Hi even snel d kans om te posten. Hier alles goed, bv ook alleen kleine meid is me erg aan het uitproberen. Grote mond,.brutaal. Ben blij als volg wk kraamverz weg.is en we aan ritme kunne beginnen. Wennepen heeft deskundige kunnen helpen? Fijn dat dienbak goed loopt. Heeft jou man ook vrij nu? Swiebertje fijn dat het niet heel erg is hè. Bijna op de helft. Ik kom een dezer dagen wat uitgebreider zal foto plaatsen.
@ wennepen Goed dat je gelijk hulp hebt ingeschakeld! Hoop dat je een paar goede tips/adviezen hebt gekregen... @ noel Is voor haar ook een enorme verandering, opeens een baby in huis en vooral opeens mama moeten delen. Elk kind reageert daar weer anders op, maar lastig blijft het wel! Hoop dat jullie straks gauw jullie ritme zullen kunnen vinden en de (grote ) kleine meid ook snel weer bijtrekt. Voel beebje inmiddels steeds vaker - is altijd zo'n leuke tijd, totdat de trappen zeer beginnen te doen, haha. Trouwens ook '20-weken-echo' gehad en zover alles in orde. Vandaan best heftige middag gehad. Veel gelopen (ook steil en trappen), met de jongste ook nog op m'n rug (wat op zich niets ongewoons is voor me) en dat blijkt dus toch al teveel van het goede. Nu om de haverklap een harde buik, terwijl ik toch al een aardige poos zit/'hang'. Morgen maar extra rustig aan doen en hopen dat het weer wegzakt...
Swierber, doe je wel rustig aan? Noel, herkenbaar dat je rust voor je gezin wil. Ik vond het ook niet erg dat de kraamhulp weg was en mijn man aan het werk, Even het gezin in het gareel krijgen. Nu is mijn man wel een weekje vrij en met het goede weer in het vooruitzicht helemaal niet erg. Hier gaat het wel, ik kan lekker van mijn mannen genieten. D.aan heeft alleen wel heel erg last van krampjes, zo zielig! Ineens weet ik weer welke zorgen er bij zo'n kleintje komen kijken.
Swiebertje hoe gaat ie ondertusse? Tussen de bedrijven door ook rust nemen he. Fijn dat echo goed was, toch weer geruststellend he. Willen jullie weten wat het word? Nu heb je alleen jongens? Wennepen. Daar ook alles goed? Fijn he die 2 frummeltjes. Nu met dit weer kun je idd wat dOen. Ben je alweer fit? Loopt bv nu naar je zin? Hier vandaag ook kraamzorg voor t laatst. Morgen weer lekker luieren in bed ipv 9u al bezoek. Kleine meid is laatste 2 dgn ook zo lief weer heb weer me meisje terug. Tuurlijk blijft ze 3 en daarbij horen kuren, maar dat is prima. Ik ben vandaag veel op pad geweest dus gebroken pff ga mebedje opzoeken 11u weer voeden.
Fijn dat jullie allebei zo lekker genieten! Hier gaat het wel. Wat verkouden en m'n ene oog is ontstoken. Overdag gaat het wel, maar als ik 's ochtends (of 's nachts) wakker wordt, zit ie echt helemaal dichtgeplakt. Maar de harde buiken blijven onveranderd (over het algemeen zo elk uur wel 1, maar heb er weinig tot geen last van), dus dat scheelt weer. Van rust pakken tussendoor komt helaas maar heel weinig. Door het lange dragen van de jongste laatst nu ook weer wat last van m'n bekken . Maar zal er toch echt elke dag een poos uit moeten met de kids, anders vliegen we allemaal tegen het plafond. Gisteren dus een poos naar het speeltuintje geweest en vandaag staat het zwembad op de planning. Morgen wordt wel rustdag, want verwacht dan ook een belangrijk telefoontje...
