ervaring : besnijdenis bij 5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamzie, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi hoi.

Erik word binnenkort besneden omdat zn voorhuidje veel te nauw is.

Nu hoor ik om me heen allemaal horror verhalen over hoe vreselijk pijn dat doet naderhand.
    Heb er echt schrik van.

Kan iemand me vertellen hoe het na de operatie zal zijn? Hoe ziet het eruit? Hoe te verzorgen? Hoe lang doet het pijn?
    Hoe ging je kindje om met de pijn? Heb je hem voorbereid op de pijn?
    hoe ging het met plassen?

Groetjes Mamzie

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Oh wat vervelend dat jullie daar doorheen moeten!
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar toen mijn zoontje voor iets anders in het ziekenhuis lag, was er een jongentje die ook net geopereerd was. De dokter had tegen hem gezegd, dat zn piemel er weer mooi uit zou zien.
    Na de operatie ging hij plassen en zag hij natuurlijk bloed enzo.
    Daar is hij toen heel erg van geschrokken. Hij drufde niet te plassen. Om die reden denk ik dat het goed is om vooraf goed aan te geven dat het er even anders uit gaat zien.
    Nogmaals veel sterkte toegewenst!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ojee, bloed bij het plassen?
    HIhi als Erik al DENKT aan bloed dan word ie hysterisch!
    Gelukkig zit ie altijd als ie plast. Dus hoop dat ie het niet ziet.

Maar goed, de wond zal ook misschien nog wel nabloeden?

Zn vader is ook besneden toen ie klein was ( zelfde probleem en leeftijd toen) En die helpt nou niet bepaald mee.
    Hij heeft er een flink trauma van opgelopen......Dus aan hem heeft Erik niks ;)

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    a jakkes, hier hebben ze het eerst opgerekt met een hormoponzalf, zoontje ballon plaste
    zijn voorhuid is helaas ook nog erg nauw en zie zijn eikel niet als zijn piemeltje stijf word geeft hij wel eens aan dat het pijn doet

helaas hebben wij het de eerste keer niet getroffen met de uroloog die trok zo hard en snel en kon toen de eikel zien met nog een stuk verkleving ik moest dit 2x per week doen in bad bij hem en dan kwam het vast goed en anders terug komen dat hij een jaar of 5 was of met veel pijn. nou sorry ik trek niet bij mij zoon dit doet hem erg zeer en dan word het in mijn ogen alleen maar erger, hij zou misschien geopereerd worden en dan zou de oprekmethode worden toegepast want besnijdenis doen ze hier niet vaak meer alleen de oprekmethode.
    maar omdat onze zoon met een liesbreuk liep en daaraan geopereerd werd en de uroloog weederom geen tijd had om tijdens de operatie even te kijken is dit niet door gegaan ik was hier goed op voorbereid omdat de chirurg en de uroloog elkaar absoluut niet liggen altijd zelfde probleem.
    dus ga binnenkort naar ander ziekenhuis/ ander uroloog om er naar te kijken

ik lees dus mee met ervaringen

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ik lees even mee want mijn zoontje is nu 3 jaar en er is wel over gesproken door de ha dat hij heel misschien besneden moet worden. Maar we kijken het nog aan. Dit omdat hij er geen last van blijkt te hebben. 1 keertje wel en toen heb ik een zalfje gekregen.

Wie kan mij hier meer over vertellen dan, want ik zit zelf helemaal niet aan zijn pielemuis. Vind het veelste eng dat ik straks iets verkeerd doe.

Wanneer moet het eikeltje dan zichtbaar worden?

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee maar kan je het bloed plassen niet oplossen met een rood snoepje. Iets in de trant van het is een heel lekker toversnoepje die je plas een kleurtje geeft? Het is maar een idee!

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haha het zal wel ook pijn geven hoor,snoepje zal het niet verhelpen. ik zou kijken of je in douche met water sproeiend laten te plassen.(ik deed het met knip na bevalling)het zal na n paar dagen niet meer zoveel pijn geven, maar zal na 1 week lang verminderen dan is de hechting er weg. ik denk dat je pijnstillers krijgt. in turkije krijgen jongens een jurk en toch 2 weken geen broek aan vanwege pijn en om de genezing te versnelen.
    in turkije doen ze tegenwoordig met laser snijden zonder dus hechting en dan na een 1 dag pijn is het over.
    maar daar moeten alle jongens dit ondergaan. en nog zo iets. ze doen het of vr 3 jaar oud of na 7 jaar.omdt men daar gelooft dat de kans op trauma veel minder is dan tussen 3-7 jaar. besnijdenis vr jongens is in turkije dus een religieus plicht.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ja dat wist ik dat ze dat deden in Turkije.

De uroloog zei trouwens wel dat ze niet zo kort besnijden als bij moslims.
    Dus Erik zal nog wel een voorhuidje over houden.

