Cytotec ervaring?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Druif78, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Na vanmiddag slecht nieuws te hebben ontvangen, ben ik naar huis gestuurd met cytotec pillen. Met 7 weken en nog wat is er een missed abortion geconstateerd met de inwendige echo.
    Echt verschrikkelijk nieuws!
    Nu dus vanavond met die vaginale pillen beginnen.
    Hoe is jullie ervaring hiermee?
    Onze gyn was vrij sumier in haar uitleg. Ik begrijp dat je binnen 6 uur resultaat in de vorm van vloeien en buikkramp zou moeten krijgen. Maar hoe snel gaat t werken?
    En hoe lang daarna blijf je nog vloeien?
    Nog meer dingen om rekening mee te houden?
    Hoe hebben jullie het psychisch ervaren?

2. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Allereerst sterkte met dit slechte nieuws. Wat een emoties komen er dan op je af...Ik vind de begeleiding van de gyn wel heel slecht...Jammer dat je zo weinig info hebt meegekregen.

's avonds inbrengen betekent wel dat je vannacht van alles aan de hand hebt. Nara mijn idee is het veel beter om dat morgenochtend vroeg te doen. Ik zou als ik jou was daar nu nog de gyn over bellen. Er bestaat neem ik aan in elk ziekenhuis een spoednummer dus ook buiten de normale tijden is er contact te krijgen met een gyn.

Mijn verhaal over de cytotec pillen is een positieve, voor zover je een miskraam positief kan noemen. 's ochtends vroeg ingebracht en 's middags rond een uur of 2 alles kwijt geraakt, bij nacontrole bleek alles schoon te zijn.. Wees er wel op voorbereid dat je op het moment van verliezen best een heleboel bloed kan verliezen. Bij mij leek het alsof er een emmer bloed meekwam... Ik was daar niet op voorbereid en schrok daar dus enorm van.. Mocht je duizelig worden, koorts krijgen of ongerust zijn, direct contact op nemen met de gyn.

Heel veel sterkte....

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Even heel snel, want ik moet weg, maar weet je heel zeker dat het een missed abortion is? Heel, heel, heel zeker? Want het is normaal om een week na het constateren van een missed abortion nóg een echo te doen en pas dan met cytotec te beginnen.

Ik wil je niet ongerust maken, maar ik ben zelf ook weleens weggestuurd met de pillen. De volgende dag bleek er in een andere kliniek een hartje te kloppen.

Suus

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, heb vorige week al een echo gehad die niet goed was en nu dus de bevestiging. verloor ook al een aantal dagen spoortjes roze slijm. op de inwendige echo was er ook bloed te zien veroorzaakt door het verschrompelen van de vruchtzak.

Vlgs de gyn kon ik het t beste rond 18 uur innemen zodat het voor de nacht ip weg was. Mocht t dan niks hebben gedaan kan ik rustig slapen en het morgenochtend weer proberen.
    Nu ga ik doorgaans wel iets eerder naar bed dan 24 uur dus heb ze nu net ingenomen. Ik vond het wel lastig want naar mijn idee vielen ze er haast meteen weer uit. Heb er , ook op aanraden van de gyn, er een tamponnetje achteraan geduwd zodat de pillen iig kunnen worden opgenomen zonder dat ze er meteen weer uitvallen. Ben daarna een kwartiertje blijven liggen. Nu, een half uur later voel ik nog niks?

Dat van dat heftige bloedverlies zo werd me niet zo verteld, meer als een "heftige menstruatie". Dus bedankt voor de info! Ik kan misschien ook beter maandverband dragen dan een tampon of niet?
    Hadden jullie ook veel buikpijn?

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Bah wat verdrietig voor je, heel veel sterkte!

Ik heb deze pillen ook gehad. Helaas was het voor mij niet voldoende, ik was 12 weken zwanger van een tweeling en 1 vruchtzakje is toch blijven zitten, toen moest ik alsnog een curettage.

Ik zou wel de pijnstillers klaarleggen en die ook al snel innemen (ik wachtte tot de pijn echt niet meer te houden was, toen kreeg ik weeen en hielp de ibuprofen niet echt meer ;)). Ook zou ik rekening houden met erg heftig bloedverlies, niet om je bang te maken, maar dan ben je er op voorbereid. Maar misschien dat het met zeven weken minder heftig is, dat hoop ik voor je.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik hoop idd dat het meevalt aangezien het vruchtje met ca 5 weken gestopt zou zijn met groeien?
    En mij werd verteld dat ik geen ibuprofen of diclofenac mag innemen, dit gaat de werking van de cytotec tegen!
    Ik wilde paracetamol innemen als het niet meer te houden was.
    tot nu toe wat lichte krampjes, niet meer dan wat ik aldoor al heb.

