Na de 30 weken scheelt het in ieder geval alweer zorgen he meid. Hoewel het dan ook echt nog te vroeg is! Hopelijk kun je mooi nog even thuis blijven! Met mij gaat het momenteel echt even niet lekker, en dan vooral psychisch. Ik ervaar mijn zwangerschap zo stressvol. Daarbij genomen ook weer veel lichamelijke klachten helaas. (bekken vooral) Ik heb met 12 weken een cervixmeting gehad en deze was top, had zelfs een lange baarmoederhals. Ik was toen helemaal gerustgesteld, tot 2 dagen daarna ik wat harde buiken had. Toen dacht ik ja lekker, het kan ook zo ineens veranderen...... En nu ben ik dus gewoon weer net zo onzeker als voor de meting. Ook heb ik zo snel harde buiken, terwijl t nog zo vroeg is! Vandaag een dagje rondgehangen op een vlooienmarkt, regelmatig gezeten maar toch vanavond weer een reeks harde buiken achter elkaar.. Als ik dan rustig blijf zakt het wel af. Maar het beangstigt me enorm! De 18e mag ik weer op controle bij de verloskundige en ik denk dat ik toch ga vragen of ik vaker op controle mag want dit is voor mijn gevoel te lang in onzekerheid. (hadden ze al aangegeven dat dat eventueel kon gelukkig) Sorry voor mijn geklaag, maar is wel eens lekker he bij meiden die je begrijpen!
Hmmm... had volgens mij gereageerd, maar zie geen reactie... Iig, vervelend dat jij ook nu al begint te 'sukkelen'. Hier nu sinds iets van een week vooral 's middags/'s avonds dus echt veel harde buiken en valt idd niet mee om er toch vertrouwen in te hebben dat de bmh daardoor niet verkort. Maar elke keer in de stress naar de gyn. voor bmh-meting schiet toch ook niet op, bovendien kan zowel lichamelijke als psychische stress ook weer zorgen voor (meer) harde buiken, hè! Zolang ze steeds weer bij rust na een tijdje afzakken, moet je er denk ik toch proberen op tevertrouwen dat ze niets of iig niet veel doen, maar vind het wel heel wijs om te vragen of je niet gewoon standaard wat vaker op controle kan komen. Dan heb je gewoon meer punten om 'naar toe te leven' en schiet je minder vaak in de stress of je nu wel of niet zal bellen voor nog een afspraak tussendoor. Misschien dat het dan toch ook wat beter gaat met de harde buiken... *knuf*
Dankjewel meis! Fijn dat begrip he. Hoe is het met jou? Klopt hoor dat gewone harde buiken inprincipe niks hoeven te doen maarja de angst he. Het zit dan gewoon niet lekker vooral omdat ik nog maar vroeg in de zwangerschap ben. Maar doe wel mijn best zoveel mogelijk te genieten nu.
2 dagen 'rust' gehad van de harde buiken, maar sinds vandaag zijn ze (ook letterlijk) knalhard weer terug. 's Ochtends al wat vaker (eerst zo 1x per uur/anderhalf uur ofzo, vandaag toch wel min. 1 (ook nog heftige) per uur en vanaf zo 17:00 weer 'fijn' zo om de 5 hoogstens 10 min., waarvan zeker 1/3 echt best wel heftig. Is inmiddels gelukkig wel weer wat afgezakt (nu 'nog maar' zo om de 15-20 min.), maar ze blijven wel heftig. Probeer me er toch maar niets bij te denken, maar fijn is wel anders... Kijk erg uit naar de controle van maandag (erg benieuwd hoe het er dan voor staat), maar zie er ook erg tegenop (aan de ene kant dat het dan wèl 'erger' is dan gedacht/verwacht, maar aande andere kant stom genoeg ook dat er nog echt helemaal niets is gebeurd en dat ik die vervelende harde buiken dus 'helemaal voor niets' moet uithouden ). Heb je al extra controles kunnen regelen?
Ik hoop dat ik hier een beetje aansluiting kan vinden. Ik ben van ons eerste kindje bevallen met 30 weken zwangerschap. Ik lag al vanaf 26 weken in het ziekenhuis. Uiteindelijk ben, mede door een fout van het ziekenhuis in mijn beleving (iets teveel getoucheerd en naar huis gestuurd ) toch bevallen. Onze Niek heeft het geweldig gedaan maar ik ben nu 12 weken zwanger en toch wel bang dat het weer gebeurd. Ik heb wrs een zwakke baarmoederhals. Gelukkig is hij van zichzelf wel lang genoeg maar vandaag had ik weer voor het eerst harde buiken. Ik baal er echt van... Voel me zo rot!