Hij moet gewoon deze operatie ondergaan. We hebben geprobeerd met hormoonzalf en toen ging het wel iets beter. Het ballon plassen was tenminste over. Maar vorige week had ie opeens een fikse ontsteking aan zn piemeltje. Echt in het midden, van binnen. Echt veel pus dat eruit kwam.
    NAar de huisarts geweest en het huidje was zo te nauw dat het niet eens gespoeld kon worden de ontsteking. Dus meteen doorgestuurd naar de uroloog. En die zei dat ie echt besneden moest worden anders dan bleef de ontsteking terugkomen.
    Dus we hebben geen keuze helaas.

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier een besneden mannetje ook vanwege een veel te nauwe voorhuid, veel pijn met plassen en zwaar onstoken piemel:(.
    Hormoonzalfjes en antibiotica hielpen niets.
    Hij is geopereerd in het Sofia kinderziekenhuis.
    Wel was hij een stuk jonger als jou zoontje namelijk net 11 maanden toen dit moest gebeuren.

Hier is hij volledig met een infuusje onder narcose gebracht en ook hebben ze een ruggeprik gezet ( dit was omdat ze gelijk naar zijn niertjes hebben gekeken tijdens de ingreep waren namelijk bang dat de infectie omhoog was geslagen dit is dus niet standaard!!!)
    Na de operatie zag het er wel een beetje eng uit :$ vond het net een ontpofte paddestoel vol met groene hechtingen:$ die er overgens vanzelf uit vielen.
    Ik moest na iedere plas een gaasje met vette creme er tegen leggen maar gelukkig was het hoogzomer dus heb hem lekker veel in zijn blote bips laten hobbelen.
    Pijn leek hij niet te hebben gehad of ik heb gewoon een hele stoere vent hahaha .
    Binnen 2 weken vielen de hechtingen eraf en ook de korstjes van de wond. Nu 3 jaar later zie je nog steeds de inknepingen waar eens zijn huidje zat.
    Oh ja heel zijn huidje is weg gehaald ze hebben geen randje gelaten.

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    och die pop een fikse ontsteking, heb met hem te doen!!! veel sterkte!!! ik hoop dat dit ons kereltje bespaard mag blijven

11. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Oh wat een verhalen hier zeg.
    Prinsje heeft ook last van een te nauwe voorhuid. We hebben van de uroloog ook een zalfje gekregen. Ik kan het voorhuidje nu wel naar achterern schuiven, maar het doet prinsje wel veel pijn. Hele eikeltje loopt ook donkerrood aan dan. Dus helemaal goed zal het wel niet zijn.
    Wij moeten begin juli terug komen. Ik ben benieuwd.
    We zijn inmiddels al wel een week of 5/6 aan het smeren.

12. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Mijn zoontje is besneden in het sofia kinderziekenhuis, omdat hij als geopereerd moest worden aan het verwijderen van een niertje hebben ze ook zijn voorhuid weggehaald, omdat deze te nauw was.
    Hij was toen 10 maanden. Dus sowieso een andere leeftijd, dan jou zoontje heeft.
    Even een tip als je op zoek bent naar een goede uroloog, in het sofia in rotterdam zit uroloog vd. Toorn die heeft ons erg goed geholpen.

Succes!

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ons zoontje is besneden in de besnijdeniskliniek in Den Haag.
    Er was geen medische reden voor de besnijdenis. Wij hebben er zelf voor gekozen, dus zelf betaald en dan kan je het dus daar laten doen.
    Er zijn meerdere van die klinieken door het hele land.
    Maar bij een medische reden weet ik niet of je die keus hebt (waarschijnlijk kom je automatisch in een ziekenhuis terecht).

Het voordeel van die besnijdeniskliniek vond ik dat je kindje er niet onder narcose hoeft. Het wordt plaatselijk verdoofd. Narcose is op zich natuurlijk al een aanslag op het lichaam.

Ons zoontje is 's morgens besneden (wij waren erbij en stonden ernaast) en tijgerde thuis alweer over de vloer en reed op zijn loopauto. Dat had ik nooit verwacht, dacht dat hij wel pijn zou hebben. Hij was toen 11 maanden dus wel wat jonger dan jouw zoontje.

We kregen paracetamol mee en dat hebben we 2 dagen gegeven. Bij elke luierwisseling moesten we een gaasje met vaseline op de wond leggen. En na een paar dagen had zijn piemeltje alle kleuren van de regenboog. Dat was ons van tevoren verteld maar toch wel naar om te zien. Na ongeveer een week mocht hij weer in bad. En na een week of 2 zag het er weer redelijk normaal uit.

Maar onze kleine man heeft al die tijd gespeeld alsof en niets aan de hand was. Gaf ook geen pijn aan bij plassen ofzo.

