Ja zou een prof hier echt een lering uit kunnen trekken? Ik denk dat het toch meer gericht was op het systeem. Wat er nu is werkt vaak niet voldoende. En we moeten vooral de discussie aangaan naast elkaar. Er zijn ook hele goede hulpverleners die niet kunnen doen waar ze eigenlijk goed in zijn omdat zij beperkingen ondervinden in dit systeem. In de subsystemen die ik heb gezien werden de goeden er zelfs systematisch uit gebonjourd. De twee partijen hoeven niet tegenover elkaar te gaan staan om beiden te erkennen dat er teveel niet deugd. Ik denk dat er ervaringsdeskundigen nodig zijn aan de teken tafel (op voorwaarde dat ze ook echt hun behoeftes van hun wil kunnen scheiden). Soort herkent vaak soort. En zien daarbinnen lagen die ze niet meegeven op school. En heel eerlijk. Ik vind de (hbo) opleiding voor de hulpverlening bedroevend. Ik heb het eerste jaar goed afgerond en daarna ben ik vertrokken omdat ik er absoluut niet achter kon staan. Je kan geen wonderen verwachten van mensen die in hun opleiding al denkfouten aangeleerd worden. Om het maar extreem zwart wit uit te drukken.
Nou dit dus. Wij hadden er 1,5 jaar geleden zo ingepast. Dan was ik de overspannen, hysterische moeder geweest. Maar waarom laat je je in vredesnaam zo filmen.