Verloop van een miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door 1979, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi meiden,

Bij mijn eerste echo's (7wk+5 en 9wk+1) is vastgesteld dat er alleen een leeg vruchtzakje te zien is. Ik heb zo'n dag of 5 een bruinige afscheiding gehad en nu sinds 3 dagen helder bloed (met wat slijmen).

Nu ben ik benieuwd hoe een miskraam is verlopen bij meiden die dit ook hebben meegemaakt (dus een 'spontane' miskraam, zonder pillen om 't op te wekken). Hoeveel dagen hadden jullie in totaal helder bloed? Hoe snel kwamen er stolsels mee?

Het is allemaal (gelukkig) zo onbekend voor mij en ik weet helemaal niet wat ik kan verwachten... de tijd zal 't leren... maar ik zou 't erg fijn vinden wanneer jullie je ervaringen zouden willen delen!

Xxx

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik lees even mee...
    Vorige week een echo gehad en ook niks te zien. Morgen de 2e echo.. Hier nog geen bloeding gehad.
    Sterkte meid.

3. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Hallo,

Als eerste heel veel sterkte. Mijn tweede mk was spontaan (ik wist niet eens dat ik zwanger was) Eerst naar wat ik dacht gewoon ongesteld geweest maar wel wat langer, vijf dagen ofzo. Dag erna verloor ik ineens veel bloed met stolsels. Daarna heb ik nog twee weken bloedverlies gehad. Hoop dat je er wat aan hebt en dat je niet gecuretteerd hoeft te worden.

Sterkte!
    Sil

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb voor deze zwangerschap een miskraam gehad met precies 9 weken.
    Met 8 weken en 5 dagen had ik wat bruinverlies bij afvegen na het plassen en voor mijn gevoel was ik toen niet zwanger meer huilend mijn man opgebeld en die zei komop dat kan gebeuren wil echt niet zeggen dat het gelijk over is.
    Toch de HA gebeld (daar zouden we bij 10 weken een echo krijgen) en die zei ik denk niet dat het ernstig is maar kom morgen middag maar voor een echo. Bruinverlies bleef maar was weinig had geen maandverbandje nodig.
    Volgende dag voor een echo en dat was zover de HA kon zien goed we zagen het hartje ook kloppen en toch was het voor mij afgelopen zaak. Krampen heb ik helemaal niet gehad. 's nachts goed geslapen en bij het wakker worden zat er een heel klein vleeskleurig propje in mijn ondergoed toen dacht ik nu is het echt fout.
    Heb me ziek gemeld mijn man is wel gewoon gaan werken en rond 11.30 ging ik naar de wc (plastte in opvangbeker van mvm) en toen verloor ik ons kindje.
    Klinkt heel raar maar ik was heel verdrietig maar ook opgelucht wist gewoon zeker dat het niet goed was en dat klopte wel.

Na een week nog een echo gehad maar alles was schoon kindje was helemaal intact eruit gekomen.

Wil jullie wel heel veel sterkte wensen want het is niet niks! Zelf ben ik een week thuis gebleven op advies van de HA en mijn werk.
    En praat erover iedereen van onze familie en vrienden weten dat we een miskraam gehad hebben en dat heeft ons heel erg geholpen.

5. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Rianne, wat zal dat een enorme tegenvaller zijn geweest met je eerste echo! Veel succes morgen! Ik hoop dat er nu wel wat te zien zal zijn! En anders veel sterkte...

Sil, bedankt! Ik hoop ook dat die curetage niet nodig zal zijn... Ik heb eigenlijk de dagopname gepland staan voor volgende week maandag, maar denk dat ik 'm maar een week ga verzetten... dan heeft 't in totaal ruim 2 weken de tijd om er vanzelf af te komen. En dat zou toch 't fijnst zijn...

Zustertje, bedankt voor je verhaal en je lieve woorden! Ik las dat je een week thuis bent geweest. Je moet idd even tijd nemen om het een plekje te geven... de eerste klap (na de eerste echo) kwam bij mij 't hardst aan. Nu het bloedverlies is begonnen, zit ik heel erg te dubben over het wel of niet gaan werken... afgelopen nacht onrustig geslapen en heel de nacht naar 't toilet gelopen, en best veel bloed verloren... vanmorgen was ik brak en slapjes, dus heb ik me ziekgemeld. Vandaag nog wel last, maar 't is wel uit te houden... zit nu te dubben of ik weer moet gaan werken: 'k ben er best onzeker over of het heftiger gaat worden dan dit, want dan is 't wel erg fijn om gewoon thuis te zijn!
    Ik zag trouwens dat je zwanger bent! Proficiat! Ik hoop dat 't nu allemaal goed mag gaan bij jou!

