Duchess,gefeliciteerd! Ik begrijp heel goed dat je angstig bent. Ik was dit ook jeel erg en had dit met de vk besproken voordat wij voor een tweede gingen. ik bleek een paar dagen later al zwanger te zijn. Ik had met de vk afgesproken dat mijn baarmoeder hals rond 15 weken opgemeten zou worden zodat we een beginpunt hadden mocht het weer gebeuren. Dit is ook gebeurd en de gyn hield me vanaf toen goed in de gaten. Achteraf maar goed ook. Doordat uk het al een keer mee had gemaakt herkende ik alles, wist ik hoe ernstig het was en dat ik ook echt gelijk rust moest nemen. Maar ik wist ook dat het de eerste keer goed was gegaan, wat me kracht gaf om door te zetten en te hopen dat het weer zo zou gaan. Noël, het is zeker reflux, dat weet ik echt zeker. En volgens mij kan D niet tegen koemelk, want als ik dat neem krijst D heel hard ipv gewoon huilen en zijn billen gaan dan kapot. Wat je zegt: eerst twee klote zwangerschappen en daarna tot 2x toe een onrustige baby. Ook wij kunnen verdrietig zijn en ons afvragen waarom het nu niet iets makkelijker kan gaan. Hoe gaat het verder met jou?
Hier gaat alles wel goed. Moet zegen mijn dochter was een huil baby. Daar liep ik dacht en nacht mee in me armen. Die kon je niet weg leggen niks. En C is zo makkelijk. Goed hij heeft krampjes maar is verder makkelijk. wereld van verschil hoor. Mijn man gaat morgen weer werken na 3 werk vakantie. Dus ben dan alleen, vind wel lekker. Kunne we gewoon in eigen ritme komen enzo. Maar ik heb af en toe best nog last van hormonen hoor. Kan best eens down zijn. Gelukkig was nu mijn man thuis om t mee op te vangen hier thuis. Nee het is ons niet gegeven allemaal.
@ Duchess Gefeliciteerd! Kan je niet echt tips geven, vrees ik. Bij mij is het nooit echt dramatisch/kritisch geweest, dus heb ik gelukkig niet zoveel last van echte angst. @ Noel Maar het is ook 9 maanden zwangeren en 9 maanden ontzwangeren, hè. Hier is inmiddels alles weer wat bezonken. Afsluitend gesprek in het kinderziekenhuis viel gelukkig alles mee. Werd allemaal veel genuanceerder gebracht dan de week ervoor. Hebben uiteindelijk geen diagnose nog gekregen, vooral omdat ze hem daar nog te jong voor vinden, maar gaan wel al begeleiding en therapie krijgen en dat is toch het belangrijkste. Kan alleen goed merken dat hij weer thuis is. Zolang we veel buiten zijn, gaat het best goed, maar 1 dagje echt (zo goed als) de hele dag binnen en het knalt weer aan alle kanten (broers zitten allebei toevallig momenteel ook in een wat moeilijke/vermoeiende phase). Probeer dus toch maar echt elke dag min. 2-3 uur met ze naar buiten te gaan, maar merk dat eind van de middag en 's avonds wel duidelijk aan de harde buiken. Over 1,5 week weer controle en ben echt benieuwd hoe het er dan allemaal voor staat. Kan me gewoon niet voorstellen dat er helemaal niets is gebeurd de afgelopen weken, maar hoop zo dat het niet al te erg zal zijn, want zit echt niet op een ziekenhuisopname te wachten...
Swieber, hoe ver ben je nu? Gaat de vk ook inwendig kijken? Ik hoop niet dat er teveel veranderd is, zou erg balen zijn. Heel veel succes! Noël, hoe gaat het bij jou? Hier gaat het redelijk. Ik ben heel erg moe dat het eigenlijk een beetje op begint te breken. Ik geef nog steeds volledig bv. Ik weet alleen biet of ik dit blijf trekken. Ik zou zo graag eens een paar uurtjes achter elkaar willen slapen.nu is 2uur, heel zelden 3uur de max.