14. gemke

gemke Niet meer actief

@annalise 74 : sorry kan er niet bij dat mensen dit hun kind vrij willig aan doen om wat voor reden dan ook ik snap ook nog steeds niet dat het zomaar mag hier in nederland ik dacht dat het zonder medische reden verboden was vandaar dat veel gelovige die het persee willen naar hun eigen land trekken om het te laten doen ...dan lijken mij die klinieken die het zonder medische reden doen toch illigaal ..niet om je aan te vallen hoor maar begrijp het gewoon ook niet je zegt ik dacht dat ie er wel pijn van zou hebben daar draait mijn maag dus bij om wie komt er nou op het idee om zijn /haar kind moetwillig pijn te doen waarom in hemelsnaam ...maarja zal wel aan mij liggen weer mijn excuus als ik aanvallend over kom ieder voor zich hoor maar vind het gewoon sneu voor het kind
    die er niet zelf voor kan kiezen ...en nee mijn kids zijn ook niet gedoopt (daar mogen ze later als ze willen zelf voor kiezen als ze weten wat het in houd en er achter staan dring ze dat bewust niet op)

maar goed ik zit hier dus met een manneke wat ook een ballonnetje plast al een tijdje hij heeft er nooit over geklaagd tot een paar dagen geleden
    toen zei die dat zijn piemeltje pijn deed net na het sporten zei hij het weer
    hij is nu 4 jaar en zijn voorhuid zit voor een deel verkleefd aan zijn eikeltje ik weet dat je je kind soms moet helpen dit goed te krijgen en let er dan ook erg op of het lukt als het niet lukt help ik ermee maar bij 1 van mijn tweeling gaat het dus maar voor de helft en nu zit er ook een rood plekje psies daar waar die verkleving zit
    ik ga morgen met hem naar de ha ben benieuwd wat die zegt hoop dat het te verhelpen is zonder besnijdenis maar als het echt niet anders kan dan zal dat waarschijnlijk ook wel zover komen want laat hem niet met pijn rondlopen uiteraard

15. gemke

gemke Niet meer actief

heb het nog effe opgezocht het blijkt gewoon te mogen mijn vergissing dus dat ik zei dat het illigaal was ....maar van mij mogen ze het het strafbaar maken maar dat is dus alleen mijn mening

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn zoon is met 4 en half jaar besneden, kreeg ook een ballon als hij plaste. En werd geregeld 's ochtends gillend wakker met een stijf piemeltje wat bij hem heel zeer deed omdat zijn voorhuid te nauw was.
    We konden kiezen voor meerdere malen oprekken en waarschijnlijk op latere leeftijd alsnog besnijden of gelijk maar besnijden.
    Het was erg moeilijk toch maar gelijk besneden en het was echt zielig en vervelend 2 dagen!!
    Maar nu 5 jaar later heeft hij er nooit geen problemen mee gehad, geen onstekingen meer en ellende.
    Hier was het plassertje onherkenbaar na de operatie, zonder overdrijven 3 keer zo dik als normaal! Het was echt ellendig, wilde uiteraard niet plassen om 6 uur 's avonds toch nog geplast en toen mochten we toch nog naar huis op de valreep dacht al dat het een nachtje blijven was. Na 2 dagen was het weer geslonken tot normale grote gelukkig.
    We hadden verkoelingsgel en dan een luierbroek eromheen maar vind het net zo iets als keelamandelen, het is niet leuk en het moet gebeuren. Maar het heeft hier wel het gewenste resultaat gegeven!!

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Het zoontje van mijn vriendin is vrijdag besneden. Had 1 tube verdovingszalf meegekregen om het weekend door te komen, zaterdags hebben ze al bij moeten halen omdat het kereltje zo'n pijn had en niets kon verdragen, geen broekje niets. Nu is gister gebleken bij de HA dat hij er een ontsteking heeft, dus nieuwe/andere zalf gekregen. Hopelijk knapt hij zelf op.
    Maar hier dus ook niet een leuk verhaal....

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    @Gemke --> Volgens mij vroeg Mamsie naar ervaringen wat betreft besnijdenissen, niet om je mening. Daar vroeg ik ook niet om trouwens.

Wel of niet besnijden, en ieders mening daarover, daar zijn genoeg topics over denk ik zo.
    Het enige wat ik hierover wil zeggen is dat wij het niet gedaan hebben om het geloof (man en ik geloven beiden niet). En wij zijn beiden NL.
    En de besnijdeniskliniek is ons aangeraden door het consultatiebureau, dus zeker niet illegaal.
    Meer heb ik hier niet over te zeggen.

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

besnijdenis van de meisjes is strafbaar. maar dat is dus heel wat anders.

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou, morgen is het zover. Dan word Erik geopereerd.
    Heb alles al in huis ( gaasjes en vaseline e.d )
    Nu nog vragen voor verdovende zalf. In het ziekenhuis zeiden ze dat we dat al moesten hebben, zouden een recept hebben moeten krijgen van de uroloog.
    Dus uroloog gebeld en de assistente zei dat ze dat niet standaard deden en dat we het de arts maar moesten vragen als we in het ziekenhuis waren. Gedoe :(

Deel Deze Pagina