Nou was prima bij de gyn. Had nu eigen dokter. Kleine maakte t goed was lekker druk. Had al aardige speklaag en woog iets meer als 2800gr dus zou 7ponder worden, wat ik prima vind was zijn dus ook bijna. Hij heeft getoucheerd was nog mooi dicht niks wat op de tocht stond. Heb nu wel flinke buikpijn pff bedankt he hahaha. Als t niet snel komt word ik 38wk ingeleid!! heerlijk idee nog 2wk, Ipv 4of meer weken. Swiebertje idd best druk dan toch he, ik ben ook zo'n stress kont voor we op vakantie gaan. En zeker met meer kinderen haha leef met je mee. Wennepen hoe gaat ie daar? Lukt t rommelen een beetje? Wanner ga jij de box neerzetten? Alles is hier wel grwassen. Begin nu ineens te stresse. Wil nog van alles doen..... hahaha t is ook nooit goed he
@ Noel Oh wat fijn dat alles nu nog 'goed dicht' zit, maar je wel al de zekerheid hebt niet àl te lang meer te hoeven lopen. Echt een fijne gyn! Hier graadje of 30 vandaag. *pfff* Weet niet of het (ook) daar aan ligt, of (alleen) aan de toenemende stress, maar vandaag echt continu harde buiken. Is nu wel geen trekkend gevoel - dat scheelt, zijn 't iig geen voorweeen -, maar is wel irritant, steeds met zo'n harde bal te lopen. Oh, geloof dat de jongens uit bad willen - zitten er inmiddels ook al uurtje of 2 in, zwembad zit er ff niet in, badje op het balkon is ook niet echt ideaal, dus dacht, dan maar zo.
Ja is prima oplossing toch. Ik heb net ook met dochter in bad gezeten. Heb kramp van die fijne gyn... haha Vervelend he zo'n constante harde buik, zal wel alles bij elkaar zijn. Ik ben vandaag alleen met kleine dus kom vanavond nog wel ff online neuzen.
@ Noel Jaaaa, 36 weken! Vandaag niet veel gedaan (alleen vanochtend rondje met de kids + hond gelopen, vaatwasser verder ingeruimd en was in de machine gezet - that's it), maar toch weer continu een harde buik. Vorige keer kwamen de eerste harde buiken rond de 16 weken en rond de 22 weken veel vaker - nu de eerste harde buiken al rond de 10/11 weken en nu dus sinds 2 dagen al veel vaker. Zou het dan nu gaan beginnen (gisteren 15 weken)...? Dan zou ik er een week of 6 bij mogen tellen voor de 1e echte voorweeen - nou, dat kan dan nog wat worden... Maar laten we niet teveel op de zaken vooruit lopen. Hoe's ie bij jou Wennepen?
Swiebertje, natuurlijk komen wij hier nog wel met je kletsen. Wie weet komen er nog wel anderen meekletsen en durven ze niet omdat wij hier nog zijn Lekker dat jullie van de week op vakantie gaan! Waar gaan jullie naartoe? Hou jij wel goed je harde buiken in de gaten? Misschien kun je laten controleren op blaasontsteking? Daar kun je ook harde buiken van krijgen. Balen dat het deze keer veel eerder begint, maar schijnt ook logisch te zijn zei mijn gyn. Maar het is wel heel vervelend! Noel, fijn dat het goed was bij de gyn en dat je anders met 38 weken ingeleid wordt! Jeahhhh dat zal een hele opluchting voor je zijn. Was je baarmoederhals al wel verstreken of nog niet? Wanneer wij de box neerzetten ehh die staat hier al een paar weken op hahaha. Toen ik de laatste keer uit het ziekenhuis kwam had mijn man hem al opgezet. Hij had ook de kleertjes bij mijn schoonmoeder af gegeven en zij heeft alles gewassen. Van het weekend het wiel nog aan de wieg gezet en oma had een dekentje ervoor gemaakt. Deze heb ik gelijk opgemaakt en nu is alles klaar voor de kleine. Nou ja alles......alleen de geboortekaartjes nog. Zijn we lekker laat meer, weet ik. Van het weekend pas een kaartje uitgezocht en een tekst doorgestuurd. Het gaat via internet dus hopelijk kunnen ze van de week een digitale proefdruk maken zodat we kunnen zien of het goed is en evt nog dingen aanpassen. Hier gaat het wel goed. Morgen 36 weken, wie had dat gedacht! Nog 1 week en dan mag ik gewoon thuis bevallen. Ben benieuwd of we dat gaan halen. Verder ben ik thuis weer aan het rommelen en goede dingen aan het oppakken en dat bevalt prima. Mijn buik reageert er wel op, maar niet heftig ofzo. We staan er echt van te kijken dat het nu zo goed gaat. De laatste dagen heb ik wel vreselijk veel last van mijn maag. Ik moet echt in kleine beetjes eten anders ben ik misselijk. Al een paar dagen na het avond eten flink over moeten geven. Dan was het te vet, kruiden waar ik niet tegen kon of teveel. Ik denk dat ik de komende dagen maar gewoon een boterham eet 's avonds dan heb ik het niet zo erg. Ik heb het altijd al aan mijn maag en gebruik hiervoor medicijnen, maar dit is echt omdat de kleine zo tegen mijn maag drukt, blehhh.