Swieber, hoe gaat het met je oog? Hopelijk is het al minder. Kun je geen hulp vragen voor de andere kids zodat niet alles op jou terecht komt? Neem tussendoor goed je rust he. Noel, hoe gaat het met je? Lekker aan het genieten? Lukt het nu de kraamhulp weg is? Hier gaat het redelijk. Mijn man is vrij dus dat is wel fijn. Gisteren 2uurtjes naar het strand geweest. Het was erg spannend, maar alles ging goed en get was erg leuk! Ij was wel bekaf en nu met een pittige nacht ben ik helemaal gaat, straks maar weer even gaan liggen. Met de kleine man gaat het redelijk, hij heeft zoveel last van krampjes! Hij is ook heel erg onrustig, echt zo sneu! Onze oudste zoon had dit ook en was een huilbaby met maag-darm klachten en allergie. Hopelijk heeft D dit niet
@ Wennepen Vervelend dat de kleine man zo door krampjes wordt geplaagd... M'n oog is gelukkig al weer 'zo goed als nieuw'. Wel al de hele ochtend zo'n beetje 3-4x per uur weer harde buiken (waarvan sommige ook best trekken), ongeacht of ik wat doe of rust en of ik sta, zit, of lig... Hoop straks nog gebeld te worden door het zkh dat zl 1 en ik maandag al opgenomen worden voor uitgebreid onderzoek - is 2x 5 dagen (alleen het weekend even thuis). Dan heb ik zowieso ff 2 weekjes rustig aan. Maar kreeg bij het laatste tel. het idee dat het briefje van de secr. (had ze voor de zomervakantie neerlegd dat we deze of volgende week aan de beurt zouden zijn ivm mijn zs), zoals ik al vreesde, niet gevonden was en als ik vandaag niet gebeld word, kan het zijn dat we pas 'ergens' in aug. aan de beurt komen. In dat geval ga ik denk ik idd wel eens informeren naar mogelijkheden bij bepaalde instanties om af en toe eens de oudste 2 een dagje 'weg' te hebben. Heb verder alleen m'n sm die ik evt. kan vragen, maar als het niet echt persé nodig is, is haar 1e reactie meestal 'moeilijk, moeilijk', dus dan vraag je op den duur ook niet meer zo gauw, hè. Vind het inmiddels al erg genoeg dat ik haar toch zal moeten vragen de jongste 2 die 2 weken dat ik en de oudste er niet zijn iig doordeweeks bij zich te nemen (heb haar voor de vakantie al eens gevraagd, maar ze heeft toen geen eenduidig antwoord gegeven en het onderzoek vervlogens ook nog eens belachelijk zitten maken (terwijl ze de ernst ervan eerst wel scheen te begrijpen en het ook wel goed vond dat ik het onderzoekstraject met zl 1 in ging), dus is nu dat ik echt helemaal niemand anders heb, dat ik haar wel moèt vragen).
En... hoe is het nu met de 'kersverse' mama's? Even een updateje van mijn kant maar weer: harde buiken zijn de hele week gebleven. Gelukkig niet zo heel frequent (1-2x per uur ofzo), maar zaterdag naar een familieverjaardagsfeest geweest en sindsdien tijdens en tussen de harde buiken door regelmatig een 'trekkend' gevoel (à la weeen, alleen doen ze geen zeer). Precies wat ik de vorige keer vanaf zo 22/23 weken had... Probeer dus wel zo weinig mogelijk in huis te doen en regelmatig rust te nemen, maar moet er toch regelmatig met hond en kids uit en de jongste moet echt weer ingeent worden (lopen al ruim een half jaar achter ), dus overmorgen wordt weer een heftig dagje vrees ik, met alledrie de kids op sleeptouw (moeten met de trein). Maar goed, heeft de vorige keer toch nog een week of 5 geduurd voordat de harde buiken/het trekkerige gevoel overging(en) in echt hele lichte weeen, dus houd het wel in de gaten, maar gok/hoop iig nog op een weekje of 7-8 voordat ik wellicht aan de bel zal moeten trekken.
Jeetje Swieber, dat klinkt toch al erg heftig hoor! Zou je niet voor de zekerheid naar de gyn gaan zodat je weet waar je aan toe bent? Hier gaat het redelijk. D komt echt iedere 2 uur voor voeding, ook 's nachts. gisteren zelfs ieder uur! behoorlijk pittig dus. Hij heeft ook vreselijk last van krampjes, dan heeft hij het zo zwaar dat hij paars/blauw aanloopt dus morgen gaan we naar de dokter, even na laten kijken.
Ja swiebertje niet makkelijk hè. Gewoon zelf goed je grenzen bewaken en goed je gevoel vertrouwen. Is ook niet niks als je er al 3 heb, petje af hoor. wennepen hier ook hoor met warmte welke 2u. Hier sinds gister ook krampen, zeker als ie niet goed boert. Laat veel poepjes, buikje rommeld. Dus vooral gas. Want ik let echt op me eten. Vandaag gelijk INFACOL gehaald werkt super. Deed bij mijn dochter ook wonderen. Misschien kun je dat proberen?
