verloop volgende zs na zs met voortijdige weeenactiviteit

Discussie in 'Prematuur' gestart door Swiebertje, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Noel82, jeetje wat n rare reactie! Dat schept vertrouwen :s
    Als je placenta nogsteeds voor de opening ligt kan dat toch consequenties hebben bij de bevalling, of heb ik dat mis? Lijkt me iniedergeval dat ze het controleren, dan weet je waar je aan toe bent. Snap niet dat mensen zo laks kunnen zijn, het gaat om een babytje.. Geen situatie voor natte vingerwerk. Ze kunnen beter te vaak controleren dan te weinig. Heel apart! :(

2. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou heb op moment ineens mega buikpijn, maar houd constant aan is echt onderin, bij schaambeen dus zal best dat bmh aan t verweken is.

Ja vind zo makkelijk, ze redeneren gewoon omdat ik tzelfde had bij mij dochter en haar tot 40 wk heb uitgedragen dat ik dat nu ook doe.

T antwoord op alles was, we doen op. Deze termijn niks meer, we laten t komen. Dus we zien t wel.

29e haal ik wel joh zie het nog niet gebeuren hahaha. Al doet die kleine t op mij te pesten;)

3. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Noel
    Echt achterlijk zeg! :x
    Goed dat je verder hebt aangedrongen op een afspraak met je eigen gyn!

Gevoel wat je beschrijft klinkt ook wel alsof beebje wellicht aan het indalen is (mijn 2e was ook met 34 weken aan het indalen, schijnt een vrij gebruikelijke termijn te zijn voor een 2e en verder kind)...

En dat ze niet willen snappen dat ook als bmh controle idd geen reet uitmaakt voor de verdere gang van zaken, het in zo'n situatie als zwangere gewoon fijn is om te weten hoe het er voor staat, of de harde buiken/voorweeen de boel (verder) aan het verkorten/verweken zijn, of dat ze verder niets/niet veel doen. Gewoon een indicatie van hoe de stand van zaken is en hoe het zich al dan niet ontwikkeld, zodat de hele situatie wat beter kunt inschatten en daardoor minder stress hebt. Hmmm... misschien moet je het anders zo eens brengen... Dus dat je ook wel snapt dat ze nu niets meer zullen doen om een evt. bevalling tegen te houden, maar dat je gewoon heel erg graag zou willen weten hoe het er nu voor staat, omdat jij wel continu die harde buiken/voorweeen moet verdragen en je dan toch onwillekeurig steeds afvraagt of ze nu echt iets doen, of dat het heel erg meevalt - stress is immers ook niet goed voor beebje...!

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    noel, hoe is het nu? Is de pijn al minder?
    Het klinkt alsof de kleine aan het indalen is. Mijn gyn zei dat het bij een tweede kindje nog niet ingedaald hoeft te zijn en dat het soms pas bij de bevalling gebeurd.
    Ik weet niet of ze je bmh op gaan meten, want mijn gyn doet dit nu ook niet meer bij mij. Hij zegt dat het nu nog weinig zin heeft omdat als de kleine komt, ze niet meer gaan remmen. Maar dat neemt niet weg dat ze heb bij jou steeds niet gedaan hebben, want bij mij heeft hij het iedere controle gedaan.
    Dat ze niet meer gecontroleerd hebben of je placenta voor de uitgang ligt vind ik echt heel erg schandalig en slordig! Dit kan gewoon gevaar voor jou en de kleine opleveren tijdens de bevalling. Hier moeten ze echt naar gaan kijken hoor!
    Ik hoop dat je je vandaag een beetje beter voelt. Dikke knuffel voor jou meid.

5. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja voel me vandaag gelukkig beter. Bij jou ook alles wat rustiger wennepen?
    Zover als ze zien is kleine al ingedaald, mart ligt nog niet vast. Dit heeft er idd mee te maken dat t de 2e en is en de boek als uitgerekt is ha ha.
    Bmh wilde ik idd gewoon weten voor me eigen gevoel. Of alles wat deed of niet. Was ook niet de bedoeling binnen eerst, van buiten uit kunne ze niet meten maar wel zien of ie nog mooi lang is.
    Swiebertje bij jou ook nog alles te doen?
    Hier veel last van nestel drang dus heb het moeilijk! Heb zh gebeld en afspraak gemaakt met klinisch vk als ik 37wk ben om me te strippen mocht ik dan nog niet bevallen zijn. Hoop dat t gesprek met mijn gyn ook wat duidelijkheid geeft.
    Truste

6. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    #106 Swiebertje, 20 jun 2012
    Laatst bewerkt: 20 jun 2012
    @ Noel
    Bij mijn laatste zs hebben ze de bmh toen in het zkh (29 weken) steeds dmv een echo gemeten.