Dankjewel meiden! Ik heb gelukkig wel goede gesprekken gehad met de VK en had me er net bij neergelegd dat ik bij de VK ging blijven en dit een andere zwangerschap was etc. Ik zou dan alleen een paar x een cervixmeting krijgen. Nu belde ze gister dat ze toch overleg had gehad met de gyn uit t zkh waar ik de vorige x lag, en die wil mij toch liever daar zien. Ik schoot dus meteen weer in de stress. Hoewel ik er nu al aan begin te wennen gelukkig. Het is toch weer een knop die om moet. Hij wil voor de 12e week een cervixmeting gedaan hebben om me dan streng onder controle te kunnen houden. Ergens prettig maar voor mij was het toch even schrikken. Zijn jullie bij de VK (geweest) bij de volgende zwangerschap? Of ook weer bij de gyn? Swiebertje ik hoop voor je dat alles goed is, met kids de hele dag binnen zitten is zowat een onmogelijke opgave! Wennepen, hopelijk kun je snel wat langer slapen.
Dutches spannende tijd wel hè. Ik was 2e.zw bij gyn maar dit omdat ik in etste instantie zwanger was van een tweeling, waarvan er 1 stopte met 7 weken. Heb toen veel bloedverlies gehad. Verder had ik wss gewoon bij gyn gekunt. Wendy is pittig hè. Hier ook nog bv volledig. Overdag zeker om de 3u en s'nachts komt hij meestal 11u/3 /6u. Is ook best en opgave. Hoe ging t in t zh? Ik heb hier pakjes v nutrilon staan. 2x200ml kant en klaar en dat drinkt hij prima uit de fles, mocht ik even weg zijn ofzo. dat zou jij misschien ook kunne proberen, kun je 1 voeding door slapen. Ik ben zondag bij osteopaat geweest. Kleine had nek blokkade en daardoor voorkeurs houding. Maar de avond na afspraak lag hij al op links ontspannen te slapen. Verder hier alles rustig, kont steeds meer ritme. We doen op t gemak de hele dag.
Swiebertje fijn dat t toch allemaal meevalt met je hikken. En wat begeleiding en therapie is nooit verkeerd toch. En t is nu toch ook het weer om lekker naar buiten te gaan. Hoe oud is de oudste bij jou? Nog te jong om alleen buiten te spelen?
@ Duchess Alleen maar goed dat je extra in de gaten wordt gehouden 'voor het geval dat'. Hier kun je de zs-controles geloof ik ook wel bij een soort van vk laten doen, maar gebruikelijk is eigenlijk dat je naar een zelfstandig werkende gyn. (met eigen praktijk dus) gaat. Mijn 1e zs was vanwege mijn CU heel officieel al een risico-zs, maar nooit als zodanig behandeld en hoewel mijn oudste zoon dus prematuur geboren is, zijn ook m'n andere 2 zs nooit als risico-zs behandeld. Ook deze zs heb ik weer alleen de normale controles (zo elke 8 weken, tot een week of 34-36, daarna mag je op vrijwillige basis nog voor regelmatige controle naar het zkh, maar hoeft dus in principe niet eens), alleen doet de gyn. nu wel bij elke contole cervix-meting ivm de vorige zs. @ Wennepen Ik ben morgen 24 weken. Ja, dat kan je op den duur echt opbreken, hè. *knuf* Daar zul je ook wel merken dat je er al nog één hebt rondlopen. Is ook hetgene waar ik nu het meeste tegen op zie... Maar als je het echt niet meer trekt, kan je misschien idd eens proberen of een flesje als laatste voeding 's avonds je wat meer slaap geeft. Of je partner een poosje voor 1 nachtvoeding (of iig de laatste avondvoeding) laten zorgen - ook al werkt hij, het is toch ook ZIJN kind, hoor! @ Noel Mijn oudste wordt binnenkort 6 en is deze zomer voor het eerst ook wel alleen buiten geweest. Probleem is dat ik de middelste (bijna 4)nog te jong vind om samen met hem naar buiten te laten gaan en vriendjes buiten schooltje om heeft hij niet echt, alleen 1 buurjongen (van net 8 jaar) die niet bepaald verantwoordelijk is - als hij geen zin