Zwanger worden na een curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Indy89, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Lieve meiden,

Gister een curettage ondergaan, die ik enorm mee vond vallen. De ingreep was zo gepiept en emotioneel kan ik nu ook weer verder. De kinderwens is eigenlijk alleen maar groter geworden, ik ben er in mijn hoofd alweer mee bezig.

Heb vandaag weer een nieuw pakketje ovulatietesten besteld en mijn vriend en ik willen er weer voor gaan.

Nu ben ik benieuwd wanneer mensen met dezelfde ervaring weer zwanger zijn geraakt. Ik wacht voor de zekerheid wel de eeste echte menstruatie af en dan gaan we weer aan de slag.

Nu hoop ik alleen dat ik door deze ervaring niet te veel stress heb omdat het weer mis zou kunnen gaan.. Mijn verloskundige zei dat ik desnoods iedere week voor een echo mag komen, echt superschatten!

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Ik ben 2 maanden na mijn curettage weer zwanger geworden (eerste goede zwangerschap). Maar officieel was het de eerste ronde na de curettage omdat ik nog geen menstruatie had gehad :)

Heel veel succes, hopelijk mag het snel een goede zwangerschap worden!

3. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Ik ben 2 maanden na curettage weer zwanger geworden en eind augustus bevallen van zoon. Met 6 weken een vroege echo in ziekenhuis gehad. Was geruststelling. Met 8w 3d bij verloskundige echo.

Het kan wel ff duren voor je weer een witte test hebt hoor. Hier na 3 weken en 2 weken daarna menstruatie gekregen .
    Succes!

4. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    27 oktober curettage gehad maar nog niet opnieuw zwanger geworden ben dus erg benieuwd wanneer het weer raak zal zijn. Nu werd ik sowieso al moeilijk zwanger dus aan mij heb je niet veel ;)

Wel veel succes Ik hoop dat het weer snel raak voor je is

5. Fely

Fely Lid

24 jun 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb in oktober een curettage gehad en nu weer 5 weken zwanger. Ik moet erbij zeggen dat ik makkelijk zwanger word.
    Wel heb ik alle natuurlijke middelen gebruikt om het baarmoederslijmvlies beetje op peil te krijgen zoals tarwekiemolie slikken en Granaatappelsap drinken. Dat schijnen ze aan te raden in België en mijn slijmvlies was erg dun. De cyclus dat ik daarmee begonnen ben was ik zwanger.
    Overigens duurde het bij mij erg lang voor ik een witte test had. Ik kreeg toen wel een menstruatie en daarna was hij pas echt wit. Duurde dus 4 weken.
    Succes!

6. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Hier een niet zo positief verhaal maar wel werkelijkheid... 2x heel snel zwanger geraakt, en na curettage alweer een jaar verder en nog niet zwanger.. :(

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zie mijn onderschrift..

8. karlijn

karlijn Niet meer actief

Wat naar dat je dit hebt mee moeten maken. Veel sterkte.
    9 weken na mijn curettage had ik weer een positieve test in handen.
    Ik hoop voor je dat het bij jullie ook snel weer raak mag zijn!

9. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie info.

Zo te lezen is het per persoon heel verschillend. Ook dat is weer de natuur...

Toen ik ovulatietesten ging gebruiken was ik in de eerste ronde zwanger, dat was achteraf een cadeautje. Ik weet ook dat het nu wel eens langer kan gaan duren.

Toch ben ik nu al 24/7 in mijn hoofd bezig met weer "zwanger" worden. Laat die volgende menstruatie maar komen, dan kan ik weer gaan klussen.

Nu 6 dagen na de curettage heb ik nog minimaal bruin verlies. Heb stiekem ook even downunder gevoeld en daar voelt het nog wel anders, dus nog even geen intimiteit.

Jullie ook allemaal succes met zwanger worden of de zwangerschap. Ik hoop dat 2016 allemaal ons jaar wordt♡

10. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Bij mij heeft het ruim 9 maanden geduurt voordat ik eeer zwanger was.. maar dat kwam ook door restweefsel.. in nov 2014 gecuretteerd en in feb 2015 nog een keer.. daarna hele cyclus van slag met 1 ronde van 88 dagen en daarna 3 zonder eisprong.. en daarna toch eindelijk weer een positieve test in handen 😊 het heeft even geduurt maar vandaag wel 22 weekjes :):):)

11. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoi Meiden,

ik heb sinds mijn curettage 2 zwangerschapstesten gedaan en zie dat het hormoon duidelijk afneemt. Dat is alvast even een stapje in de goede richting. Ovulatietest gaf daardoor ook nog positief aan.

