verloop volgende zs na zs met voortijdige weeenactiviteit

Discussie in 'Prematuur' gestart door Swiebertje, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Lekker he wennepen die hormonen. Hier is ook wel een bonje. Situatie. Breekt je op gegeven moment op. En die mannen laten t minder blijken maar staan ook machteloos. Niet te druk over maken waait wel over. Is niet bevordelijk voor t buikje.
    Maar ook extra spannend dan die bmh, hier "zeggen" ze je te houden met minder dan 2,2 cm omdat je bmh t gewicht van je baby gewoon niet houd. Toch allemaal raar, gewoon nw regels en wetgeving. Bij mijn dochter 3jr terug ging t heel anders. Ik ben even kwijt hoever jij bent wennepen?
    Alleenliggen word ook pittig met een dreumis rondlopen.

Hier vandaag ook dipdag pff slaap slecht, loop constant te huilen. Vanm ook me zusje gebeld die heeft me dochter opgehaald en ik heb ff liggen slapen.
    Harde buiken is tedoen, denk nog zo'n 40/50 per dag. Alleen soms als ik loop blijft ie constant hard en dat is wel lastig. Nu lig ik in bed en hebal een uur elke 3/4min. Een buik word er gek van. Manlief zit geZellig in bios, hebben uit werk wat gegeten en ik red me wel. Dus voel me ook best zielig op moment, maar ja
    Jullie fijn wknd en tot lees.

2. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Hey Noel,

Jeetje, jij hebt ook super veel harde buiken zeg!
    Ik ben 2 dagen korter zwanger als jij, vandaag 31+5.

Ik lig weer in het ziekenhuis. Afgelopen dagen was mijn buik echt te onrustig en pijnlijk. Gisteravond ging het niet goed en gebeld naar het ziekenhuis. Er nam een verpleegster op die zoiets had van ja, wacht nog maar even af en daarna kom toch maar. We hadden schoonmoeder al gebeld of ze wilde komen ivm onze zoon en ze kwam. Toen ben ik toch maar eerst in bad gegaan en toen ging het weer even redelijk. ik besloot om de nacht af te wachten, maar dit was echt geen doen. Vanmorgen weer gebeld en langs gegaan. Gelukkig had mijn eigen gyn dienst. De ctg gaf idd teveel activiteit aan en ben gelijk aan de weeenremmers gezet. Nog een echo gehad en deze zag er gelukkig nog hetzelfde uit als dinsdag.
    Nu moet ik dus weer een paar dagen blijven. Ik hoop dat het nu niet door gaat zetten anders moet ik nog naar Rotterdam en dat zou ik echt niet willen, over 2 dagen (maandag) ben ik 32 weken en mag ik wel hier bevallen.

Weer super spannend dus!

3. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja snap dat niet hè, jij heb nu remming gehad en al eerder mee naar huis. Hier zeggen ze gewoon dat ze maar 48u mogen remmen. Raar hè, bij mijn dochter y jaar terug heb ik 2 weken aan de remming gelegen.

Ik heb idd redelijk veel buiken. Volgens ha veel te veel, maar dan nog ondernemen ze niks. Pff af en toe hoop ik gewoon dat t over 2 wk geboren .
    ik trek dit ook niet tot 40 wk nog, nemen beginnen ook, slaap slecht noem maar op.

Jij heel veel sterke en ik zal voor je duimen.

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Noel, ik denk ook wel dat het eraan ligt welke gyn je hebt, want de vorige keer dat ik in het ziekenhuis lag zeiden andere gyn's die aan mijn bed stonden dat ik nooit weeenremmers mee naar huis zou krijgen. De mijne zei dat het werkt bij mij en vertrouwt mij daarmee dus toch gekregen.

Ik snap je gevoel helemaal dat je dit geen weken vol blijft houden en je soms denkt dat het beter is als het geboren wordt.
    Ik had zelf laatst ook die gedachte: laat het maar geboren worden, maar daarna voelde ik me gelijk schuldig, want het is voor de baby veel beter om nog even te blijven zitten.
    Maar goed, het is een pittige tijd en die is na de geboorte niet gelijk over. Iedereen zegt, dan kun je lekker gaan genieten etc, maar mensen vergeten dat dan de geestelijke verwerking pas begint.

5. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja v.a 34 wk mag t werk wel gebeuren hier hoor.
    Ik ga ook morgen en na vragen wanneer ik groei echo krijg, werk werk weten hoe groot ie nu is met die rust die ik neem. Laatste 2 dagen beweegt hij zoveel en echt aan de oppervlakte zeg maar ziet vanalles uitstrekten. Met al reactie dat de boel hier strak trekt. Alles is zo gevoelig, zo beurs en krijg geen hap meer door me keel. Maar ja morgen weer ass. Dus komt toch weinig uit....

Hoe gaat ie bij jou? Nog verbeteringen?

6. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Yes, vandaag 32 weken!!!! Ben echt zo blij!!!
    Ik hoop de 35-36 weken te kunnen behalen, maar weet niet of dat wel gaat lukken.
    Gelukkig slaan de remmers aan en vanaf vandaag weer afbouwen. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Als het goed gaat mag ik over 2 dagen weer naar huis. Even afwachten dus.

Grappig he dat je je buik zo uit ziet rekken. Ik vind dat heel erg leuk, maar ik heb dan net als jij gelijk weer een harde buik, dat is dan minder. Maar goed, we moeten ons er nog even doorheen zien te trekken meid!!Nog even en dan hebben we ons kleintje in onze armen. Ben zo benieuwd hoe hij eruit zal zien en hoe het is om straks mama te zijn van twee kindjes.

Succes vandaag bij de assistente.

7. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Oh goed nieuws! Fijn om weer naar huis te mogen he. Hope dat het rustig blijft.
    Ik heb zo om 2u weer afspraak ben benieuwd...
    Ja ik ben ook echt wel benieuwd hoe het zal zijn met 2 kleintjes. Voor jou is het wss zwaarder omdat jij nog een kleine heb. Mijn dochter hier is bijna 3,5 en al zo'n grote meid hahaha. Zal wel wennen zijn dat we nu een jongen krijgen hahaha
    mijn dochter zei gister nog duurt wel lang he mam tot de baby komt... lief he ze kijkt er ook zo naar uit. Iedereen zegt kijk maar uit dat ze niet jaloers word blabla nou vind dat je dat zelf in de hand heb, zal hier echt niet makkelijk gebeuren. Heel misschien bij papa, die is niet zo goed daarmee, maar ik ben altijd thuis dus komt helemaal goed. werk jij?

8. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    @Wennepen: Van harte met je 32 weken, fijn gevoel is dat he :)!

En aan jullie beiden veel succes en sterkte toegewenst. Been there done that dus weet hoe het voelt.

Hopelijk blijven de baby's nog een tijdje zitten. En die van Noel82 aub niet langer dan 37 weken ;) constant zoveel harde buiken is geen pretje.

Goodluck! Ik jou jullie in de gaten.

9. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Djenna, bedankt, het is zeker een goed gevoel om de 32 weken behaald te hebben. Om het te vieren heb ik gewoon al 2 appelflappen gekregen, jammie!

Noel, hoe was het bij de assistente? Kon ze iets voor je betekenen of helemaal niet?
    Wat leuk dat je dochter er zo naar uit kijkt! Het lijkt me wel handig dat ze iets ouder is dan onze zoon B van bijna 2 1/2. Ze zal het allemaal iets beter begrijpen. B begrijpt er allemaal niks van en hij heeft het nu helaas wel moeilijk dat ik niet thuis ben.
    Ik denk dat onze zoon wel heel erg jaloers zal worden. Het is echt een mama's kindje en kan soms erg aan me vast geplakt zitten. Ik wil hem heel veel laten helpen, want daar voelt hij zich altijd wel groot genoeg voor. Verder moeten we het maar zien.
    Ik werkte wel voordat ik in de ziektewet kwam, maar ik kreeg te horen dat mijn contract per 1 sept niet verlengd kan worden ivm economische redenen. Flink balen, maar het is niet anders. Na mijn verlof kan ik dus op zoek naar een andere baan.

10. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Djenna we gaan ervoor hahaha.