En Wennepen morgen 36 weken... *klapklap* We gaan naar NL, naar m'n ouders. Blaasontsteking heb ik niet - heeft de gyn. in het zkh laatst nog op gecontroleerd. Vandaag best wel wat gedaan en vooral psychisch eea te verduren gehad (kan echt merken dat de kids hard aan vakantie toe waren/zijn, zeg!), maar relatif weinig last gehad van m'n buik. Misschien maakt m'n bm gewoon wel heel vaak een 'groeispurtje', ofzo. Maar het lijkt verder wel alsof mijn lichaam zich maar al te goed herinnert hoe het is om zwanger te zijn en 'voor het gemak' de eerste maanden maar ff overslaat als het ware: heb nu al regelmatig last van opkomend maagzuur, bij bukken voel ik m'n buik al duidelijk in de weg zitten (hoewel er echt nog nauwelijks een buik te zien valt), ik houd wat vocht vast, m.n. in m'n vingers (alleen laatste 2 keer tegen het einde gehad) en als ik met 1 knie/m'n knieen opgetrokken zit of een poosje hurk, voelt het alsof m'n benen afgeklemd worden (ken ook wel, maar weer alleen van tegen het einde van de zs). Geboortekaartjes heb ik de 1e 2 keer zelf gemaakt, maar was toch niet zo tevreden over de kwaliteit. 3e Keer dus digitaal laten doen, maar vond de kwaliteit ook daar toch best tegen vallen (vooral de foto was van min of meer dezelfde kwaliteit als mijn eigen 'printsels'). Denk dus dat ik het dit keer toch weer helemaal zelf ga doen. Is wel wat meer werk, maar spaart aan de andere kant weer een hoop geld.
Swieber, ze geven volgens mij wel lekker weer af dus dat is wel fijn voor je vakantie. Ik denk ook echt dat je lichaam een soort herkenning heeft van de zwangerschap. Wel balen dat je nu al verschillende klachtjes hebt. hopelijk blijft het hierbij en wordt het zelfs minder. Nogmaals, je buik goed in de gaten houden hoor! je zou idd zeggen dat als je het geestelijk ook heel druk hebt dat je buik daar dan ook op reageert. Dat doet die van mij wel. Het kunnen groeispurten zijn, maar toch goed in de gaten houden. Leuk dat je zelf de kaartjes had gemaakt. Wij moesten bij B de kaartjes in het ziekenhuis uitzoeken en mijn man had 3 boeken meegenomen en daar moest ik toen uit kiezen. Nu had hij wel 9 boeken geleend, maar niet wat ik zocht. Nu heb ik via internet een leuk kaartje gezien op een site waar wij toen ook onze trouwkaarten hadden besteld. Ik kreeg een proefdruk en die was prima. Normaal ben ik wel crea (heb zelf ook een raketslinger gemaakt voor de babykamer) maar het kaartje moet voor mij makkelijk gebeuren zeg maar. Straks gewoon bellen voor naam, gewicht en lengte en als ze binnen zijn gewoon versturen. nu maar hopen dat het allemaal op tijd is. Ik denk dat ik morgen voor de zekerheid even bel. En ook al is het kaartje later dan gewoonlijk dan is dat ook weer niet zo erg natuurlijk. Ik ga zo mijn bedje maar eens opzoeken. Hopelijk zit er niet zo'n kl*te vogel in de boom als afgelopen nacht. Die begon om 3uur te kwetteren en toen kon ik niet meer slapen, grrrr. Was vanmorgen dus behoorlijk chaggie en was tussen de middag gaan liggen.
