@ Duchess Ik droomde bij de 1e ook al rond de 20 weken een keer dat hij te vroeg geboren zou worden en bij de 2e rond dezelfde termijn zelfs een datum (37 weken) - is beide keren min of meer uitgekomen (oudste was gelukkig niet zò vroeg als in m'n droom, 2e precies 1 week na de gedroomde datum). Had bij de 3e heel sterk het gevoel dat als het een meisje zou zijn, het te vroeg zou komen, maar een jongetje niet. Was dus een jongetje en is met ruim 38 weken geboren. Wel was het dus ergens te voorzien, dat het deze keer niet opeens 'beter' zou gaan, al had ik wel nog ergens gehoopt dat de harde buiken pas weer rond de 16 weken voor het eerst zouden beginnen - maar helaas dus... En heel stom heb ik nu heel sterk het gevoel dat er gewoon nog een prematuurtje bij ons hoort. Zal het er natuurljk niet op aanleggen, maar zal er op zich dus wel vrede mee hebben als beebje zich idd toch weer eerder zal aandienen (maar bij voorkeur wel na de 32 weken ). Weet trouwens niet of het makkelijker is met een kind op de PSZ/kleuterschool, hoor. Het elke dag vroeg/bij tijds opstaan en het brengen/halen vallen mij nu veel zwaarder dan toendertijd bij de 2e de hele dag met de oudste thuis te zijn...
Goedemorgen, Hier nog bib hoor, nog net hahaha. Ik had maandag controle hoge bloeddruk en beetje eiwit in urine. Bloed echter goed. Had 3 cm ontsluiting dus ben gestript.Gister de slijmprop verloren dus we wachten af hahaha. Ik doe geen oog dicht omdat je min of meer verwacht dat het 's nachts begint. Wennepen is ook zo maar stil..... wie weet hoe het daar gaat. Duchess ja spannend he en idd als je zwanger bent en je moet rust dan is het zo. Maar ik dacht er vtv wel weer heel erg aan. Ik wilde mijn dochter dat niet aan doen, een moeder die alleen maar plat meot, maar dat s ieder voor zich. En als ze naar school gaan heb je idd meer tijd maar is toch stiekem ook een geshouw hoor, zo kun je altijd wat bedenken wat voor of nadelen zijn. En je gevoel ja tijd zal het leren. Ik had nooit gedacht dat ik al met 23 weken plat kwam, heb niet heel strikt rust genomen hoor, gewoon kalm aan gedaan zeg maar. Het is en blijft een moeilijk verhaal allemaal. Net bij loki09 je lichaam kan zo gevoelig zijn. Mijn bm ook, die stoot het gewoon af als het waren. Maar ik draag het uiteindelijk toch uit. Ik heb 2x bbz gehad enn ben beide eileiders hiermee verloren. mijn mening is door zoveel litteken weefsel bij mij dat dit wel mee speelt waarom mijn bm zo reageerd maar ja wie zal het zeggen he.... Succes in jullie keuzes. Swiebertje hoe is de vakantie? Lekker relaxt? Je heb iig goede dagen erbij he. Hoe voel je je?
Ik doelde vooral op de ziekenhuisopname die ik gehad heb, 10 weken lang in het ziekenhuis... Dat zou hier een enorm drama worden als DL hele dagen thuis is omdat ik geen opvang heb... Als ze halve dagen weg is (school dus) dan zou het stukken gemakkelijker zijn om wat te regelen. Maargoed hoe meer ik er over na denk, hoe meer ik wel het gevoel krijg van, we zien wel... Je kunt het natuurlijk nooit weten en voor het zelfde geld gebeurt het niet.. (Hoewel ik echt vertrouw op mijn gevoel..) Thanks meiden het is fijn om met mensen te praten die snappen hoe het is. Succes Noel!
Ik heb bij mijn dochter ook 6 wk in het zh gelegen. Nu had ik eerder weeen en ik moest wekelijks op controle komen. Maar ze houden je bmh in de gaten en ze kijken bij mij athans naar je vorige zw. Dat leren ze van. Wennepen heeft ook in het zh geleden telkens voor paar dagen en de rest remmers thuis. Het is bij 2e zw iig anders als vorige. Komt vast goed joh, tijd zal t leren
Oh super! Feliciteer haar maar. Zonde dat ze niet thuis kon, maar het is gezond dat is belangrijkste!