Hoi meiden hoe gaat het? Swiebertje alles nog rustig? Vol te houden met de jongens. Schoolvak is bijna weer gegaan of nij jullie langer? Wen hoe gaat ie daar? Met bv alles goed nu? Je oudste jaloers zoals je verwachte? Heb jij ook zo'n last met krampjes? Hier wel. Verder gaat t goed, werk veel last vd regel dagen, wil dan echt vaak aan de borst. Wel vermoeiend, huilt ook veel dan. Hou mezelf maar voor dat t tijdelijk is en overgaat. Mijn dochter was ook geen makkelijke, maar toen had ik met tijd en hoefde ik me niet te verdelen. Lees jullie weer!
Hier gaat het wel. Vooral eind van de middag heb ik vaak harde buiken, maar sinds ik weer calcium-magnesium tabletten ben gaan slikken is het volgens mij wel ietsje rustiger geworden. Beebje daarentegen maakt zich steeds vaker en vooral duidelijker bemerkbaar. Oudste heeft zelfs ook al een trapje mogen voelen. *inlove* Ben wel (weer) heel snel misselijk, vooral bij teveel inspanning (wat ik al gauw heb) en 'vieze' luchtjes. Ook heb ik momenteel erg veel last van opkomend maagzuur. Heb ik bij de andere 3 nooit zo erg gehad en zeker niet zo vroeg - niet echt lekker. Hier nooit echt last gehad met krampjes, maar lijkt me erg vermoeiend, zowel voor kind als moeder/ouders. *knuffel*
Swieber, leuk dat de oudste de kleine al heeft gevoeld, lijkt me een mooi moment. Ben je zelf die tabletten gaan nemen of op advies van arts? Hopelijk helpt het. Noël, wat jij typt had ik ook kunnen typen. De bv loopt goed, maar hier ook dat meneer zoveel wil drinken, ongeveer iedere 2 uur! Heel erg vermoeind. En hier ook krampen en erg onrustig. B is gelukkig niet erg jaloers, maar waarschijnlijk komt het ook omdat hij tijdens het voeden een filmpje mag kijken, Haha. Nee hij us er wel lief voor en geeft D regelmatig een kus of kroel. Ik vind het erg moeilijk om de aandacht goed te verdelen en heb het idee dat ik beiden te kort doe
Ben die tabletten zelf gaan slikken. Haha, ja, is in het begin best wel wennen, hè, dat je je aandacht nu zult moeten verdelen over 2 en dat er vaak wel 1 eventjes zal moeten wachten (moet er alleen voor waken dat diegeen niet àltijd de oudste is). Maar komt vanzelf goed!
Oh joh het is hier zo erg met krampen zo zielig. Je bent zo machteloos. Ik geef infacol werkte niet echt naar me zijn. Toen cinababy gegeven deed helemaal niks. Vanaf maar weer over op infacol .... En het weer pff zie ook op tegen wknd 34 graden bah met die kleine. Swiebertje is t voor jou te doen die warmte? Hou je vocht vast? harde buiken beetje te doen? Wen hoe gaat ie bij jullie? Ik krijg dins trouwens mijn eerste prik in me pols voor carpaal tunnel syndroom.... spannend hoor ik vind dood eng maar hoop dat t wat helpt.