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik zie nu je tweede post en je derde: ik vond de pijn op een gegeven moment bijna onhoudbaar (persweeen is mij later verteld, maar ik ben nog nooit bevallen dus herkende die niet). Het duurde bij mij wel een uur of 5 voordat het echt op gang kwam en de pijn erger werd. Ik zou zeker maandverband gebruiken dat is volgens mij ook beter als je echt stolsels verliest. Ik ben op een gegeven moment gewoon een half uur op het toilet blijven zitten, omdat het bleef stromen (sorry voor de details, het was niet eng ofzo, maar gewoon veel). En verder dik maandverband werkte goed.

Heb je een partner die bij je is? Veel sterkte!

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O wat heftig joh!
    Ik ben al een bevallen en dat viel me mee ;) Maar ja, dat is met een goed doel he....
    Mn man is wel thuis vanavond maar ik heb m gezegd dat ie wel weg mocht gaan, kan ik me op de bank nestelen met een pot thee en wat wijven series....
    Maar misschien niet zo'n goed idee dus?
    Mn man is nu ook maandverband halen, heb alleen die ultradunnetjes in huis en tampon ;).

9. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Buikpijn had ik niet echt, pas veel later, toen het dus bijna zover was. Maar niet zoals Maedra beschrijft, misschien omdat ik al kinderen heb, en dus al eens bevallen ben, dat daar het verschil inzit. Ik heb het ervaren als goede buikpijn, maar echt pas op het laatste stukje...

Bij mij was het toen ook rondom de 8 weken gestopt met groeien en bij Maedra tot 12 weken. Dat is ook een groot verschil.

Hopelijk valt het je mee... Probeer ontspannen te blijven en rustig te gaan liggen. Hoe moeilijk ook....

Tampon zou ik er inderdaad uithalen...Dan pas kan je goed in de gaten houden hoeveel bloed je verliest..en eventuele stolsels in de gaten houden.

Paracetamol heb ik toen niet nodig gehad, wel een partner in de buurt, heel belangrijk...

Sterkte...en nogmaals, zodra je het niet vertrouwd gyn bellen....of VK als je die al had, die willen meestal ook wel langskomen om te kijken....

10. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Nee, man thuis laten blijven....En omdat je al een keer bevallen bent, hoop ik dat het nu meevalt qua pijn....

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mmmm, misschien een vieze vraag, maar wanneer zou ik die tampon er uit kunnen halen? Straks neem ik wat restjes pillen mee eruit?
    Hij zit er nu een 3 kwartier in??

Hier ook nog geen buikpijn, klein beetje krampjes maar niet erg.
    Ik vind het wel spannend hoor...

Bedankt voor jullie uitleg so far!

12. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    die kun je eruit halen meis, is nu wel ingetrokken denk ik... heel veel sterkte.. vind je er nog erg rustig onder, hoop dat t allemaal een beetje meevalt voor je...

Knuf!

13. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ja inderdaad, misschien is de pijn voor jou anders omdat je al eens bevallen bent, ik kreeg ongesteldheidskrampen maar dan zo heftig dat ik er haast van moest overgeven en toen dus weeen. Nou ja, dat klinkt ook niet echt fijn he, ik wil je niet bangmaken :) ik hoop gewoon dat het voor jou mee zal vallen. Inderdaad je partner wel bij je houden hoor! De kans is klein, maar stel dat je echt teveel bloed verliest is het wel handig als er iemand bij je is. Nogmaals veel sterkte, doe rustig aan!

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

En als het bloeden echt erg wordt of je dreigt flauw te vallen echt snel naar het ziekenhuis gaan. Wees heel alert. Bij mij viel het mee, bij sommige anderen niet. Veel sterkte!

Suus

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou de krampen zijn nu wel erger. Flinke ongesteldheidskrampen, ik heb net paracetamol ingenomen. Ik ben nog niet naar de wc geweest, ik vind het toch een beetje eng wat ik ga aantreffen. Weet niet of je al zo snel bloedverlies kan hebben? Wanneer begon dat bij jullie?
    Misschien dat ik rustig overkom, maar ik heb afgelopen weekend al zoveel tranen vergoten dat ik vermoed dat ik toen al een soort van afscheid genomen heb. Ik heb vanmiddag ook nog veel gehuild, je houdt toch een beetje hoop, tegen beter weten in. Maar nu hoop ik alleen dat t zo snel mogelijk voorbij is en dat we snel weer verder kunnen.
    Eigenlijk wil ik gewoon het liefst zo snel mogelijk weer zwanger zijn... is dat heel raar?

16. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    nee hoor dat is niet raar... heeeeeel veel vrouwen hebben dat gevoel, niet als vervanging, maar je hebt toch nu t idee van een kindje in je armen al in je gedachten gehad en dat valt nu opeens weg..

probeer rustig aan te doen vanavond, t is niet niks allemaal..

Knuf!

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ach Druif wat een ellendig nieuws! Ik heb cytotec gehad de avond voor mijn curettage, maar moest het slikken zodat de boel wat 'losser' kwam zitten. Weet dus niet hoe het gaat met inbregnen. Ik weet wel dat ik als een rund gebloed heb en echt een beetje weeen had, maar het was met paracetamol goed te doen. Wat Suus ook al zegt, als het bloeden erg wordt of je voelt je niet lekker, direct naar het ziekenhuis!

Na mijn eerste MK dit jaar wou ik ook zo snel mogelijk weer zwanger worden dus ik herken dat gevoel wel. Werd helaas een MA dus nu doen we het even rustig aan, het hakt er toch flink in hoor! Veel sterkte vanavond en de komende tijd.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

lees dat het toch niet goed was, had je andere topic nog nie bijgelezen...en dat je de cyotec al hebt genomen.

Bereid je idd voor op soort van bevallingskrampen...neem aan dat hoever je bent dat erger word...maar jij bent zelfs nog iets minder ver als mij toen. En ik moet zeggen ik vond het meevallen, mijn weeen waren toch echt pijnlijker.

Ik had ze om 11 uur genomen in de avond, mijn man heeft ze ingebracht en ben daarna ook blijven liggen. Rond een uur of 3 kreeg ik echt krampen, had rond een uur of 1 3 paracetamol op, want wilde niet erge pijn hebben. En toen begon ik ook licht te vloeien, niet veel. Rond 3 uur werd het ineens erg, ik zat op de wc en met een golf kwam toen alles eruit...er was veel bloed jah..maar ik vond het meevallen. Heb ook gekeken of het een vruchtje was en kon het als zodanig herkennen (bij mij wel een vruchtje enkel geen hartje meer met 8w4d)

Al met al ben ik daarna gaan slapen en mijn man was thuis die volgende dag.....heb flink uitgeslapen omdat ik halve nacht wakker was....en het bloeden is die dag erna weer opnieuw begonnen net als een menstruatie......heb geen emmers verloren zoals sommige.

Wat er wel mis is geweest, maar dat kan ook met mijn PCOS te mkaen hebben. Sinds het afkwam....ben ik blijven vloeien...dus al 4 maanden...zelfs tot aan mijn operatie vorige week waardoor ik nu weer opnieuw flink vloei....

Eigenlijk moet je gewoon rustig blijven, dan doet het het minste pijn....bereid je net zoals op je bevalling voor.....dan valt het altijd mee.

Sterkte!

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Als ik het hier lees dan moet ik dus echt wel rekenen op veel bloed... wel heftig. Misschien scheelt t dat ik beroepshalve wel wat bloed ben gewend... maar bij jezelf is het toch anders he?

@Juul... 2 keer achter elkaar lijkt me behoorlijk heftig... ik vind het nu al erg: je hebt al helemaal een bepaald beeld van ( in mijn geval) 2 kleintjes, met een bepaald leeftijdsverschil. Je ziet jezelf bij wijze van spreken al achter de kinderwagen lopen he? En ineens is dat allemaal weg! Niet leuk...

De krampen zijn best heftig, ik heb het idee dat de paracetamol niks doet. Lijkt idd een beetje op weeën, maar ik kan nog wel functioneren hoor. Straks mn druifje op bed leggen en daarna waag ik een wc poging... mn man staat standby!

20. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Op het moment dat alles loskomt, heb ik de ervaring van veel bloed, maar gelijk daarna als een gewone menstruatie..Die heftige krampen herken ik wel, maar ook het kunnen blijven functioneren. Wees er op voorbereid dat het ineens kan komen, niet alleen als je op de wc bent. Ik was net te laat bij de wc voor de eerste hoeveelheid bloed...

Sterkte meid, hopelijk is het morgen voorbij en kun je gaan verwerken...

Deel Deze Pagina