@ Duchess Ach jee meid... Hele dikke knuffel! Hier is de bmm inmiddels verweekt (kon me ook niet voorstellen dat er helemaal niets zou zijn gebeurd met het gerommel van het weekend), weer ietsje verkort (maar wel nog lang genoeg, 4cm nu) en dicht. Blijft dus echt afwachten wanneer het gerommel zo erg gaat doorzetten dat er geen houden meer aan is. Kan pas over een weekje of 3-4 zijn, maar toch ook al volgende week (deze week ziet de gyn. 't nog niet gebeuren)...
Al even niet meer geschreven hier.. Hoe gaat het met iedereen? Hoe is het met je duchess? Hier niet al te best.. Ben nu 19 + 2 en sinds gisteren een enorm gespannen baarmoeder en harde buiken. Ze doen geen zeer, maar echt prettig is het niet. Heb verder nog niet gebeld.. Ik wil even morgen afwachten. Heb dinsdag weer controle in het ziekenhuis. Maar als ik het morgen nog steeds heb, ga ik maandag bellen of ik dan mag langs komen. Ik baal ontzettend. Bij Niek begon het ook met 20 weken ongeveer, dat het enorm gevoelig was. Heb een enorm deja vu gevoel dat het allemaal weer zo gaat gebeuren..
Balen dat je nu al last begint te krijgen... Maar wat betreft déjà vu: je hebt nu het voordeel dat je al wat ervaring hebt, hè, dus kun je het nu zelf veel beter in de gaten houden/inschatten dan de vorige keer en evt. eerder in laten grijpen - en ook de medische wereld is met een voorgeschiedenis vaak geneigd een 2e keer wat sneller in te grijpen. *knuf* Nou... hier dus toch de 37 weken gehaald... Aan de ene kant heel blij dat beebje nu in principe probleem-/couveuseloos kan komen, maar aan de andere kant baal ik enorm, want het is wel weer meer gaan rommelen (met de bijkomende ongemakken), maar ziet er helaas niet naar uit dat het binnenkort gaat doorzetten en we zitten er allemaal inmiddels een beetje doorheen (hub en de kids ook), dus wordt nog ff flink doorbijten komende tijd... Oh ja, bmm zat 1 week geleden wel weer op zo 2,5cm, do weer controle, maar durf dus niet te hopen dat er echt iets gebeurt is ondertussen.
@ Swiebertje; ja dat klopt wel.. Maar het is wel zo dat ze nu voor de 20 weken niets kunnen doen. Dus ik heb nu wel last, gespannend buik etc, maar goed, ja weet ik veel of dat normaal is. Bij niek had ik dat ook.. zeg maar van week 20 tot 26 (26 weken ben ik toen opgenomen). Misschien ben ik wel iemand die er meer last van heeft, dan anderen. Kan hoor.. en hoeft het niets te zeggen.. In ieder gevla morgen maar even afwachten. Als ik er nog last van heb, misschien toch maar even extra naart ziekenhuis. Wat fijn dat jij de 37 weken hebt bereikt!
Swieber,, jeeeh de 37 weken gehaald, super! Gefeliciteerd. Wie had dat gedacht. Ik snap dat jullie er doorheen zitten, en hopelijk valt alle spanning weg zodra de kleine zich aandient. Missiemaartje, ik zou nu echt al rust nemen en dinsdag afwachten. Succes! Hier is de kleine man alweer bijna 5 maanden en het gaat super goed!
Idd rust nemen Missiemaartje. Kan geen kwaad. Tenminste, als je baarmoeder dan rustig blijft? Swieber, wat fijn dat je de 37 weken gehaald hebt meid!!! Hier rommelt het zo nu en dan nog flink. Als ik echt de hele dag lig is t maar heel weinig maar anders? Donderdag naar t ziekenhuis geweest en dan hebben ze bij de echo wat harder moeten drukken en dan lig ik de volgende dag met pijnlijke harde buiken, consequent iedere 25 minuten eentje. Dus niet met zon regelmaat dat ik me zorgen maak, maar wel heeeeel vervelend... Ook lag de baby bij de echo echt op de baarmoedermond maar ze weegt nu 500 gram dus kan het nu nog geen kwaad. Maar als het zo blijft misschien wel.
Ja rustig aan doen idd.. Ga morgen even het ziekenhuis bellen en vragen of ik morgen alvast langs mag komen. Voel me echt heel rot. Sinds vrijdag dus harde buiken, erg onrustige buik en ook nog een erg beweeglijke beeb die daar flink overheen schopt nog. Dus dar werkt ook niet echt mee. Voel me zo rot.