Swieber, hoe gaat het met je harde buiken? Noel, balen dat je mannetje zo'n last heeft. Boert hij wel goed of niet, want dat kan ook veel krampen geven. Jij gaf geen bv toch? Je zou ook eens andere voeding kunnen geven? Poept hij wel goed? Hier is het drama. D.aan heeft echt last. Hij is zo onrustig ,spuugt veel, voeding komt omhoog waardoor hij bijna niet slaapt. Van de week zantac van e huisarts gehad, maar dit deed niet veel. De huisarts heeft een spoed afspraak kunnen maken bij de kinderarts, daar moeten we maandagmiddag naartoe, ben benieuwd. De nachten zijn behoorlijk zwaar. En de oudste wil overdag oneens niet meer slapen dus ik slaap weinig en ben gebroken en echt op
@ Wennepen Zo rond de 2,5 jaar is iid vaak het keerpunt van overdag niet meer willen slapen. Oudste heeft hier sinds die leeftijd nooit meer overdag geslapen (of hij moest echt eens letterlijk omkiepen), de middelste wel nog een paar keer per week, maar alleen als hij moe genoeg was/is en ik bij hem bleef/blijf liggen totdat hij slaapt. @ Wennepen en Noel Vervelend dat jullie ukkies zo geplaagd worden door krampjes! *knuffel* @ hier Harde buiken gaan door als voorheen. Heb er soms vaker/meer last, soms minder, maar heb besloten me er verder echt zo min mogelijk van aan te trekken. Ga nog wel proberen relatief veel rust te pakken, vooral 's middags, maar verder zie ik wel bij de volgende controle (verwacht daar toch geen 'rare' dingen). Voel ukkepuk nu ook elke dag goed, dus dat zit iig wel goed. Is misschien ook wel (iig deels) gewoon stress rondom de oudste. Hij heeft zo nog 1 week onderzoeken en er is inmiddels wel al geconstateerd dat hij bepaalde problemen/achterstanden in zijn ontwikkeling heeft, maar ze gooien het er nu gewoon op dat dat komt omdat de thuissituatie (lees: het hebben van 2 kleinere broertjes) hem gewoon teveel is en ik (wederom door het bestaan van zijn broertjes) gewoon te weinig op zijn (speciale - dat dan weer wel -) behoeftes in ga. Hij gaat komende tijd tijd dus verschillende therapien krijgen om zijn achterstand in te halen en er komt een therapeute thuis om verder te observeren en te ondersteunen in de opvoeding. Ben natuurlijk erg blij met de aangeboden therapien/ondersteuning, maar zit nu wel even een beetje in een emotionele achtbaan, omdat alles nu dus uiteindelijk puur op (gebreken van) mij, als moeder wordt gegooid. En dan ben ik natuurlijk ook nog zwanger, met niet alleen de nodige hormonen, maar ook het wrange gevoel dat deze zs - hoe gewenst ook - misplaatst is. Dat we toch nog een jaartje ofzo hadden moeten wachten of het überhaupt bij 3 kinderen hadden moeten laten...
Swieber, ik kan me voorstellen dat je er even.doorheen.zit! Ze kunnen toch niet zomaar zeggen dat het komt door de opvoeding? Ik vind het wel makkelijk gezegd zo. Afijn, hoe het komt moet ke maar niet teveel over nadenken maar kijken naar de toekomst en fijn dat er nu hulp gaat komen. En meid probeer je niet rot te voelen over deze zwangerschap dat deze nu komt ipv over een jaar, want dit moet gewoon zo zijn. Straks ben je veel thuis en kun je de oudste juist heel goed helpen en begeleiden. En hopelijk krijg je va die hulp de handvatten hoe het op de juiste manier moet. Sterkte!
Nou meiden ik ben inmiddels zwanger (was een totale verassing hihi) maar ik ben echt doods en doods bang. Heb dit ook bij de verloskundige verteld en die was gelukkig ook erg begripvol. Hadden jullie hier ook last van tijdens je zwangerschap, en hoe gingen jullie ermee om?
Swiebertje, lekker makkelijk kort die de bocht om alles maar op opvoeding te gooie. Goed dat je wat hulp krijgt en de rest proberen langs je net te leggen. Je weet zelf beter niemand kent jou kind beter dan jij en je weet zelf hopelijk beter dan jezelf de schuld te geven. En nw zw die is nu net zo welkom als over en jaar. Als dat nu niet goed uitkomt volgens hun is dat over en jaar ook niet. Gewoon lekker van genieten en er zijn voor je zoon. Wennepen klinkt ook heftig zeg. Wat denk jezelf reflux ofzo? Ik geef wel bv en hij boert niet heel makkelijk. Ik heb over productie dus hij verslikt zich nog wel eens.... Maar vandaag lijkt t iets rustiger. fijn dat je iig snel terecht kunt in t zh. Hoop dat ze t snel vinden dat jij ook wat tot rust komt. Lijkt geen einde aan te komen na een al heftige zw. Dutches gefeliciteerd! Ik zat er wel mee in me achter hoofd maar was niet bang ofzo. Had met zoiets van t komt zoals t komt en we dealen er tegen die tijd wel mee. Je moet die je zorgen niet je zw schap laten verpesten. Stress is natuurlijk ook niet goed. Geniet er van!