meer heeft om te spelen, laat hij zoonlief dus gewoon staan. Direct voor de deur hebben we een grote zandbak (daar mag hij af en toe wel met z'n broertje spelen, maar niet zo vaak ivm de geluidspegel die ze al snel produceren, zand in het trappenhuis en daardoor geirriteerde buren ). Verder is er helemaal niets waar ze (veilig) zelf heen kunnen om te spelen. Ik moet verder dus altijd mee naar buiten en de jongste dan natuurlijk ook en ongeacht waar we naar toe gaan (speeltuintje (10 min heen, 20 terug), zwembad (15 min. heen, 30 terug) of gewoon wat wandelen/met de loopfietsjes e.d. (ben je algauw 1-1,5 uur onderweg)), het gaat altijd op en neer, aangezien we in bergachtige omgeving wonen. Ben graag buiten, hoor, maar dat alles bij elkaar is met de zs erbij gewoon ff teveel. Ik blijf het toch zo vaak mogelijk doen, hoor, maar moet echt 's ochtends gaan dan en daarna de hele middag op de bank - wat natuurlijk niet altijd lukt.
Nou, geloof dat we hier door zijn naar de 'volgende fase'... Heb zondag wellicht ietsje teveel gedaan ('s ochtends 2 (wel voor de buik wat zwaardere) dingen in huis en 's middags poos naar buiten met de kids + hond) en sindsdien regelmatig voorweeen (herkende het nare gevoel meteen ). Inmiddels gelukkig niet meer zo frequent als gisteren, maar toch wel een flink aantal keren nog, m.n. tegen het einde van de middag en nu, 's avonds. Heb wel nog wat hoop dat het de komende dagen nog verder afzakt, maar of het helemaal zal verdwijnen...?
Update : Bmm zit nog ´potdicht´, verder heeft de gyn. niet gemeten(maar neem aan dat ie dan nog lang genoeg is, dacht zoiets zelf inde gauwigheid ook wle te kunnen zien). Ben aan de ene kant natuurlijk heel blij daarom, maar aan de andere kant is het best frustrerend dat er dus eigenlijk geen rede is echt rustig aan te doen en veel te zitten/liggen, omdat die harde buiken wel erg vervelend beginnen te worden en ik ook na elk kleinigheidje vaak al zo kapot ben, dat ik eerst een poos moet zitten/liggen. Goede kans dus dat beebje ´gewoon´ tot een week of 38-40 zal blijven zitten, heel fijn natuurlijk, maar zullen zo wel een laaaaaaaange 13-15 weken nog worden, vrees ik... Hoe is het met de anderen hier? Nog steeds zo met krsampjes te kampen? En Duchess, hoe is het met jou/je zs?
Swieber, fijn dat alles.nog dicht zit. Ik begrijp dat de komende weken nog.lang.voor je zullen zijn, maar de situatie kan ook in een paar uur veranderen he, dus probeer toch goed je rust te houden. Weten jullie het geslacht van dit kleintje? Noel, hoe gaat het bij jou? Geef je nog bv? Il.kan D geen nutrilon geven omdat hij nu al heftig reageert als ik iets Met melk neem. Hier heeft D dezelfde klachten die onze oudste ook gehad heeft. Gisteren weer naar de kinderarts geweest e hebben een dubbele hoeveelheid aan maagzuurremmmers gehad en motilium tegen het spugen . Een hoop medicijnen, ik vind het nogal wat.
Swiebertje sterkte meid, het is idd zwaar om zo weken door te moeten gaan!! Maar fijn dat het verder wel goed is allemaal. Wennepen, wat sneu! Is niks he als je ze zoveel medicatie moet geven, maarja, hopelijk helpt het wel! Hier gaat t eigenlijk nu al rot. Gister een dagje weg geweest en gisteravond lag ik op de bank en dacht harde buiken te herkennen! Ik dacht neee dat kan toch nog niet... even googlen en ja schijnbaar kan het dus wel al zo vroeg. Wel heel erg rot dat het nú al zo ver is. De 20e moet ik naar de VK dus dan zal ik het ook zeker bespreken. De 24e krijg ik een cervixmeting bij de gyn. Maar mijn gevoel zegt zo dat dit ook geen zorgeloze zwangerschap gaat worden...