Was ik helemaal vergeten hier ook nog ff een berichtje achter te laten... Zaterdag ben ik met 38+1 (eindelijk) bevallen van een dochtertje! Was voor mij wel een rare en vooral lange bevalling, doordat ik wel hele heftige weeen had, maar zonder echte regelmaat en de onsluiting zonder kunstgrepen niet wilde vlotten (vliezen bleken de boel tegen te houden, pas na het breken, schoot het eindelijk op). Is wel heel erg wennen, hoor, nu een meid erbij, maar komt vast helemaal goed. Zal hier nu niet meer zo vaak komen (net als de andere allang bevallen dames), maar hoop dat de nog zwangeren elkaar hier (of in een eigen topic) zullen kunnen blijven steunen! Hoop dat jullie allemaal toch ook min. de 36 weken gaan halen!
Swieber, gefeliciteerd met jullie sovjet! Leuk hoor een meid erbij. Ik ben benieuwd naar de naam. Fijn dat ze nog zo lang bleef zitten. Geniet ervan!
@ Swiebertje; proficiat meid!! Lekker genieten! @ Hier; vorige week vrijdag opgenomen met weeen om de 3 minuten. Ben toen metee naan de weeenremming gelegd en uiteindelijk bleek het niets gedaan te hebben, gelukkig!! Maar ik was al na 1,5 uur in het ziekenhuis en dat verschil maakt het wel denk ik! (De 1e keer bij Niek heb ik 12 uur gewacht, en toen had het dus wel wat gedaan). Volgende dag mocht ik dus naar huis en nu is het sindsdien rustig aan doen. Heb veel bandenpijn en de kleine is enorm druk waardoor ik ook veel harde buiken heb. Maar de weeen blijven nu sinds 8 dagen alweer uit. Gelukkig maar want ik was het wel van plan nog heeeeeeeeeeeel lang vol te houden.
Wat fijn dat ze wel geremd hebben! Soms hoor je wel eens dat ze dat op die termijn nog niet doen. Zo verdrietig. Ik heb gister een afspraak gehad bij de gyn na doorverwijzing van de verloskundige en wordt nu door hun overgenomen. Ik heb ook telkens toch weeën maar ze zakken wel af na een kruik of warme douche. Dus echt ontsluitingsweeën lijken het niet te zijn. Baarmoederhals is wel verkort maar nog lang genoeg. Dus houd mijn bedrust en elke 2 weken gaan ze meten voor de zekerheid. Wel fijn wat meer controles te hebben.
Missiemaartje, dat is schrikken! Wat fijfijn dat je weeenremmers kreeg, bij ons in jet ziekenhuis doen ze niks voor de 24 weken. Nu maar echt rustig aan doen ook al is.het moeilijk. Ik hoop dat de kleine nog lang binnen mag blijven.
Dat vind ik dus zo belachelijk dat ze voor de 24 weken niets doen.. Je gaat toch een gezond kindje niet zomaar opgeven? Bij mij hebben ze dus puur geremd, omdat ik in het verleden te vroeg bevallen ben. En de VK dacht dus dat mijn bmm verkort was, daarom deden ze ook wat. De volgende dag bleek mijn bmm toch gewoon nog 4 cm te zijn. Nu is hij ongeveer 3,5. Prima dus, maar ga wel rustig aan doen. Die weeen.. wil ik niet nog een keer! @ duchess; hoe lang is je bmm nu dan? en waarom meten ze niet elke week?
Mijn baarmoederhals is nu 3,5 cm, dus meer dan lang genoeg! Hij komt van 5 cm, dus is wel 1,5 cm verkort, maar heb echt 't geluk gehad dat hij dit keer zo lang is van zichzelf. Mijn vorige zwangerschap was hij 3,7 om mee te beginnen, wat gemiddeld is natuurlijk dus ook niet slecht. Maar dan waren we nu verder van huis. Als ik me druk maak kan ik gewoon bellen en kijken ze, maar er is voor nu geen reden om vaker dan eens per 2 weken te checken. Ben het met je eens dat het echt belachelijk is dat sommige ziekenhuizen niet remmen voor de 24 weken! Ik moet zeggen dat ik heel blij ben bijna bij de 24 weken te zijn, geeft toch wat rust.
Kan dat schelen per zwangerschap ja, waar je mee begint? Van niek weet ik het niet. Ik zit dus nu op ruim 3, maar hij wisselt een beetje tussen 3,5 en 4. Bij mij meten ze het elke week trouwens. Ben benieuwd hoe hij dinsdag is maar verwacht gewoon prima.
Ja elke zwangerschap is weer anders. Ivm verloop van mijn vorige zwangerschap heb ik met 11 weken een cervixmeting gehad zodat we wisten waar we van uit moesten gaan en toen was hij 5 cm. Is een stuk langer dna gemiddeld.
Oke dan, ja geen idee hoe lang hij bij Niek was trouwens hoor! 5 cm is inderdaad lang genoeg! Tegen mij zei de gyn dat het normaal was dat hij wat schommelt.. Echt wel fijn dat je bijna 24 weken bent, dat scheelt inderderdaad wel.. Ik ben blij als ik dadelijk 27 weken ben. Tis alleen zo lastig dat ze zo weinig nog weten van vroeggeboortes en dat ze echt niet kunnen zeggen of het nu weer gebeurt!