Sorry voor afwezigheid, wel gelezen maar geen tijd om te reageren. Gister nog tot half 10 op verloskamers gezeten... maar alles was goed. Ik heb nu erbij ook last v hoge bloeddruk gister al 2hoofdpijn, overgeve diaree bah. Kleine was rustig dus moest ff komen. Moet nu weer plat liggen, hij ligt goed ingedaalt.... nou ze kunne me wat. Hoe gaat t met jullie. Wennepen kun je je ritme een beetje vinden tusse rommelen en rusten? Swiebertje ondertusse op vak. Hoop dat t gelukkig allemaal gelukt is met pakken. Geniet v je vakantie, rust lekker uit. Ik heb nu 2 spalken voor me polsen dar zorgt voor iets minder pijn. Alleen voeten/benen zijn een crime. Maar ja als zh gelijk heeft duurt t niet lang meet anders is 2wk ook uit te zitten. Ik lees jullie weer.
Noel, heb je last van de warmte dat je aan de diarree bent? Hou nog even vol meis, uiterlijk 2 weken dat gaat je lukken hoor! Wel grappig dat je vraagt of het al lukt met rommelen en rusten. Helaas lukt dat niet echt. Ik doe al heel snel veel te veel met gevolg af en toe een buik met krampjes. En ik heb helemaal geen conditie en dat is nu wel merkbaar. Ben echt kapot. En als ik dan nog eens lekker zou slapen, maar helaas zit dat er ook niet meer in. Ik merk echt dat ik op het einde ga lopen door slecht te slapen, alles is heel zwaar, bepaalde dingen gaan moeilijk en ik heb eigenlijk niet zoveel zin meer in de dingen. Daarbij vind ik het wel heel erg lastig dat dit mijn laatste dagen met onze zoon B alleen zijn. Straks is het leven gewoon heel anders! Morgen naar de gyn voor een afsluitend gesprek. Vrijdag moet ik naar de vk en vanaf maandag val ik weer onder hun. Spannend of ik dat ga halen!
Oh je gaat vast halen je bent nu al zover. Laat van me buik ik heb geen idee hoe t komt. Hoop van de warmte... Miss beetje buikgriep. Moeilijk hè na zo'n tijd en tusse weg vinden. Ik ga ook vaak veel te hard. En slapen is hier ook lastig, moet blij zijn als ik de 4u red. Maar ja nog ff. Heb nu ook weer zo'n krampen, zeg al hier thuis hoop zo dat t doorzet elke keer. Maar nog niet. Ik vrijdag ook naar gyn, maar ik blijf daar. Jij fijn weer naar vk hè.
Noel, het weer doet vreemd he dus het kan zijn dat je buik erop reageert. Het kan natuurlijk ook zijn dat je buik reageert op je lichaam dat zich klaar maakt voor de bevalling! Ik begrijp wat je bedoelt met de krampjes. Ik denk/hoop ook dat het bij ieder krampje door gaat zetten. We hebben nu echt genoeg afgezien en ik ben er nu wel klaar mee, jij natuurlijk ook. Ik hoor morgen of ik weer naar de vk mag, maar ik denk het wel. Dit was precies hetzelfde als bij onze zoon. ik ben dus heel erg benieuwd.
Hoe was t? Met hoeveel weken ben je bij je zoon bevallen? 37 wk ofzo ook toch. Ik bem vandaag weer bij gyn geweest, bloeddruk was weer te hoog. Dus moet maandag weer terug controle. Dan vrijdag weer naar gyn en dan kijken Wanneer want week v de 16e gaan ze halen. Dus wel fijn vooruit zicht pff. Hoe is t bij jou met vocht? Hier echt niet normaal. Hoe gaat t met je zoon nu full time thuis? Wennen zeker.