@ Wennepen Zijn idd wel een hoop medicijnen, zeker voor zo´n kleintje... Gyn. heeft met 18 weken naar het geslacht gekeken, maar beebje wist het te goed te verstoppen, haha! Gisteren zat er geen echo bij.Kan wel, maar moet je dan zelf betalen (dacht zo´n 35-40) en dat vind ik het dan weer niet waard. volgende keer zit er wel weer standaard een echo bij, dus misschien dat ik d´r dan nog eens laten zoeken. @ Duchess Vorige zs had ik met 16 weken duidelijk de eerste ´verdwaalde´ harde buiken, maar deze keer had ik hetzelfde trekkende gevoel ook al rond de 10/11 weken. Buik werd natuurlijk nog niet hard, omdat de bm nog achter het schaambeen zat, dus 100% kan ik het niet zeggen, maar aangezien m´n buik een aantal weken later (toen de bm al wat hoger zat) wèl hard werd, vermoed ik dus van wel. Kun je maar 1 ding tegen doen: nu al zo veel mogelijk rust pakken... En je kan nooit weten, misschien was er de vorige keer wel nog een (verborgen) complicatie en is al vroeg veel rust pakken dit keer wel afdoende...
wennepen zeker is t nogal wat voor zo'n kleintje. Maar ja als t helpt is t beter als al dat huilen en spugen. Zou je niet bij de ha melk kunne krijgen voor kma, dat je als t ware bv met kv kan combineren... Dat je dat zegt. Gaat t verder wel goed, oudste makkelijk en heb je wel plezier aan die 2? Swiebertje hier hetzelfde. Onrustig en toch inkortte bmh en wel uitdragen. Ze zeiden in t zh ok tegen mij zo zijn jou zw schapen gewoon. Ik moest ook rust hebben, nan t natuurlijk wel maar niet zoveel als hun wilde. Ik heb ook gezegt dat kan niet met je huishouden en andere kind. gewoon goed luisteren naar je lichaam. Hier alles goed eigenlijk. Geef nog bv jou dat nog wel vol. Bij mijn dochter ook tot dr 2 gedaan. Stop nu denk ik met 6mnd omdat dan de oudste naar school gaat...maar ja zie wel hoe t loopt. Papa is hier vanaf gister ochtend tot dins naar spanje.... Maar we redden t wel met zijn 3e. Zondag is mijn vader jarig word grote lunch gegeven in redelijk sjick restaurant ben benieuwd hoe dat gaat met die 2 ha ha. Ik typ nu vanaf tel dus excuses voor typ foute fijn wknd dames
@ Noel Waarom zou je met de BV stoppen als de oudste naar school gaat? Met 6 maanden beginnen ze over het algemeen met vast voedsel en gaan ze automatisch minder drinken. Anders kun je ook altijd op de tijden dat BV niet zo uitkomt FV geven en verder nog wel BV. En wat je zowieso dan moet gaan doen is toch meer op tijd gaan voeden, dan op vraag. Ik ben op zich erg voor voeden op vraag, maar met nog meer kinderen/verplichtingen, gaat dat gewoon lang niet altijd. Hier zal beebje´s ochtends vroeg dus ook op een vaste tijd BV gaan krijgen en eind van de ochtend, voordat de jongens weer van schooltje opgehaald moeten worden ook weer... Veel plezier zondag en sterkte tot dinsdag! Hier merk ik duidelijk het effect van wel/geen rust. Mijn ouders zijn donderdag aangekomen en vanaf die dag eigenlijk nauwelijks gerust tussen de bedrijven door. Vandaag naar I.kea geweest, in totaal 5 uur onderweg, waarvan ca 3 uur gelopen - vond m´n buik toch niet zo geslaagd (rug/bekken trouwens ook niet). Ook al kan het in principe geen kwaad, komende dagen dus toch maar weer ietsje rustiger aan doen...