Nou deze ass was beter,niet dat ik watkreeg maar hij luisterde wel en legde alles goed uit. Hij merkte met voelen wel dat kleine erg druk was.... je meent t.
    Verder heb ik drankje tegen maagzuur gwkregen en hij stelde voor om me een nacht. Op te nemen en plat te spuiten. Ivm oververmoeing. Vind ik prima. Maar een nacht heeft geen nut lijkt mij. We zien wel miss als ik op instorten sta.

Zal voor je duimen wennepen dat t kalmeerd en je lekker naar huis kunt.
    Mijn dochter kan ik idd alles uitleggen en begrijpt t dan ook, voor jou zoontje nognet te vroeg. Hier ook een super super mama plakker hoor, gaat ook niet alleen met papa weg, enkelen keer wil altijd bij mij zijn. Ze gaat nu 1 dag naar me ma, de dag dat ik normaal werk en dat is prima maar moet niet te vaak naar dr zin hoor hahahaha. En werk krijg je ook wel weer, eerst rustig in de ww rest komt wel weer toch. Ik werk dins 2 nacten vanuit huis en om de zondag een morgen. Die nachte zie ik best tegenop in begin met de kleine... geen idee of ik nog slaap krijg hihihi maar zien we wel.

11. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Noel, fijn dat deze ass beter was. Tja een dag opnemen zodat je bij kunt tanken lijkt me wel erg weinig. kunnen ze je niet iets van slaapmedicatie voor thuis geven dat je goede nachten kunt maken?

Wat voor werk doe je dat je 's nachts vanuit huis kunt werken? Wel lekker denk ik. En als de kleine er is komt dat ook vast wel goed.

Ik ben nu net thuisgekomen. Mijn buik was na het douchen wel onrustig, maar de gyn vond het niet nodig om me langer te houden. Als het niet lekker gaat moet ik gelijk bellen en komen en dan zien we weer wel verder. Ik moet nog steeds thuis de weeenremmers nemen tot 34 weken. Daarna is het afwachten hoe het gaat.
    Ik blijk de gbs bacterie te hebben. Als ik voor de 37 weken beval dan moet ik tijdens de bevalling een infuus met antibiotica. Beval ik na de 37 weken is het niet meer nodig, maar moet de kleine wel goed in de gaten gehouden worden.

12. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ben ik weer (poosje niet aan lezen toegekomen). :)

Fijn te lezen dat allebei jullie beebjes nog veilig en wel in ´hun knusse huisje zitten! Maar wat een getob, zeg...

En het blijft bizar hoe elk zkh/elke arts min of meer naar eigen goed dunken kan handelen in zulke situaties...

Wennepen, een bacterie dus, ai. Komende die voortijdige weeen daardoor, of is dit iets 'extra's', dat er nog ff lekker bijkomt?

Hoop dat jullie het beide nog ff volhouden!

Hier is de rug-/bekkenpijn na een lang weekendje door omstandigheden (hub en kinderen vrij) niet hoeven te dragen/duwen weer helemaal weg. :)

Maar heb sinds een aantal dagen wel regelmatig het gevoel van een harde buik, al kan m'n buik natuurlijk nog niet hard worden (bm nog veel te klein), herken het vervelende, trekkende gevoel wel. :(
    Zolang ik bezig ben/beweeg, heb ik er geen last van (of voel het dan iig niet), maar als ik zit of lig, heb ik dat trekkende gevoel toch wel 1 tot 2 keer per uur (en dan steeds op min of meer dezelfde tijden).

Begint dus al echt lekker... *NOT*

Nou ja, kan nu toch nog helemaal niets gedaan worden, dus probeer gewoon nu al zo veel mogelijk rust te pakken en dan maar hopen dat het de komende weken iig niet al erger wordt.

13. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Swiebertje, de bacterie is iets wat erbij komt. Het is niet zo dat ik hierdoor de vele harde buiken heb. Mijn baarmoeder is gewoon super snel geprikkeld waardoor ik het heb.
    Hoever ben jij nu? Fijn dat rust je goed doet. Ik zou ook af en toe goed je gemak houden en je laten verwennen door je man en kids.

14. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 12 weken... :)

Haha, dat zou mooi zijn als ik die dag nog eens zou mogen beleven. Als het er ècht op aan komt, kan mijn man wel heel lief en zorgzaam zijn, hoor, maar dan moet het wel echt heel erg nodig zijn, maar anders moppert hij alleen dat ik de boel verslonsen laat en dat ik hem met huishoudelijke dingen/zorg voor de kinderen opzadel. ;)
    En de kinderen zijn alledrie nog klein (6, 3 en 1 :cool:), dus daar valt ook nog niet veel van te verwachten. Maar over 4 weekjes gaan we 2 weken naar mijn ouders toe en daarna is het zomervakantie, dus dan kunnen ze vast ook wel afwisselend eens een weekje naar andere opa & oma. ;)
    Komt wel goed! Is de vorige keer ook allemaal gelukt (van week 30 tot 34 echt de hele dag alleen maar op de bank gelegen), dus zal deze keer ook allemaal wel loslopen.

15. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Hey wennepen wat fijn dat je weer lekker thuis bent!
    Ik duim voor je dat de weeenremmers hun werk doen. Heb je last van bijwerkingen of voel je je afgezien van de stress (en je onrustige buik) wel goed?

16. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Swiebertje, als de kids bij opa en oma zijn kun je misschien even relaxen, toch?

Djenna, ik voel me op zich wel goed, alleen de harde buiken die soms pijnlijk zijn en de stress overheerst enorm.
    Gisteren uit het ziekenhuis en vanmorgen werd ik wakker en heb ik weer harde buiken om de 3 a 4 minuten. Tja moet ik nu weer naar het ziekenhuis bellen, of afwachten? En kan ik dan beter maar op de bank liggen of even in bad? Moet ik mijn man bellen op zijn werk, want straks is het vals alarm etc. Genieten zit er echt niet meer bij, ik ben zo gestrest en daar baal ik enorm van :(

17. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    He wennepen, ik zou nu direct bellen, harde buiken kunnen weeen worden, hoe langer de kleine in je buik zit hoe beter!
    Sterkte meid

18. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik mag 's morgens 1 weeenremmer thuis nemen. Deze heb ik om 8uur niet genomen. Ik ga zo toch maar in bad. Als het om half 10 niet rustiger is geworden ga ik bellen. Hopelijk is het niet nodig.

19. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    jeetje gaat maar door he wennepen.
    Ik heb dat ook hoor dat het voor soms 2/3 uur elke 2/3 minuten is. De weeen remmer zou toch wat moeten doen, het werd er in het ziekenhuis toch ook rustiger van. Weeen hoeven neit persse over te gaan in weeen,maar met jou geschiedenis zou ik toch oppassen joh. Bah ik hoop dat het ondertussen iets kalmer is anders maar weeer bellen en naar het zh. Kun je die kleine kwijt? Succes meis en niet al te druk maken je kunt er niks aan veranderen, wij hebben gewoon eigenwijze baarmoeders.

20. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    :( vervelend! Tegen mij hebben ze toen gezegd dat harde buiken die niet pijnlijk waren geen kwaad konden. En als het met douchen of warmte minder werd het loos alarm was. Maar dat is ook geen glasharde wetenschap, want wat doet pijn? Pijnlijke harde buiken is zown vaag begrip, de een heeft meer last van 'pijn' dan de ander. Bij mij waren de (in mijn ogen) gevoelige harde buiken toch echt beginnende weeen waar ik al wat ontsluiting door kreeg. Blij dat ik heb lopen hameren toen dat er naar gekeken werd. Denk echt dat je je gevoel moet volgen, als jij denkt dat het niet goed zit gewoon weer bellen. Ik heb mijn vriend toen de tijd ook paar keer voor niks thuis gehouden (ik dacht dat het weer was begonnen) daar is niks mis mee, al is het maar om jou te steunen! Is gewoon dood eng als je niet weet of het wel of niet onschuldig is. Vind de harde buiken trouwens wel vreemd. Horen de weeenremmers daar ook niet tegen te helpen, ik dacht dat je hele buik daar rustiger van zou moeten worden.
    Hoe gaat het nu, heb je al gedouched?

Deel Deze Pagina