Hier gaat het momenteel ff mwa.
    Gisteren zo'n beetje de hele dag op stap geweest met de jongste 2 en eind van de middag nog een poos met alledrie op visite geweest. 's Avonds bekaf op de bank in slaap gevallen, om zo'n 2 uur later (22.30) weer wakker te worden en toen natuurlijk klaar wakker te zijn. Uiteindelijk pas tegen 03:00 de slaap kunnen vatten, dus al met al toch een erg kort nachtje geworden en vandaag dus ook dienovereenkomstig chagerijnig geweest. Vanochtend nog wel 2 uur geslapen en vanmiddag nog een half uurtje ofzo (bij de middelste in bed :)), dus toen wel weer wat opgeknapt - krijg ik vanavond een loeizware ladecommode over me heen (oudste had de bovenste laden opengetrokken en aangezien hub dat ding nog steeds geen zin had gehad hem aan de muur vast te maken, klapte die toen dus zò naar voren. Staat ook nog op een podiumpje met speelgoedkisten eronder, dus was echt een hele klap :$). Hebben nog enorme mazzel gehad dat ik niet òf midden voor de kast zat, òf juist nog wat meer opzij, want in het eerste geval zou ik er ws niet meer zelf onder vandaan hebben kunnen komen (ving de boel nu met m'n rechterkant op en lukte nog maar ter nauwe nood er onder uit te komen - hub was niet thuis en kon dus ook niet helpen) en in het 2e geval, zou de oudste hem vol op zich hebben gekregen (stond er immers pal voor) en de middelste ws nog net de bovenste lades. Nu heb ik alles opgevangen en zijn de kinderen alleen erg geschrokken. Mijn rug was al gevoelig door zonnebrand, maar heb er nu dus nog 2 grote schrammen bij en een rij builen op m'n hoofd. :(
    Heb naast misselijkheid en wat hoofdpijn ook nog steeds wat last van m'n buik (denk toch wat tegen het kinderbed aangekomen door de kracht van de klap, zat op m'n knieen voor het bed), dus hoop dat dat morgen weg zal zijn (schrammen, builen zullen dan wel eerst erger worden en wellicht komen er ook nog wel een paar blauwe plekken bij)...

Niet echt een verbijsterende dag dus vandaag. Nou ja, morgen beter zullen we maar zeggen... :)

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Swiebertje toch!!! :$ Dat is schrikken zeg. Het is wel "goed" dat jij de klap op hebt gevangen ipv je kinderen, maar dit is echt levensgevaarlijk. Dus hups die man van jou aan het werk zetten om de kast vast te maken aan de muur. Hopelijk kun je vandaag een beetje rustig aan doen en heb je niet al te veel pijn.

Ik heb de laatste dagen zo'n hoofdpijn niet normaal meer. Ik word er gewoon moe van. Gisteravond dacht ik echt dat ik naar het ziekenhuis kon. Niet voor mijn babybuik, maar voor mijn maag. Een uur na het eten kreeg ik toch een vreselijke pijn boven in mijn buik! Even logisch nagedacht en ik denk dat het maagkramp was. Ik had zo'n pijn dat ik niet meer kon lopen, rechtop zitten of liggen. Ik kon maar in 1 houding hangen. De pijn was zo erg dat ik bijna van mijn stokkie ging. Mijn man heeft toen een kruik gemaakt, een kopje thee en 2 paracetamols en toen dat ingewerkt was kon ik weer een normale houding aannemen. Ik voel nu dat het nog niet helemaal lekker zit bij mijn maag en ik heb nu nog steeds flinke koppijn. Ik ga zo maar eens in bad en dan hoop ik dat het minder zal worden.
    Pfff, wat dit nou weer is?

8. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Wennepen, hou het goed in de gaten! Hoofdpijn en pijn hoog in je buik kunnen komen door een te hoge bloeddruk. Als je ook vocht vast gaat houden, of sterretjes gaat zien moet je meteen je vk bellen.

9. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo meiden,

Ik was even druk en tussendoor wel meegelezen, maar even niet de tijd om te reageren.

Swiebertje jeetje ook weer lekker he. Hoe gaat ie nu? stijf en blauw of is het al weer aan de betere hand. Had zo mijn verhaal kunne zijn ik ben ook zo'n geluksvogel altijd hahaha. Had jij bij jou vorige zw ook last van bi of is dat nu gewoon gevoeliger?

Wennepen hoofdpijn kan idd hoge bloeddruk zijn. Vasn maagpijn weet ik t zo niet. Wanneer moet jij weer naar gyn of vk.
    Bloeddruk kun je volgensmij ook altijd bij ha laten ckecken.

Ik hou op moment ook echt vocht vast. pijn me voeten joh niet te geloven!! Heb g een enkels meer en verder echt een varkenspootje zeg maar hahaha. Vingers ook hoor. Zal door het weer komen....
    Verder hier 's avonds wat krampen en baby zit al echt heel laag maar kan nog best bewegen soms komt ie lekker even me ribben vervelen hoor.

10. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Wennepen
    Zou het ook ff laten checken, hoor!
    Vooral ivm de hoofdpijn (kan idd hoge bloeddruk en die beide zijn weer symptomen van HELLP). Misschien is het niets, maar dat weet je pas als het gecontroleerd is...

@ Noel
    Volgens mij heb ik toch geen BI, hoor. Behalve die paar dagen in het begin, heb ik nergens meer last van gehad. Wel is het nog voor m'n zs een in m'n rug geschoten en dat is precies de plek waar ik tijdens alledrie m'n andere zs zo rond de 20 weken steeds een poos flink last van heb gehad. Alleen bij de laatste en nu dus trok het wel ook echt door naar m'n bil/been. Maar omdat het steeds met wat meer oppassen/meer rust relatief snel vanzelf weer is overgegaan, denk ik dus dat dat gewoon een wat zwakke plek is gebleven.

Ben nu niet stijf, maar heb nu wel spierpijn in m'n rug. Misseljkheid wil toch ook niet helemaal weggaan. Zolang is rustig zit/lig, gaat het prima, maar als ik ff bezig ben ofzo, dan komt het algauw weer opzetten en momenteel is alles me nog sneller dan hiervoor eigenlijk al teveel. Als ik de halve vaatwasser b.v. heb uitgeruimd, moet ik eigenlijk al weer een poosje gaan zitten. Ga ik toch door, voel ik me al steeds beroerder worden...
    Heb ook weer meer last van harde buiken en zowieso een beetje een onbestemd gevoel in m'n buik. Kijk het dit weekend nog wel aan en als het maandagochtend niet beter is geworden, ga ik denk ik toch maar ff langs de gyn.

11. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Swiebertje, ik zou toch maar even een afspraak bij de gyn maken, beter teveel langsgaan dan te weinig.

Noel, Balen dat je veel vocht vasthoudt.

Donderdag toch maar naar de poli van de gyn gebeld om te vragen waar ik op moest letten. Zeiden ze dat ik gelijk langs moest komen! Dus om kwart voor 12 zaten we weer in het ziekenhuis bij de vk. Ik moest gelijk bloed laten prikken, urine inleveren en mijn bloeddruk werd gecontroleerd. Deze was iets hoger dan normaal, maar nog binnen de normale normen. Ik neem nog steeds de weeenremmers en dat is tevens een bloeddrukverlager, maar eigenlijk mag ik ze niet nemen. Snel maar gezegd dat ik er per ongeluk 1 in had genomen :)
    Ik werd ook aan de ctg gelegd. Na een half uur kwam de vk langs of ik op mijn linkerzij kon liggen, want de kleine vertoonde dipjes in de hartslag. Daarna nog bijna een uur aan gelegen, en toen ging het beter.
    We kregen 's middags ook de uitslag van het bloed en dit was gelukkig goed. Wel was mijn bloeddruk weer een beetje gestegen. Omdat er geen eiwitten in mijn urine zaten mocht ik weer naar huis. Ik blijk wel blaasontsteking te hebben, maar krijg er nu nog niks voor. Ze hebben ook urine op kweek gezet en daar krijg ik dinsdag als ik op controle ga de uitslag van. Dan word er gekeken of ik een kuur krijg. Zelf heb ik het liever niet, want ik heb er geen last van. Daarbij weet ik niet of ik het allemaal wel ga halen. Mijn gevoel zegt dat ik volgende week toch echt bevallen ben!!! ;)
    Nog 2 dagen weeenremmers en maandag stop ik, spannend!

12. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nou wennepen met je termijn mag t wel. Bevallen bedoel ik.
    Raar toch eigenlijk dat ze bij ene zh zo snel iets ondernemen en net als bij mij je gewoon laten lopen... apart moet niet kunne eigenlijk.

Swiebertje je moet doen wat je gevoel zegt. Je heb op dit moment een erg moeilijke termijn en je voelt zoveel. Maar t is niet je eerste en jij weet wat goed. Is.

Ik krijg ma die groei echo, wel fijn kan ze mooi gelijk alles even bekijken.

Jullie fijn wknd x

13. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Wennepen
    Goed dat je hebt gebeld!
    Zat net ff voor wat anders te googelen en kwam toen ook al tegen dat hoofdpijn en pijn hoog in je buik symptomen van pre-eclampsie zijn. Wilde dat hier net neer gaan zetten, maar gelukkig heb je dus al actie ondernomen!

Ik moet vrees ik toch ook echt ff bij een arts langs. :(
    Weet niet meer hoe het donderdag was, maar viel me iig gisteren op dat ik wat moeite had met plassen. Moest dan heel erg nodig, maar eenmaal op de w.c., kom het alleen met druk en met maar een klein straaltje uit. :(
    Vanochtend was m'n buik ook weer keihard (en van wat ik nu kon voelen zit m'n bm volgens mij toch al veel hoger dan ik dacht - kon hem maar niet vinden, maar denk nu dat hij al tot ca 3 vingers onder m'n navel komt, zocht dus gewoon nog te laag) en grooote aandrang, zoals altijd 's ochtends, dus ik naar de w.c.; kwam er dus echt helemaal zo goed als niets, maar de (pijnlijke) aandrang bleef en ook m'n buik bleef keihard. Nog maar even gaan liggen dus en later nog een keer geprobeerd. Nu kreeg ik er met veel geduw en geduld nog wel wat uit, maar bij lange na niet zoveel als normaal. M'n buik isnu wel weer zacht(er), maar zeker als ik er lichtjes op duw, heb ik nog steeds dat 'aandranggevoel'. Denk dus dat m'n blaas nog steeds niet helemaal leeg is (zo nog maar eens proberen of d'r nog wat komt).

Dit heb ik echt nog nooit gehad en eerlijk gezegd geeft dit me wel een beetje een mulm gevoel...
    Maar is weer typisch voor mij - doordeweeks is er niets of gaat het nog wel en dan gelijk in het weekend zit ik dan 'volgens mij kan er toch beter ff gekeken worden'. Maar ja, waar heen nu? Ha heeft denk ik zowieso niet veel zin (heeft geen apparatuur, dus kan zowieso niets zinnigs zeggen) en geen idee of er ook gyn. met weekenddienst zijn - weet ook niet of dat wel de juiste is om heen te gaan, aangezien het ws toch door m'n 'ongelukje' komt...
    EH in het ziekenhuis is ook weer zo wat, maar goed, als dit zo blijft, zit ik toch ook niet lekker tot maandag.

Gat, heb ik weer hoor... :(

14. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Zou anders eerst ff naar ha post gaan, klinkt als baasontst.
    En zh/gyn kun je toch altijd terecht? Hier wel gewoon bij de verloskamers.

15. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies.
    Gewoon in het ziekenhuis naar de verloskamers bellen en die helpen je verder, want bij de huisartsenpost kom je denk ik ook niet veel verder.
    En als er iets mocht zijn is er altijd een dienstdoende gyn die je kan helpen.
    Succes ermee!

Groetjes marja

16. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Noel, idd een verschil in ziekenhuis, maar wat ik ook al zei, volgens mij zit er ook verschil in arts. Ik ben echt super blij met mijn gyn, want hij neemt het zekere voor het onzekere.