Noel, ik ben bij mijn zoon met precies 37 weken bevallen.Dus net op de grens om thuis te bevallen. Hier gaat het gelukkig goed met het vocht, heb ik eigenlijk nooit last van. Maar wel heel erg last van misselijkheid en overgeven en kan niet meer normaal eten helaas. Het gaat wel met de zorg voor mijn zoon. Ik probeer nog 1x per dag iemand te regelen die dan met hem naar buiten kan, want naar de speeltuin of naar de eendjes gaat eigenlijk niet. Gelukkig is het deze week ook lekker weer en zitten we veel in de tuin. Wat een fijn vooruitzicht dat ze je kindje zoiezo in de week van de 16e gaan halen! Nog even doorzetten dus! En wie weet komt hij wel eerder omdat je bloeddruk nu ook hoger is. Goed dat ze je nu in de gaten houden en je maandag al terug mag. Ik ben woensdag naar de gyn geweest en alles was goed. Hij zei dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn en hij mijn situatie nog maar 1x mee heeft gemaakt in de afgelopen 10 jaar. Nog wel een echo gemaakt en hij zag dat de placenta al wat zwarte vlekken begon te tonen, een teken dat hij op begint te raken. Dit moeten we dus goed in de gaten houden. Ik zei al tegen de gyn dat het voor mij ook geen weken meer hoeft te duren en hij begreep dat wel en zei nog, je kent vast de bakerpraatjes: pittig eten, ananas eten of gemeenschap hebben. En dat laatste zal bij jullie effectief zijn. Hahaha vond ik wel grappig. Over 3 maanden moet ik wel naar hem terug omdat hij de eerste keer poliepen op mijn baarmoederhals zag zitten en hij wil controleren dat deze weg zijn of anders bekijken wat we ermee moeten doen. Vandaag al naar de vk geweest om te kletsen. Als ik voor maandag ga bevallen moet ik echt naar het ziekenhuis. Mits ik bv 9 cm ontsluiting heb omdat ik het dan niet haal. Maar dan moeten ze wel contact hebben met de kinderarts om te kijken of deze wil dat we na de bevalling langs gaan. Vanaf maandag gewoon thuis bevallen, spannend! Dat wordt ons bed omhoog zetten hahaha.
@ Noel Morgen gewoon 37 weken, WOW!!! @ Wennepen Schijnt dat die 'huismiddeltjes' als ananas, sex, e.d. idd wel echt werken, maar alleen als je lichaam er 'klaar' voor is. Dus ach, zou zeggen: baat het niet, dan schaadt het niet, haha! Zijn inmiddels in NL en vooral de kinderen hebben het erg naar hun zin. Vandaag ook precies 16 weken, dus begint langzaam op te schieten. Nog 2 weken en ik mag al voor de '20-weken-echo'.
Ik ga dit topic even bij mijn abonnementen zetten... En vanavond op mijn gemakje doorlezen. Ik heb bij de eerste met 21 weken veel harde buiken gekregen die vanaf week 28 weeën werden, toen ben ik dus ook opgenomen. Uiteindelijk met 38 weken (na 10 wk zk) ingeleid omdat ik helemaal op was van 10 weken weeën die niet doorzetten. Ik ben nu zooo bang voor een 2e zwangerschap maar zou aan de andere kant weer zo graag willen. Wilde dus net een soortgelijk topic gaan openen en toen zag ik deze. Dus vanavond even op mn gemakje alle 16 paginas lezen.
Zojuist gedaan, de kleine slaapt nog. Knap hoor dames, las wat meiden die het erg moeilijk hebben momenteel. Zaten jullie niet met een angst voor de 2e zwangerschap? Na het lezen van dit topic zijn er bij mij weer zoveel herinneringen naar boven gekomen dat mijn angst weer groter geworden is. Ik wilde vroeger altijd een groot gezin (min 4 kids) maar soms twijfel ik gewoon of ik uberhaubt nog wel een 2e wil. Hadden jullie dat niet?
Heb je alles gelezen? Ha ha niet alles was zinnig wel? Maar ik kan me goed voorstellen dat je twijfeld. Deden wij ook datum zit er 3 jaar tussen. Ik zou ook echt niet met aan een 3e beginnen, de kans is me te groot. Maar ieder voor zich, swiebertje durft t bv wel aan. Hier alles lekker rommelig. Heb sinds 2,5 wk hoge bloeddruk erbij. 1,5 wk terug zat alles mooi dicht vanbinnen en urine was schoon. Vandaag wel eiwit in urine maar bloed schoon. Maar had 3cm ontsluiting en ben gestript. Dit was om half 12 dus had al meer moeten merken dus zal helaas niks doen. Nu vrijdag weer controle en gesprek over inleiden. Wennepennvandaag jou magische dag wel hè. Hopen dat kleine man nog paar gasteren blijft zitten. We zijn er bijna doorheen!
