had. Onze zoon is meteen opgenomen en aan de sonde gelegd. Deze heeft hij 7 dagen gehad, pas echt op de laatste dag knapte hij op. Het was verschrikkelijk, zo'n ziek kind, er zat geen leven meer in. Wat er via de sonde inging spuugde hij meteen weer uit, daarna kreeg hij waterdiarree. We zijn echt heel erg bang geweest. Ik vind het goed van je dat je zo op je strepen bent gaan staan en wat een L## van een HA. Uitgedroogde kindjes horen ze heel serieus te nemen. Onze zoon reageerde nergens meer op en dat in een uurtje tijd! Beterschap!!!

15. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarbij als ik het goed heb kun je ertegen enten.. kost alleen teveel geld voor overheid.

Deel Deze Pagina