Heel herkenbaar! Typ het lekker van je af hier, fijn om herkenning te hebben van andere meiden. Hopelijk valt het allemaal mee voor je en verloopt het deze keer beter. Ik loop ook alweer weken met harde buiken, echt balen he? Swieber, ik moet volgende week naar de verloskundige en dan ga ik er naar vragen. Weet niet vanaf wanneer je vaker controle krijgt maar dat duurt nog wel ff dacht ik he? Dus ga het gewoon vragen, ze gaven toen al aan dat het kon als ik wilde. Maar voel me dan zo'n aansteller. Maar zo gestressed zijn schiet ook niet op.
@ duchess; had jij het bij je 1e zs ook?? Ik voel me zo verdrietig, en zo niet begrepen door mn omgeving. Zelfs man zegt: van ach komt goed, geen zorgen..
Zo, alweer poosje geleden , maar valt niet veel nieuws te melden... @ bevallen meiden Hoe is het nu met jullie en jullie kleintjes? Zijn inmiddels alweer een paar maanden oud - gaat de tijd toch snel! @ Duchess Hoe gaat het nu met jou/de zs/beebje? @ Missiemaartje Jij ook de 12 weken voorbij! *thumbsup* En die opmerking krijg ik ook van iedereen, hoor! Mijn 1e kwam onverwacht 5 weken te vroeg. Bij de 2e vanaf 34 weken veel voorweeen en met 35 weken dacht de gyn ff dat hij er al binnen een week zou zijn (hoge bloeddruk, hield beetje vocht vast en had al wat ontsluiting), maar bleek in het zkh wat overdreven - uiteindelijk met 38 weken bevallen. Bij de 3e lichte weeen met 29 weken en gelijk weeenremmers e.d. gehad - uiteindelijk ook pas met 38 weken bevallen en nu zegt ook iedereen dat ik vast wel weer tot de 38 weken door zal lopen, heb ik immers al 2x gedaan. Kan best zijn, mijn bmm blijkt aardig wat te kunnen uithouden, maar ZIJ zitten niet met al die harde buiken/voorweeen en ZIJ hebben niet ergens in hun achterhoofd de angst/zorg als ze weer eens een poos heel regelmatig zijn en/of heel heftig zijn dat het misschien toch eens zou kunnen doorzetten... Herken je gevoel ook helemaal - dus lekker van je afschrijven hier! Hier dus niet veel nieuws te melden, behalve dat het nu steeds sneller steeds slechter gaat. Ga dit zo echt niet lang meer volhouden vrees ik. Als ik een hele poos heb gerust/echt rustig aan heb kunnen doen, voel ik me wel weer aardig, maar hoef dan niet te denken dat ik dan ´dus wel weer wat kan doen´, want dan is het gelijk weer mis. Maakt niet uit of ik de kinderen naar school breng of ophaal of alleen ff wat stofzuig in huis o.i.d. - echt alles is blijkbaaral teveel. Ben nu zelfs ook regelmatig gewoon misselijk omdat een inspanning (die ik normaal makkelijk aan kan) me gewoon teveel is...
Hoe is het nu met iedereen hier? Ik heb het weer voor elkaar gekregen, hoor... na afgelopen nacht de halve nacht met veel harde buiken/(voor)weeen, onrustig beebje en rommelende darmen gezeten te hebben, vanmiddag toch maar naarhet zkh gegaan en heb dus idd gelijk mogen blijven... Bmm bleek toch al aardig te zijn verkort (zo´n 1,5cm in 3 weken tijd, zit nu net onder de 2,5cm) en uit e.o.a. testje kwam ook verhoogd risico op vroeggeboorte (dat wistik zo ook al, maargoed), dus toen hoefde ik niet eens meer CTG vooraf. Wel voor elkaar kunnen krijgen dat ik in principe maar tot morgenavond hoef te blijven en dan weer naar huis mag. Dan hebben de weeenremmers en longrijping iig 24 uur tijd gehad om te werken, thuis moet ik dan verder van die remmingspilletjes nemen, natuurlijk proberen nòg wat meer rust te pakken en me gelijk weer melden als de weeen weer toenemen of ik het anders niet vertrouw...
Swieber, balen van die verkorting! Dat is best veel in korte tijd. Krijg je nifedipine/adalat? Ik heb deze pillen tot week 35 genomen. Ik duim voor je dat de bmh niet veel korter gaat worden. Meiden, de spanningen rondom de harde buiken is zo vreselijk! En ook weer niet goed, maar zo logisch. Ik duim voor jullie dat de harde buiken vals alarm is, maar hou jezelf in de gaten! Ook L zegt een meting niet alles, het is wel een richtlijn en een soort houvast. Ik kreeg iedere 1 a 2 weken een meting en dat was toch fijn. (nou Ja, iedere week dat ding erin natuurlijk niet ) Hier gaat alles goed! Onze zoon is bijna 4 maanden en al 7650 gram en 68,2 cm! Een grote jongen dus! Hij krijgt slagroommelk van mij Haha. Hij heeft wel 2x maagzuurremmers en spuugt veel, maar het is zo'n lief en tevreden mannetje. Hij heeft heupdysplasie en een spreidbroek, maar hij is er al helemaal aan gewend. Op dit moment is de vriendin van mijn broer zwanger en mijn schoonzus, dus ik wordt 2x tante. Heel erg leuk natuurlijk! Hun zwangerschappen verkopen tot nu toe erg goed en dat gun ik ze van harte natuurlijk al moet ik zeggen dat ik dat ergens ook wel moeilijk vind. Mijn. Zwangerschappen waren zo pittig en stresvol, had dat zo graag anders gezien en had willen genieten. Afijn, dit is dan toch een stukje verwerking dat je hebt als de kleine er al is.
