verloop volgende zs na zs met voortijdige weeenactiviteit

Discussie in 'Prematuur' gestart door Swiebertje, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Goedemorgen,
    Swiebertje moeilijk he maar zoals het klink krijg jij al vroeg te doen met bekkeninstabiliteit. Ben je ook klaar mee zeker met meerdere kinderen.
    Bij mij in het zieknhuis is de bmh pas verkort bij 2.2 cm en dan ondernemen ze pas was. Dus zoals ze zeggen is de mijne nog mooi lang!!

Nou zh was niks eerlijk gezegt. Ik kwam nu bij arts, maar deze keek naar baby deze was goed. Lag wel met bol naar beneden maar nog niet "echt" ingedaald. Had al wel goede 1,5 cm ontsluiting maar zolang bmh lang is kan dat geen kwaad zeggen ze. Al met al is het idd een tijdbom en wachten we af tot hij afgaat. Ze geven niks preventief ik moet het maar uitzitten. Ik heb het ook 's nachts, ik zit er zo doorheen word er gek van. Ik zeg ook ik trek dit zo niet tot 40+ weken en dan word er medelijwekkend geknikt. Nou ga er neit meer heem zo schiet niet op!

2. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Noelle en Swiebertje, veel succes vandaag!

3. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e echo was zover in orde, over 2 weken termijnecho. :)

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Swiebertje, super zeg!

5. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Swiebertje goed zeg!! Fijn he een geruststelling toch wel om het weer te zien.

Mijn ma zegt naar belgie te gaan. Gewoon zeggen dat ik daar op visite ben en dan daar naar ehbo gaan..... Ze zulle daat wss wel meer doen. Voel me vandaag zo depri door alles pff heb gewoon sinds gister ook ongi krampen. Misschien stel ik me wel aan...

6. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Noel, ik heb gewoon over jouw berichtje van het ziekenhuis heen gelezen!

Wat raar dat ze niks doen?!!! Ik zou echt boos zijn :x
    Nou als mijn arts zag dat ik 1 1/2 cm ontsluiting aan de binnenkant zou hebben met dit termijn zou ik opgenomen zijn hoor. En dan hups alles erbij van weeenremmers en spuiten voor de longrijping.
    Ik begrijp goed dat je teleurgesteld bent. Je wil tenslotte alles doen voor je kindje en niet wachten tot het mis gaat.
    Pff, ik zou ook niet zo goed weten wat ik in jouw situatie zou doen. Uiteraard bedrust houden en voor een second opinion gaan?
    Woon je dichtbij Belgie? Het "nadeel" als je daar gaat, is dat daar dingen toch anders verlopen dan hier in Nederland. Stel ze gaan je daar opnemen, wat doe je dan?

7. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie je berichtje ook nu pas Noel... Wat een ***** daar zeg ! :$
    Ontsluiting (das de 'trechtervorm') is dus juist 'erger' dan een verkorte bmh, juist omdat de bmh dan al zacht is en het verkorten dan heel plots kan gaan - zoals jij schrijft, echt een tikkende bom.

Snap ook echt niet dat ze helemaal niets doen. Weet niet hoe jullie met ziekenhuizen in de omgeving zitten en/of hoe mobiel je bent (wel/geen auto), maar zou in jouw geval denk ik toch zsm een second opinion in een ander ziekenhuis halen! Hoeft niet persé Belgie te zijn (daar moet je dan wel ff goed uitzoeken hoe het met de kosten zit - wat wordt vergoed en op welke kosten blijf je zelf zitten), maar misschien vind je er via internet één in jullie omgeving met positieve (ervarings)berichten op dit gebied. Of je zou misschien gewoon eens wat ziekenhuizen kunnen bellen en je situatie voorleggen...

Heel veel sterkte iig!

8. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, pas op met 'ongi-krampen', hoor - dat kunnen nl heel goed voor-/lichte weeen zijn, die bezig zijn je bmh te verkorten...!

Toen de vorige keer de harde buiken rond de 29 weken begonnen door te trekken naar m'n rug (dus à la 'ongi-krampen'), registreerde de CTG dat dus als lichte, maar wel echte weeenactiviteit...

9. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Sorry voor latere reactie, ben er even zo klaar mee loop al 2 dagen te huilen pff.

Woon dicht bij de grens ja en antwerpen is half uur. Maar idd daar wil je niet komen te liggen, wat als ik moet blijven....

En verder second opinion ja ik heb t idee dat t overal hetzelfde is. We wachten het nog even af. Met 33,5/34 weken doen ze niet eens iets meer dus die weken zitten we nog wel uit.

Maar alles maakt me wel boos alsof je niet serieus word genomen. En swiebertje het zijn inmiddels ook echte weeen maar bm is nog "mooi" lang dus ik mag het uitzoeken met me tijdbom. Als het aanhoud en erger word moet ik maar langkomen....

10. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Noel, ik zou gewoon langs gaan hoor! Als je nu echte weeën hebt zou je remming en longrijping moeten krijgen. Het is idd zo dat ze na 33,5/34 wk bijna nergens meer iets geven. Dan is het vaak beter als baby komt.

Mocht je nog seconde opinion willen denk dan eens aan het maxima zh in Veldhoven. Die hebben een nicu en ronald mcd huis en veel ervaring met dreigende vroeggeboortes.

11. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Noel, Ik begrijp heel goed dat je boos bent en dat mag ook, het gaat tenslotte wel om jullie kindje!
    Het klopt wat je zegt, hier stoppen ze ook met remmen met 34 weken. Vorige keer mocht ik de weeenremmers ook thuis nemen en had er genoeg dat ik tot 35 weken door ben gegaan.
    Mijn aanbod geldt nog hoor als je de adalat weeenremmers wil hebben.

12. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou ik zat idd te denken aan maxima. Ik heb daar met mijn dochter ook 5 weken gelegen. Toen ik met haar dreigende vroeggeboorte had, dus volgens mij hebben ze daar zelfs mijn gegevens nog. Ik zal het wknd nog eens denken en aankijken, misschien eens bellen voor afspraak..... Vind zo moeilijk wat te doen, heb snel het idee dat ik me aanstel, dat idee geven ze je nu ook wel.

13. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Nou meid je moet echt op je gevoel vertrouwen, want je hebt het al eens eerder meegemaakt. daarbij heb je ook die trechter ontsluiting en dat is ook niet normaal in dit stadium dus aanstellen doe je zeker niet!
    kun je je huisarts niet bellen en de situatie voorleggen en vragen of hij een doorverwijzing voor het andere ziekenhuis uit wil schrijven? Wie weet heeft hij/zij ook nog wel ideeen.

14. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou wennepen dat zei me ma ook, speel t via de ha. Zal eens vragen ik moet er maandag toch heen. Loop nu al bijna 6wk met eceem, wat niet weg gaat. Volgens dermatoloog komt t dit stress! Heb nog nooit eceem gehad.

W zulle zien.
    We krijgen zondag een puppy. Of mijn dochter krijgt heen eigenlijk.
    Wel ff leuke afleiding.

Jullie ook een fijn wknd!

15. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Dan zou ik het maandag idd gelijk vragen.
    Tja en eczeem door stress zou nu niet zo gek zijn he.
    Ik ben benieuwd wat je huisarts gaat zeggen, alvast veel succes.

16. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Noel

Zoals al geschreven is: je stelt je echt niet aan, hoor!!!

Dat ze vanaf 34 weken zeggen: we doen niets meer en wachten gewoon af wanneer het komt, kan ik nog wel begrijpen, maar dat ze al vòòr de 30 weken zo'n houding hebben niet dus - is toch algemeen bekend dat baby's met een geboortegewicht onder de 2kg het vaak heel zwaar hebben de eerste tijd en ook later vaak nog tegen de nodige problemen aanlopen en baby's met een gewicht onder de 2,5kg hebben het ook moeilijker dan boven de 2,5kg.