Wat een herkenning in vele berichten... Hier ook een redelijk traumatische zwangerschap achter de rug. De eerste en de 2e zwangerschap gingen mis. Met 8 weken een goede echo maar snel daarna ging het (beide keren) fout. Via St Geertgen kreeg ik progesteron en de 3e zwangerschap bleef goed gaan! Met 13/14 weken ging ik de progsteron afbouwen en met 15 weken voelde ik een pingpongballetje boven mijn schaambot; de eerste harde buik... Het werd steeds frequenter, sochtends als ik op bed lag vaak al 1 a 2 keer per uur. Op advies van de verloskundige een week rust gehouden maar helaas zakte het niet af. Hoe meer ik er op ging letten, hoe vaker dat ze kwamen . Met 18 weken (na onwijs veel zeuren, vreselijk die verloskundigen!) voor de eerste keer bij de gyneacoloog geweest en daar werd ik erg serieus genomen. Zo serieus dat ik beefde van angst; dit kon haast niet goed blijven gaan . Om de 2 weken een cervix meting en controle... Vanaf nu platte bank/bedrust (ik deed sinds de 16 weken al niets anders meer maar oke, nu wist ik dat dat zo ging blijven de komende maanden..). Met 26 weken was het zo erg dat ik met spoed opgenomen ben, longrijping en weeenremmers kreeg en 10 dagen ziekenhuisopname. De baarmoederhals was al aan het verweken constateerde de gyn. De remmers deden niets, de contracties bleven en kwamen over de 100 op de (3x daagse) CTG... Maar, de baarmoederhals verkortte niet! Weer met strikte bedrust mocht ik naar huis en daar heb ik tot 34 weken plat gelegen. Toen ben ik weer rustig aan wat gaan bewegen en nog een beetje kunnen genieten van het zwanger zijn. Wonder boven wonder gebeurde er nog steeds niets, geen 1 gyn had dit verwacht maar we planden een keizersnede in (stuitligging) en met 38 weken precies is onze dochter gehaald! De volgende zwangerschap krijg ik progesteron. Het lijkt er op dat mijn baarmoeder zo gevoelig is dat het minste of geringste contracties geeft. Zonder de progesteron zou mijn dochter er waarschijnlijk niet zijn geweest, bevestigde zelfs de gyn in het streekziekenhuis (dus niet diegene die de progesteron voorgeschreven heeft). Sinds 2 maanden zijn we met de pil gestopt en proberen we voor een 2e wonder. Sommige dagen vind ik het dood eng, andere dagen heb ik goede hoop dat het met progesteron beter zal gaan. De toekomst zal het leren....
Welkom Duchess en Loki! @ Noel & Wennepen En... hoe is het met/bij jullie...? @ Duchess Ik heb ook altijd al min. 4 kinderen willen hebben en mijn 'droom' gaat nu dus over nog geen half jaartje in vervulling. Maar moet er wel bij zeggen dat mijn 1e zs geheel probleemloos is verlopen (al was het spontane einde met nog net geen 35 weken natuurlijk wel wat abrupt), bij de 2e de 'ellende' (in de vorm van harde buiken en voortijdige ontsluiting) pas vanaf zo week 34 begon en pas bij de 3e begonnen de zorgen vanaf een week of 24 (en dan alles lang niet zo dramatisch/heftig als bij jullie allemaal). Elke zs is weliswaar weer anders, maar dat kan dus zowel 'beter' als 'slechter' betekenen en aangezien het bij mij met elke zs wel een stapje 'erger' lijkt te zijn gegaan, waren er hier toch ook wel de nodige twijfels vooraf - ook al verwachten we ook nu geen 'catastrophe-scenario', ik zal het toch (weer) echt rustig aan moeten gaan doen op een gegeven moment, wat met nog 2 kleine kinderen al lastig is, maar hoe doe je dat met 3 (en alleen schoonmoeder om op terug te vallen)...? @ Loki Hoop dan dat het gauw 'raak' zal zijn! - is die 'horde' iig alvast weer genomen.
Lijkt me zó moeilijk! Maarja, als je zwanger bent en het gebeurt weer, dan is dat nu eenmaal zo. Klinkt simpel maar dat bedoel ik natuurlijk niet, maar je kunt niets anders dan rustig aan doen, bedoel... je kunt niet meer terug! Ik ben zo bang dat ik er spijt van krijg als we binnenkort al voor een 2e gaan, omdat als DL op school zit het toch allemaal weer gemakkelijker is... Hadden jullie zelf ook al het gevoel dat het bij een volgende zwangerschap weer zo zal gaan? Ik heb dat gevoel heel sterk, ook omdat er best wat vroeggeboortes in de familie zitten (en ikzelf ook te vroeg geboren ben) en bij de eerste zwangerschap heb ik altijd het gevoel gehad dat ik te vroeg zou bevallen. Ik heb dat gevoel ook gelijk als ik denk aan een 2e zwangerschap, maar jammer genoeg heb ik ook het gevoel dat dat minder goed gaat aflopen dan de 1e. Heel moeilijk om met dat soort gevoelens om te gaan?! Maare Swieber, top dat jij je droom wel gevolgt hebt!!! 4 kids, lijkt me zo heerlijk!