Voorkeur voor dwarsligging, verandert het nog?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lizzthrasher22, Mar 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Hoi!

Dit is mijn eerste zwangerschap en ons meisje heeft een sterke voorkeur voor de dwarsligging, vaak met haar voetjes aan de rechterkant. Nu weet ik wel dat ze in principe nog genoeg tijd heeft om nog te draaien, maar sinds ik haar kan voelen schoppen ligt ze toch al meestal in deze houding.
    Af en toe wat meer scheef naar onder met het hoofdje en voel ik haar voetjes onder mijn rechterborst, maar de rest van de tijd ligt ze veel overdwars.

Zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben en wel gewoon bevallen zijn? Dus dat de baby dit als voorkeurshouding had maar uiteindelijk toch in de goede houding draaide?
    Stiekem ben ik een beetje bang dat ze deze houding niet wil inruilen voor de houding waarin ze idealiter geboren zou moeten worden. :p
    Of hoef ik hier totaal nog geen rekening mee te houden en maak ik me druk om niks? :D

Alvast bedankt voor de reacties!

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    In principe kunnen ze tot het einde nog goed gaan liggen maar na week 35/36 word dat wel moeilijker.

Liam heeft tot week 33 nog dwars gelegen maar opeens lag hij daarna wel goed.

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook een dwars meisje, ligt zeker vanaf week 20 al dwars of in schuin in stuit). Ik heb net als jij ook nooit wat anders gevoeld dan schoppen aan de zijkant of onder in mijn buik. Als ze zich wat uitrekt kan het ook behoorlijk pijn doen in mijn verticale buikspieren aan de zijkant. (heb jij dat ook?).

Als ze over een paar weken nog zo ligt ga ik moxa therapie overwegen, niet meteen de dure versie, maar eerst met tijgerbalsem dit schijnt soms al voldoende te zijn.

4. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Ja mijn buikspieren hebben behoorlijk moeten inleveren haha. Vooral als ik net in bed lig schopt ze echt hard in mijn zij. En soms schiet ik ervan in de lach omdat ik zo gevoelig ben in mijn zij haha :p

Ik ben heel benieuwd of ze nog anders gaat liggen. Het kan natuurlijk wel. Ik kan niet echt duidelijkheid vinden over wat Moxa therapie is, ja iets met kruiden ofzo? Klinkt me een beetje zweverig toe :p

5. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ja en de baby ligt nu goed:)

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Hahaha, vind ik ook hoor!
    Maar al moet ik op mijn kop gaan staan als het helpt, vind ik het prima :D

Het is iets met een stick die warm wordt die je bij je kleine teen houdt (ohhh als ik het zo typ klinkt het nog zweveriger hahaha). Nou ja baat het niet.. er zijn veel positieve ervaringen. Zo duur is een potje tijgerbalsem niet. ;):)
    Beter dan een keizersnede.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh jawel hoor, F. lag de hele zwangerschap compleet dwars en met de echo met 32 weken had hij zich ineens gedraaid met zijn hoofd naar beneden en is zo de rest van de zwangerschap mooi blijven liggen, vanaf 33 weken ging hij mooi indalen met zijn hoofdje in mijn bekken.

8. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Ik maakte me dus druk om niks :D Voorlopig althans haha. Bedankt voor jullie reacties! :)

9. Baby 2

Baby 2 Actief lid

Nov 12, 2014
    235
    1
    16
    De komende 5 weken kan nog van alles gebeuren... Bij mij lag de baby goed, is met 35 wkn dwars gedraaid en gebleven.Maar dat maakte wel een einde aan de voor weeën , dus daar was ik blij mee.

10. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Mochten er nog andere mensen dit topic lezen die met hetzelfde in hun hoofd zitten: ons meisje is inmiddels gewoon gedraaid en goed ingedaald! :D
    Had me dus echt 'drukgemaakt' om niks! :)

11. mila85

mila85 Lid

Feb 13, 2014
    95
    14
    8
    NULL
    NULL
    Goed om te horen! Ik hoop ook dat ik me druk maak om niks!

Share This Page