Toen gisteren de klok 12 uur sloeg, werd ik weer even emotioneel.. Had zo graag dit jaar met zijn drietjes geweest. Het verlangen naar een kindje wordt met de dag erger♡.

Ik heb nu (12d) na de curettage een soort caramel kleurige afscheiding en als het "bloeden" stopt mag je weer gemeenschap hebben. Ik heb weer zin in gemeenschap en omdat ik mijn eisprong niet kan vinden kan ik het beste om de dag gemeenschap hebben. Denken jullie dat ik hier alweer mee kan beginnen?

Allemaal nog de beste wensen en een liefde en babyvol 2016 gewenst!!!

12. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat verdrietig dat je ook een mk hebt mee gemaakt!
    Bij mij werd met de termijnecho gezien dat mijn kindje met 7wk5dg was gestopt met groeien. Op 13 dec vruchtje verloren dmv cytotec.
    Week later controle echo bij vk en daar zeiden ze dat sex gewoon weer kon. 2 wk na de miskraam negatieve zwangerschapstest en gisteren wrs al, tot mijn stomme verbazing, een postitieve ovulatietest! Vl weet niet wanneer ik een posi test heb, maar ik probeer zo te sturen dat we ieg op de avond vd positest sex hebben.
    Hopelijk hebben we beiden snel eenn positieve zw test in handen en mogen we 8 maanden later een gezond kindje in onze armen sluiten!

13. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoi Kyra,

wat spannend! Ik hoop dat je nu al een eisprong hebt, zou wel een goed begin van het jaar zijn:)

Een miskraam krijgen is idd naar:( Maar we laten ons niet uit het veld slaan!

Wat fijn om te weten dat je een eisprong kan hebben voor je eerste menstruatie, geeft weer een beetje moed!
    Blijf om de 4 dagen een zwangerschapstest doen en als die negatief is ga ik verder met de ovulatietesten.

14. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Hier na de curettage 1x gewoon ongesteld geworden, de ronde erna zwanger.

Sterkte. Ik hoop voor je dat er snel een blijvertje komt!

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier waarschijnlijk ook een positieve test zonder dat ik ongi geweest ben. 25e nov curettage gehad. Gister positieve test, morgen doe ik hem over of hij oploopt. Ik heb tussendoor niet getest, dus weet niet of hij vals positief is door rest hcg.... maar sinds een week enorme zwangerschapskwaaltjes. Spannend weer, ookal was dit niet helemaal volgens plan

16. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Spannend Caat!
    Ik duim voor!

17. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Hier na curettage 2 cyclussen vermoedelijk zonder eisprong. Ronde daarna meteen zwanger. Helaas weer een miskraam + curettage. Ben nu ook weer benieuwd hoe snel ik nu weer zwanger ben, maar wil ook weer niet te snel. Lichaam en geest moeten denk ik eerst herstellen.. Ik wacht dus ook weer de eerste menstruatie af...

18. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ik werd pas 103 dagen na de curettage ongesteld. Daarna duurde het nog 2 maanden voor ik zwanger werd. Al met al dus bijna een half jaar verder. Helaas werd dit ook een miskraam. Ik hoop dat jij meer geluk hebt!

19. RoosE

RoosE Lid

7 jan 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 6 weken terug een curettage gehad. Ben nog niet ongesteld en merk dat de emoties nu pas komen. Ik ben zo bang dat er iets mis is. Ik was snel zwanger. Toen bleek dat het hartje niet klopte (10 weken echo, maar al met 6 gestopt) was ik nog vrij positief. 'Jammer, maar we gaan voor poging 2.'

NU ik ruim zes weken later nog niet ongesteld ben, ben ik zo bang het mis is. Ik heb huilbuien en kan aan niets anders meer denken dan ongesteld worden. Waarom word ik niet ongesteld? Ik had zondag enorme buikkrampen, kon amper lopen, maar nu (4dgn later) nog geen spatje bloed. Ik kan het niet meer loslaten, ik wil zo graag weten dat het goed zit daar binnen..

20. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Poeh, RoosE... dat is naar! Heb je geen nagesprek bij je gynaecoloog? Het kan zijn dat er restweefsel is blijven zitten. Of anders naar je huisarts?

Deel Deze Pagina