Maar ken dit beleid wel, hoor. op een ander forum waar ik schrijf, liep een maandmama van me met 30 weken ook al een poos met echte weeen rond en had toen inmiddels ook al wat ontsluiting. Ik lag, met lange, gesloten bmh, uit voorzorg aan de weeenremmers en zij werd dus elke keer weer naar huis gestuurd met de mededeling dat ze het maar gewoon rustig aan moest doen (maar hele tijd liggen hoefde ook weer niet - en dat dus met verstreken bmh en steeds groter wordende ontsluiting) :$ Uiteindelijk is ze met 33 weken met spoed opgenomen en aan de weeenremmers gelegd, omdat ze inmiddels al 3cm ontsluiting had. Haar dochtertje is toen met nèt 35 weken geboren - onnodig in mijn ogen. Van te voren was ook al bekend dat het meisje wat achterliep qua groei, dus ze had ook nog geen 2,5kg bij de geboorte, met de nodige problemen vandien... :x

Heb trouwens nog eens nagekeken in m'n zs-boekjes (ben inmiddels aardig handig geworden in de handschriften en 'codes' te ontcijferen, haha) en ik had bij de middelste met 36 weken idd al een 'passeerbare cervix' en bij de jongste was m'n bmh met 30 weken (dankzij de week 'bedrust' in het zkh) 3,5cm, maar met 36 weken verkort naar 2cm...

17. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noel en Wen, hoe gaat het???

18. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Hier gaat het echt wisselend!
    Gisteren best een goede dag gehad en was daar erg blij om.
    Vanmorgen moest ik naar de tandarts en daarna was het pet. Ik had echt zoveel last dat ik amper kon lopen. Mijn schoonmoeder kwam mij helpen met de zorg van onze zoon en ze kwam later dan verwacht dus ik heb toch een uur alleen moeten doen. Maar onze zoon kreeg vanavond een driftbui dus ik moest ook echt even helpen/ingrijpen. Dit was echt zo klote, want ik heb nu zo'n pijn! Ik heb een kruik op mijn buik omdat ik zoveel harde buiken heb en ze zo'n pijn doen (lekker zweten met dit weer) Mijn man komt pas tegen middernacht thuis. Ik ga zo maar op mijn bed liggen als ik boven kan komen en hopen dat het minder wordt.
    Pff, echt weer spannend en pittig!

Hoe gaat het met jullie?

19. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi meiden,
    Sorry voor mijn afwezigheid. we hadden problemen met internet. Mijn man ging aan de gang met de router ivm met wifi.... Ging niet goed dus.

Wat een weer he, heerlijk in het tuintje heel de dag beetje relaxe. Lekker in het zwembadje met kleine.

Verder gaan buiken gewoon door. Ik accepteer het maar zoals het is, want ze laten me toch lopen. Ik heb a.s woens afspraak bij gyn, maar ga deze afbellen ze kijken maar heb er even geen zin in. Als het zover komt trek ik wel aan de bel, ga over 2 weken wel. Heb wel het gevoel alsof kleine ingedaalt is, voel hem zolaag bewegen en heb bij me maag ineens ruimte over! heerlijk hahaha.

Hoop dat het bij jullie ook nog goed gaat, ik lees jullie en fijne dag verder nog.

20. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Hoi meiden, Ik heb even een paar dip dagen.
    Afgelopen dinsdagmiddag weer naar de gynaecoloog geweest. Aangezien het lange tijd stabiel is gebleven had ik goede hoop dat het nu nog zo was, maar helaas. De bmh was eerst 2.5 en nu 1.8. Ik had eerst kleine trechtervormige ontsluiting, dat is nu een stuk groter geworden! Wel was er te zien dat als ik daar even lag dat de spanning eraf ging en de 1.8cm naar 2.0-2.1 ging. Dit houdt in dat rust mij goed doet, maar ook dat ik niet meer teveel mag zitten, maar moet liggen zodat er minder druk op komt te staan.

Helaas gisteravond met mijn mannetje ruzie gehad (tja de situatie breekt ons allebei toch wel op) en ik heb me zo druk gemaakt dat ik gelijk flinke harde buiken/beginnende weeën kreeg. Dus in bad en daarna naar bed. Mijn buik is nu nog flink onrustig en ik maak me er heel erg druk om. Moet ik natuurlijk niet doen want dat is weer niet goed, maar zit er echt even doorheen.

Noel, ik voel de kleine hier ook steeds lager gaan zitten.
    Hoe veel harde buiken heb jij nog op een dag? Of kan ik beter vragen per uur?

Deel Deze Pagina