Wennepen, gefeliciteerd, meid! Jij dus toch nog nèt voor de 37 weken... @ Duchess Als puntje bij paaltje komt en het ècht niet anders kan, is er altijd wel een oplossing voor je dochterje, hoor! Daar moet je gewoon op vertrouwen. Hier zal het ook alles behalve makkelijk zijn als ik naar het zkh moet, aangezien mijn man niet zo makkelijk vrij kan krijgen en wij verder eigenlijk alleen mijn schoonmoeder hebben. 2 Kinderen langere tijd bij zich is nog wel te doen voor haar (tenminste, de jongste 2 dan), maar 3 is eigenlijk gewoon echt teveel. Moeten dus ook nog bedenken hoe we het die 5 dagen na de bevalling gaan doen. Maar om om dit 'tijdelijke probleem' te zeggen, dan maar geen kind meer erbij... Die paar moeilijke weken zijn uiteindelijk toch ook redelijk vlot weer voorbij - en kijk naar wat je er voor terug krijgt. @ Noel Bij jou dus ook al echt spannend! Hoop dat beebje zich spoedig meldt! Nou, kan nu echt goed merken dat ik hier veel meer doe dan thuis. Qua huishouden hoef ik wel niets te doen, maar slaap met de jongste 2 op zolder en de badkamer is op de 1e verdieping - kan merken dat ik al dat traplopen niet meer gewend ben, haha. Zijn ook regelmatig een paar uurtjes op stap en dat merk ik ook. Raak niet echt bijgeslapen en de harde buiken voelen nu wel steeds vaker richting voorweeen aan... Staan nog wel een paar dingetjes op de planning deze week en volgende week natuurlijk weer de terugreis, dus hoop dat het een beetje binnen de perken blijft nog en straks thuis weer gaat afzakken...
Wennepen, gefeliciteerd!!! Mooie termijn. Swieber, bij jullie is dat natuurlijk nog moeilijker met 3 kids hihi...! Hier hebben we eigenlijk helemaal niemand om op terug te vallen, want iedereen werkt. Dus ze moeten dan vrij pakken oid. Mijn moeder werkt halve dagen, dus zou haar wel van school kunnen halen en opvangen tot papa afgewerkt is bijv. Maar je hebt gelijk, who knows wat de toekomst brengt. Zo is mijn man ineens bezig voor een baan waarbij hij in de avonduren werkt en dat verandert alles al weer gelijk. Moet zeggen dat ik sinds gister ook heel sterk het gevoel heb dat ik het NU gewoon wil. Maar wij hebben een eigen winkel waar wij per 1 oktober mee stoppen en dan gaat er dus een hoop veranderen dus een onzekere tijd, is dat wéér een reden om het uit te stellen.. Zo is er altijd wel wat misschien... Dubbel zo moeilijk is dat ik niet zelf zwanger kan worden en we dus vruchtbaarheidsbehandelingen moeten ondergaan waar ik de vorige keer nogal ziek van ben geweest. Tis me wat allemaal! Maar de kriebels voor een 2e zijn momenteel wel heel erg sterk, en heb t idee dat dat sterker is dan wat dan ook.....
Mijn man is afgelopen jaar met een cursus begonnen om een vast contract en tegelijkertijd hogerop in z'n winterbaan te komen. Klinkt heel goed, maar met z'n zomerbaan verdiende hij wel aardig wat meer dan dat hij nu in de zomermaanden bij z'n 'winterbaas' krijgt, dus moeten we nu echt wel meer oppassen met wat we waaraan uitgeven en ook zullen we ws binnenkort op het sparen moeten gaan korten om rond te kunnen blijven komen. We wonen ook eigenlijk nu al te krap, dus hebben wat dat betreft een beroep op m'n schoonouders moeten doen (hebben huurders die ze er volgend jaar voor ons uit gaan zetten) - is de enige mogelijkheid voor ons op meer ruimte, maar heeft ook zo z'n nadelen bij m'n schoonouders. Daarnaast is onze oudste momenteel ook in onderzoek op ontwikkelingsstoornissen, dus alles bij elkaar wellicht ook niet de meest optimale tijd nu voor nog een zs/kindje, maar ben ook van mening dat je het toch nooit kunt weten en er ws idd altijd wel wàt zal zijn om het evt. uit te stellen. Wel extra lastig bij jullie dat jullie medische hulp nodig hebben en dat jij daar zo ziek van wordt. Kan me wel voorstellen dat je er dan toch nog even extra over nadenkt...