Ja kan miss niet echt kwaad maar echt comfortabel is t niet hè. Nee ga liever door met bv, maar zie op tegen t voedden voordat oudste naar school gaat maar kan miss ook kwart voor 9 als ik thuis kom... Ach we zien t tegen die tijd wel. Bij mijn dochter zei ik ik geef max tot 3mnd bv en dat is ook 2 jaar geworden ha ha. T komt zoals t komt Alles slaapt hier, ik ga ff nog opruimen honden uitlaten en ook naar bed, ben er klaar mee voor vandaag.
@ Noel Goede kans dat de 1e voeding tegen die tijd idd pas om 8:45 kan. Of misschien eet hij dan verder wel al gewoon mee met het ontbijt (hier kregen ze dan een flesje (kruiden)thee + boterhammetje).
En... hoe gaat het met de kleiner ventjes en hun mama´s? En Duchess, hoe is het bij jou? Hier maar weer eens een kleine update... Zeker de laatste dagen zoveel harde buiken gehad die ook best al behoorlijk trekken (enkele ´s nachts, al wat meer ´s ochtends, maar vanaf begin van de middag tot ´s avonds toch wel zo elke 5-10 min.), dus vanochtend voor de zekerheid toch maar naar de gyn. geweest. Bmm is nog mooi lang en dicht, maar omdat ik m´n vorige zs al met minder heftige harde buiken lichte weeen bleek te hebben, een verwijsbriefje voor het zkh voor een CTG gekregen. Wordt voor volgende week dus een afspraak regelen en zorgen dat de kinderen dan ondergebracht zijn... En natuurlijk hopen dat de CTG òf nu niets oppikt, òf dat ik kan regelen dat ik toch naar huis mag, evt. met extra controles. Gaat dus weer lekker hier. *lange neus* Was natuurlijk wel al te verwachten dat het zo zou gaan, maar stomgenoeg valt het me toch (weer) ontzettend tegen. Natuurlijk benik blij dat er iig nu nog niets accuuts is, maar steeds maar weer dat getob...
Ja swieber weet hoe je je voelt dat t zo tegen valt. Had ik ook, miss omdat je stiekem hoopt op iets anders. Maar ik hoop niet dat je hoeft te blijven, hoeft natuurlijk niet. Zolang bmh mooi lang blijft is t goed. En geschiedenis laat zien dat t zo is bij jou. Zeiden ze tegen mij ook. hier verder alles goed. Het is en heerlijk kind. Zijn zus is ook zo bij en behulpzaam. Hij lacht nu sinds 2 werken en sinds week echt vol uit met sinds geluid zo leuk weer. Iedereen iig fijn wknd xx
Duchess, hoe is het nu met/bij jou? Uiteindelijk niet voor CTG gegaan. Komt gewoon zòveel geregel bij kijken en hub had vrijdag een belangrijk examen, dat ik hem ook niet onnodig wilde stressen ´uit voorzorg´. Heb nu wel echt vanaf elke middag/begin van de avond (hangt er volgens mij vanaf hoeveel/wat ik precies heb gedaan, hoe laat/vroeg het begint) wel min. een paar uur lang zo om de 5 en later 10 min. (gevoelige) harde buiken... Komende week al verschillende afspraken voor de kids staan en volgende week maandag zowieso weer controle + echo bij de gyn., dus wacht wel af wat de gyn. dan zegt. Ga er toch maar vanuit dat alles ook dan nog prima in orde is, want wordt echt gek van dat ge-`wat als`. Mocht er dan toch reden tot zorg zijn, heb ik afgelopen weken iig lekker thuis gehad en bovendien ben ik dan al 30 weken, dus is alles nog maar ´half zo tragisch´. Is alleen wel balen dat m´n bekken toch echt niet meer wil. Maar ook daar toch nog maar 1 weekje doorbikkelen en het er dan met de gyn. over hebben.