Swiebertje, ik zou toch zeker even bellen naar de verlosafdeling. Zij kunnen ook je urine op blaasontsteking controleren en verder alles even bekijken of het goed zit. Vertrouw op je gevoel en neem geen risico meid!

Ik heb echt een heel raar gevoel: dat de kleine er echt binnen een paar dagen is. Down under inwendig heb ik ook een gevoel of het veranderd, heel vreemd. Ik neem vandaag en morgen nog de weeenremmers in en vanaf maandag niet meer. Dan ben ik 35 weken en is het goed geweest. Ik vind het wel spannend hoor!

17. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Wennepen
    Kan me je gevoel en overwegingen heel goed voorstellen. Wel spannend hoor!

Buik was na een poosje nog weer wat zachter geworden en toen gelukkig wel 'gewoon' m'n blaas goed kunnen legen. Denk dat ik eerst trouwens ook m'n blaas mee heb gevoeld, want toen m'n blaas al wat leger was, maar de bm nog wel wat hard, zat hij een goeie hand onder m'n navel (wat mij ook wel waarschijnlijker lijkt bij deze termijn). Maar ik blijf wel een beetje een 'raar' gevoel in m'n buik houden. Moet ook echt erg vaak naar de w.c., maar weet niet of dat wat te betekenen heeft, aangezien ik dat al vanaf het begin van deze zs heb (had ik bij de anderen veel minder in het begin) èn ik nu ook echt veel meer drink dan anders (ook dan tijdens m'n andere zs). Maar blijf het iig wel in de gaten houden. Mocht dat 'rare' gevoel verder blijven en ik morgenochtend weer hetzelfde probleem hebben, ga ik denk ik voor de zekerheid toch ff langs het zkh (ha-post kennen ze hier niet) en anders bel ik zowieso maandagochtend gelijk de gyn. om idd een evt. blaasontsteking uit te laten sluiten. Heb nog nooit een blaasontsteking gehad, dus weet ook niet hoe zoiets bij mij aanvoelt (heb geen branderig gevoel, maar dat hoeft geloof ik ook niet altijd zo te zijn)...

*Wordt vervolgd* :)

18. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Swiebertje, goed dat je jezelf in de gaten houdt.
    Een blaasontsteking hoef je helemaal niet te voelen. Ik heb nooit in mijn leven blaasontsteking en tijdens de vorige zwangerschap en deze zwangerschap dus wel, terwijl ik nu niet meer klachten heb dan in het begin. Ik moet vaak naar het toilet en kan niet uitplassen. In het begin van deze zwangerschap heb ik het regelmatig laten controleren en had ik er volgens de assistente van de huisarts geen last van. Nu blijkt het dus wel. Maar daar kun je dus ook harde buiken van krijgen dus ik zou het zeker even na laten kijken.

19. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    *vervolg* :)

Bij 1e hulp geweest en voor zover die dat zo konden beoordelen (ivm de zs van röntgen afgezien), valt het ook allemaal wel mee. Moet alleen wel de komende dagen echt zo veel mogelijk rust proberen te pakken en zodra ik last van hoofdpijn, overgeven krijg of het anders niet vertrouw, moet ik me gelijk weer melden.
    Bij de gyn. was gelukkig ook alles in orde. Nog uitgebreid baby mogen spieken (altijd leuk ;)). Was lekker aan het trappelen en de bmh was ook nog mooi lang. Urine trouwens schoon, dus iig geen blaasontsteking - scheelt weer. Heb alleen wel een formulier moeten ondertekenen dat ik op eigen risico weer naar huis ging, want ze zei dat ze me na zo'n ongeluk eigenlijk ter observatie moest opnemen :$. Ook daar geldt dus dat ik zoveel mogelijk rust moet pakken de komende dagen en zodra m'n buik verslechterd of ik het niet vertrouw me gelijk weer melden...

Maar ben nu iig lekker thuis en met beebje is alles in orde (ca 110gr nu). :)

20. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Swieber, goed dat je langs bent geweest en ze je even goed gecontroleerd hebben. Hou jezelf goed in de gaten en als het niet gaat gewoon weer aan de bel trekken hoor.

Deel Deze Pagina