Hoi meiden, Hier een berichtje van een kersverse mama! Afgelopen zaterdag, 7-7-2012, dacht ik om 3 uur iets te voelen, maar ging gewoon door met stofzuigen en poetsen. Om 4 uur wilde ik het bij gaan houden en kwamen de weeen om de minuut. Gauw onze zoon bij de buren gebracht en om half 5 kwam de verloskundige. Ik bleek toen al 4-5 cm ontsluiting te hebben dus gauw naar het ziekenhuis. Hier was ik om 5 uur en toen had ik al 6-7 cm ontsluiting. Alles is heel snel gegaan, want om 18.13 is onze zoon D.aan geboren! Omdat hij met 36+5 geboren is moesten we even in het ziekenhuis blijven. De glucose waarden van D.aan waren vrij laag dus hij moest bijvoeding krijgen. Dit was maandag in orde en toen mochten we 's morgens al naar huis. Ik geef bv en dit verloopt erg goed! We zijn flink aan het genieten
Gefeliciteerd wennepen met de geboorte van jullie zoon! Wat fijn dat alles goed gaat en jullie weer lekker thuis zijn! Geniet lekker van je gezinnetje en je kraamtijd! Groetjes marja
Is idd lekker snel gegaan, Wennepen! Fijn dat jullie al zo snel naar huis mochten en dat de BV zo goed gaat. Lekker verder genieten!
Wennepen gefeliciteerd!!! Idd lekker snel, ideaal. Ik word maandag ingeleid vind t vreselijk spannend. Ben best beetje bang. Maar goed hopen dat t snel gedaan is. Swiebertje hoe gaat ie daar? Eigenlijk al datum voor 20 wk bekend? Ik las iets over een nw huisje... al wat bekend over wanneer verhuizen? Ook niet echt rustig tijdens zw he hahaha. Jullie horen van me..
Spannend Noel! '20 weken echo' staat al lang vast, hoor. Mag donderdag al (17+6). Er zit idd een verhuizing in de planning bij ons, maar pas ergens volgend jaar voorjaar/zomer - duurt dus nog wel eventjes en ben dan al lang niet meer zwanger. Verder gaat het hier wel, toch best druk vakantieprogramma gehad en nog 2 dagen voor de boeg en dan merk ik vooral dat ik veel sneller moe/op ben dan anders. Maar gelukkig vrij weinig last gehad van harde buiken, over het algemeen 's ochtends een paar en 's avonds. Zal er best wel meer hebben, maar merk daar niet zoveel van als ik bezig/onderweg ben. So far, so good dus!
Succes noel! Hopelijk hoeft het allemaal niet zo Ang. Te duren. En ligt de kleine straks lekker op je buik!!
Nou het ging heel snel! Kwart voor 8 werden vliezen gebroken en kwart over 11 was hij geboren! Hij het Casey, woog nu met precies 38wk 3680 graan, had dus echt geen 2,5 wk die willen lopen. Maar we liggen ondertussen alweer uur lekker thuis in bed dus zo onwerkelijk allemaal. Blij dat t achter de rug is.
Fijn Noel! Gefeliciteerd met jullie kleine man! Wennepen, hoe is het bij jou/jullie? Hier niet veel te melden, harde buiken vallen momenteel heel erg mee.
Noel, gefeliciteerd meid! Fijn dat het snel gegaan is en dat je het achter de rug hebt. Hopelijk kunnen jullie nu lekker gaan genieten. Hier alles wel goed. Het is wel erg druk en aanpoten maar dat gaat wel goed komen. De bv verloopt wel goed, maar toch wat kleine dingen dus vanmiddag komt er een lactatiekundige langs.