Oudste prematuur en nu weer zwanger en harde buiken

Discussie in 'Prematuur' gestart door missiemaartje, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet even mijn ei kwijt...

Mijn oudste is 10 weken te vroeg geboren. Ik had enorme bandenpijn (denk dat het bandenpijn was) vanaf 20 weken. Ik heb 6 weken zo doorgelopen en vanaf 26,5 week kreeg ik ineens weeen. Ik heb toen vrij laat gebeld (na 12 uur pas) en toen ik in het ziekenhuis kwam, bleek ik een verkorte baarmoedermond te hebben (1,7 geloof ik). Ik heb toen weeenremming gekregen en longrijping. Na een week bleef het rustig en mocht ik naar huis. Ik ben een week thuis geweest, toen begon het weer. Ik ben toen binnengebracht na 2 uurtjes al met 2 cm ontsluiting. Weer remming gekregen en longspuiten en toen is het 10 dagen rustig geweest. Na 10 dagen mocht ik naar huis. Ik ben toen getoucheerd. En na het toucheren voelde ik al.. Dit is niet goed!

Ik ben toen toch naar huis gegaan. Ik was een uur thuis en ben toen weer naar het ziekenhuis gegaan. Snachts ben ik toen bevallen. 10 weken te vroeg maar ons mannetje heeft geen problemen gehad en heeft het geweldig gedaan!

Nu ben ik zwanger van de 2e, ik ben nu 21 weken zwanger. Punt is dat ik weinig harde buiken voel, wel een enorme pijn in mijn onderbuik. Afgelopen vrijdag had ik met 20 weken en 2 dagen ineens weeen/krampen. Ik heb toen meteen actie ondernemen en na 1,5 uur was ik al in het ziekenhuis.

De VK had toen mijn baarmoedermond gemeten en gevoeld en die zei dat het foute boel was. Ik heb toen aan het infuus weeenremming gekregen en antibiotica. Na 1,5 uur werd het rustig, gelukkig maar. De volgende dag heeft de gyn gemeten, en die zei ineens dat het toch allemaal goed was! Mijn baarmoedermond was niet 1,7 cm maar nog gewoon mooi 3,5 cm!!

We waren natuurlijk erg verrast maar wel erg blij. Het infuus werd eraf gehaald en ik mocht naar huis. Ik mocht ook wel weer gaan werken volgens de arts, want er was niets aan de hand.

Maar aangezien ik flinke buikpijn al 2 weken heb, ga ik natuurlijk wel rust houden. Ik werk amper meer en zit veel thuis. Ik heb natuurlijk een kleintje van 11 maanden, maar ik krijg veel hulp en hoef hem eigenlijk niet te tillen. Mijn man heeft na vandaag ook 2,5 week vakantie, dus da's ideaal.

We zijn erg geschrokken natuurlijk vorige week, maar erg blij en dankbaar dat alles tot nu toe goed is. Ik krijg nog steeds proluton spuiten elke week, heb antibiotica al voor de 3e keer deze zwangerschap. Ze hebben kweken afgelopen vorige week en bloed geprikt maar er is niets gevonden.

Het enge vind ik wel dat het bij mij meteen begint met weeen, en dat ik niet echt van te voren symptomen heb. Bij Niek heb ik 6 weken doorgelopen en alles gewoon gedaan met bandenpijn/buikpijn. Nu lig ik sinds vorige week veel plat. Ik wil voorkomen dat ik nu weer te vroeg beval.

Het is voor mijn gevoel nu echt afwachten tot het weer begint.

Zijn er meer mensen die bij de 1e te voreg zijn bevallen, en bij de 2e weer vrij vroeg weeen/harde buiken hadden??

Hoop een beetje mijn ei kwijt te kunnen hier.

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hai, mijn verhaal is anders... Bij mij is het begonnen met gebroken vliezen en pas 7.5 week later kreeg ik weeën.
    Maar wellicht dat er hier meer meiden zijn.
    Ik ben nu wel zwanger van de tweede en sinds vorige week gestart met proluton ( ben dus 16 weken)...
    Bij mij gaan ze nog wel verder onderzoeken op evt. Infecties...
    Benieuwd of dat eruit komt, want vorige keer is dat ws de oorzaak geweest....
    Hopelijk kunnen ze het nu behandelen dan;)...