Xxx

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is geen vast patroon voor.

Mijn eerste miskraam begon met bloedverlies. Dat heeft wekenlang aangehouden en heftig ook, maar het zette niet door.
    De tweede miskraam was hetzelfde verhaal.
    De derde miskraam werd zonder bloedverlies ontdekt op de echo. Het bloedverlies bleef maar uit, kwam toen heel langzaam op gang, maar weer zette het niet door na wekenlang wachten.
    Bij mij wil het schijnbaar niet natuurlijk lukken ondanks lang afwachten. Op een gegeven moment trok ik het dan niet meer. Het is 3 keer in een curretage geƫindigd.

7. babs81

babs81 Niet meer actief

in mijn vorige relatie heb ik elke keer dat ik ineens begon te bloeden... en binnen een 2 uur het kwijt was...

Nu is het bij toeval in huidige relatie dat ik beide keren na de echo (die niet goed was) donkere afscheiding wat gepaard ging met hevige krampen.. in rug benen en buik.
    de eerste keer wat ik opgevangen hebt...

vorige week niet opgevangen ivm 2mm maar hoorde een plop... met groot weefsel erbij. terwijl mijn buikje bleef..
    en eergisteren zown kramp kreeg en perste en hele stolsel verloor

8. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Ook hier helaas ervaringen met vmk....bij 7,5 wk en 8,5 wk en nu net bij 5,5 wk.

De eerste was het heftigste (8,5 wk)....veel buikkrampen en bloedverlies, maar met een panadolletje en warme kruik kon ik het wel uithouden. Dag of 3 wat heviger en daarna minder. Binnen een wk was het voorbij. 2e keer was ook begonnen met bloeden en buikkrampen. Ineens enorme pijn in lies, ondraaglijk...daarna naar toilet en bloedprop verloren, daarna pijn snel minder en bloedverlies ook. Ook binnen week klaar.
    Beide keren nacontrole echo gehad en alles was schoon. Gelukkig lost mijn lichaam het zelf op dus.

Nu zit ik er nog middenin, maar dit is niet meer dan een soort ongesteldheid, bijna geen buikpijn en maar 2 dagen enig bloedverlies gehad. Kortom, elke mk of vmk is anders. Ik was er ook bang voor, bang voor wat komen gaat, hoeveel pijn doet het etc. Tis wel prettig als er iemand in de buurt is vond ik, zeker de 1e keer. Dat als het niet gaat je diegene kunt bellen ofzo. Verder rustig aan, ik zou niet gaan werken en proberen te ontspannen.

Heel veel sterkte!!!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Heel veel sterkte, het is een vreselijke ervaring...

De eerste keer had ik vanaf 6 weken bloed, veel bloed. Net voor de 8 weken een goede echo en met 11 weken de termijn echo maar daar bleek dat het kleintje net na de goede echo overleden was. Heb dus weken gebloeid maar er kwam niets af. Ben de dag daarop gecurreteerd.

De 2e keer zag ik met 9.5 weken dat het fout zat (8.5 nog wel goede hartactie) en ben ik een week later gecurreteerd omdat ik op vakantie ging en dat niet in Oostenrijk mee wilde maken.. Ook dit keer al vanaf 6 weken flink gebloed...

Ik hoop voor je dat het vanzelf komt, al vond ik de curretage zelf niet zo'n probleem, emotioneel is een heel ander verhaal...

10. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!

Afgelopen week ben ik in een periode van 14 uur veel bloed en stolsels kwijt geraakt. Het was niet bepaald prettig, veel pijn in de onderrug, maar 't was vol te houden. Op 't laatst kwam er een heel groot stolsel vrij en daarna ging ook de pijn weg. Ik was ervan overtuigd dat ik alles kwijt was!
    Maar helaas, gisteren voor controle bij de gyn geweest: er is teveel achtergebleven in m'n baarmoeder, ook het vruchtzakje zelf, dus maandag toch curetage... wat een tegenvaller zeg!
    Van de huisarts heb ik tabletten gekregen om m'n bloed weer goed te krijgen, nu zijn m'n waardes veel te laag vanwege 't vele bloedverlies. Als m'n lichaam 't voor maandag alsnog probeert zelf op te lossen, moet ik direct 't ziekenhuis bellen... nog meer bloed kwijtraken zou echt niet goed zijn...

Xxx

Deel Deze Pagina