Ochjee Swieber, wat balen zeg! Hopelijk kun je idd gauw naar huis en valt het verder allemaal mee! Hier gaat het *afkloppen* momenteel best goed. Ik doe wel bijna niks meer, maar daarmee weinig harde buiken. Als ik wat gedaan heb wel gelijk... Gister even een boodschap gedaan in de supermarkt en in de auto meteen een harde buik. Maar aangezien ik ook extreme BI heb kan ik toch al niet veel meer doen. Even bikkelen maar. Wil denk ik wel rond de 25 weken weer een meting voor de zekerheid..
@ wennepen Leuk, 2x tante! En iid, flinke knul hebben jullie! Hier krijg je geen tabletten in het zkh, maar kom je automatisch aan het infuus (staat wel heel laag ingesteld, hoor, op de 0,01 ml/uur). Heb er wel 2 zetpilletjes utrogestan bij (hoefde ik vorige keer niet). Moet alleen toch iig tot morgenavond blijven, zodat ook de 2e longrijpingsspuit 24 uur inwerktijd heeft gehad, maar dan moet morgenmiddag alles zonder infuus natuurlijk rustig blijven en het onderzoek ook in orde zijn (dus m.n. bmm stabiel). @ Duchess Idd gewoon om een extra meting vragen, hoor! Hier was het ook dat ik wist hoe lang m'n bmm 3 weken geleden was en dat is toch een fijne indicatie om een beetje in te kunnen schatten hoe snel het gaat. Ai, ook nog BI erbij... Pas je dan wel extra goed op jezelf op! Jij hebt wel nog heel wat weekjes te gaan, hoor!
Hoe is het hier met iedereen? Hier gaat het niet goed nu. Eergister kreeg ik last van buikpijn die me erg deed denken aan de weeën die ik had toen ik opgenomen werd bij de vorige zwangerschap. Met PCM op bed gegaan en sochtends was het weg, dus maakte me niet meer zo druk. Echter kwam het gistermiddag weer terug. Toch de VK maar gebelt en werd gelukkig heel serieus genomen en ontzettend lief behandelt, ze heeft getoucheerd maar dat was allemaal prima. Ze dacht een blaasontsteking maar vanochtend van de huisarts te horen gekregen dat mijn urine schoon is. Dus weer de VK gebelt en nu met pcm en kruik platte rust en afwachten wat er gebeurt. Als het erger wordt stuurt ze me door naar het ziekenhuis. Ik zit er best doorheen nu, alle herinneringen komen weer boven en ben zo bang voor herhaling.
@ Duchess Ach meid, hoop dat het verder rustig blijft! *dikke knuffel* Hier gaat het helaas ook niet zo lekker. Kan echt helemaal niets meer doen zonder harde buiken te krijgen en ze beginnen ook weer vaker te trekken. Beebje ligt ook echt al heel diep inmiddels; klemt m'n benen af bij zitten en lopen doet zeer. Bmm ligt heel ver naar achteren, dus daar kom ik niet bij , maar kan het hoofdje van beeb nu heel duidelijk en heel makkelijk voelen (een week geleden nog niet zo makkelijk). Volgende week wordt weer drukker, omdat oma niet langer 2 kinderen trekt en de middelste dus ook weer thuis is. Houd er dus maar rekening mee dat het gerommel dan wel weer snel erger zal worden...
Hoeveel weken ben je nu? Hier is het nu vrij rustig zolang ik niks doe maar inderdaad ook zodra ik wat ga doen gaat het rommelen. Bah.
Ik ben nu gelukkig al 34 (+1) weken - voor mij dus nog maar een weekje of 2 dat ik me echt heel gedijsd zal moeten houden - dat valt wel te overzien.
Swieber, je gaat de goede kant op! Super hoor. Duchess, hoe was de 20 weken echo? Lees ik nu dat jullie kindje misschien niet gezond is?
Klopt, onze 20 weken echo was neit goed helaas. We lopen nu in het ziekenhuis van Maastricht waar we enorm goed begeleid worden. We worden nu getest op taaislijmziekte en infecties maar ook down syndroom is een mogelijkheid. (en dat gevoel heb ik, helaas, erg sterk..) Ook hebben ze even een cervixmeting gedaan, mijn cervix was 1 cm korter dan de vorige keer. Nog steeds lang genoeg maar denk dat ik de rest van de zwangerschap plat lig. Dan blijft het nl rustig. Maargoed als ik zo thuis kan blijven is dat fijn!!