Wilde je toch ff sterkte wensen, want je gunt het niemand, een tweede keer door die mallemolen!

Grtz.

3. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je!!

Door wat voor een infectie is het bij jou begonnen waarschijnlijk ,weten ze dat?

4. adi

adi Niet meer actief

Als je probleem vooral ligt in een verweekte en te korte bmm kun je met bedrust wel de vroeggeboorte uitstellen. Zolang je geen echte weeen krijgt natuurlijk.

voor de lengte van je bmm zou ik eerder de gyn vertrouwen eerlijk gezegd. En laat de vpk er niet meer aan voelen, want dat kan je bmm juist prikkelen.
    Een bmm van 3,5cm is mooi lang en niks om je zorgen om te maken.

Als je bmm onder de 2,5cm komt zou ik bedrust gaan houden. Ik ken een vrouw die met 23weken een volledig verweekte bmm had, uitpuilende vliezen en 3 babys in haar buik. Ze heeft de bevalling met bedrust met ruim 5 weken kunnen uitstellen.

5. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen dat ik vorige week meteen heb gebeld, al snel in het ziekenhuis was en ik denk dat het daarom weinig gedaan heeft. Want ik had echt pijnlijke contracties elke 3 minuten. Eigenlijk precies hetzelfde als toen bij Niek, alleen dan 6 weken eerder.

De gyn zegt dus dat ik geen rust hoef te houden, maar ik zie het alweer aan komen, dus ik weet wel beter. Ook veel last van bandenpijn en de baby is enorm druk dus ook redelijk wat harde buiken. Reden genoeg voor mij om nu rust te nemen.

Ze hebben bij mij ook afwijkende bacterien gevonden vaginaal, wat ook de reden kan zijn waarom ik te vroeg bevallen ben. Maar zeker weten, weet je het natuurlijk niet.

Ik ben erg blij dat mijn baarmoedermond nog mooi lang is. Maar voor ons gevoel is het nu echt afwachten tot ik weer krampen krijg..

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    En je krijgt geen prolutoninjecties? Ik ben bevallen met 30w4d zonder oorzaak, achteraf dachten ze aan een zwakke baarmoedermond. Nu krijg ik elke week een injectie en ik ben die termijn nu al voorbij zonder problemen.

Ik ben wel heel alert op weeen want die heb ik toen dus ook genegeerd. Wist ik veel, met 30 weken hoor je geen weeen te hebben en omdat het alleen rugweeen waren heb ik die link nooit gelegd. Ik kwam er dus pas na ruim 24 uur weeen achter dat ik ontsluiting had en we hebben het daarna nog net lang genoeg kunnen rekken om de longrijpingsspuiten te laten werken. Maar tot nu toe geen reden om me ongerust te maken. Misschien wel dankzij die proluton.

Op zich zijn harde buiken niet zo heel erg hoor, ik heb ze ook best veel maar ze doen geen pijn en ze komen onregelmatig en zijn duidelijk te verklaren door bewegingen die ik maak (of die de baby maakt). Dan is het niks om je zorgen over te maken heb ik gehoord.

Succes de komende weken!

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mamavansimone;

Ik ga inderdaad ook prolutoninjecties.

Ik wist bij de eerste ook niet wat weeen waren natuurlijk, en heb dus toen ik weeen kreeg, pas na 12 uur gebeld. Toen had ik een verkorte baarmoedermond en werd ik opgenomen. Toen een paar keer thuis geweest en weer opgenomen en uiteindelijk met 30 + 1 bevallen.

Maar vorige week vrijdag had ik dus wel weeen.. Pijnlijke contracties elke 3 minuten. Alleen heb ik toen meteen gebeld, en na 2 uur lag ik al aan de weeenremming.. Dus dat heeft toen zo goed als niets gedaan, gelukkig maar..

Nu, 8 dagen later, is het nog steeds rustig..

Wat fijn dat jij nu al ruim 30 weken bent!! Echt super.. Denk je dat het echt komt door die proluton? Merk je een verschil nu, dat het rustiger is?

Deel Deze Pagina