We waren zo dichtbij, die magische veilige grens Nog een paar nachtjes en dan zouden we je voor het eerst zien Helaas mocht dit toch niet zo zijn Afgelopen vrijdag waren opeens alle kwaaltjes verdwenen. Dat voelde al niet fijn, maar volgens de vk kon dit wel. 's Avonds zag ik voor het eerst wat bloed. Paniek, bellen. Helaas, afwachten. Het leek weer te stoppen, maar zaterdagmiddag weer een beetje bloedverlies. Weer bellen, weer afwachten. Maar wel maandag een echo. Daar zitten we dan, mooi optijd, 10 minuten voor de afspraak. En wat duurt het wachten lang. Eindelijk, 20 minuten later mogen we naar binnen.. De vk weet van niks! Degene die we zondag avond gesproken hebben, heeft niet de moeite genomen om haar woorden tegen mij, in mn gegevens te zetten. "je zit in de lijn van een mk" Dus maar snel de echo.. En de vk vind een mooi vruchtzakje. Met een heel klein frummeltje. Te klein. Je had bijna 11 weken moeten zijn, maar je bent waarschijnlijk met 5.5 week al gestopt met groeien. Helaas is t vruchtzakje nog intakt, en daardoor wordt er nog steeds hormonen aangemaakt, en denkt mijn arme lijf dat t zwanger is. Verdriet, ongeloof, woede. Als de praktijk met de intake een echo maakt, dan was dit al gezien. Het had ons 5.5 week geluk gescheeld. Nu moeten we afwachten, tot je vanzelf loslaat Morgen gaan we met de gynaecoloog overleggen wat verstandig is. Het verdriet maakt al plaats voor berusting. Het is zo.. niets aan te doen. Nu moet het er uit, en moeten we wennen aan het idee dat ons jaar toch anders loopt als we hadden gehoopt. Verwerken.. en loslaten.. Vaarwel lief kindje, we hebben in die korte tijd heel veel van je gehouden
Neem de tijd om dit te verwerken....het doet pijn en veel verdriet....helaas...5 keer gehad... Heel veel sterkte..
Sterkte meid! Zo vreemd hè, je voelt je zwanger en je kleintje is er al niet meer. Ik weet hoe je je voelt, helaas
Dank jullie voor de lieve woorden. Jeetje 5x.. wat erg.. Veel sterkte ook voor jou! Hier is het begonnen.. heb gelukkig weinig buikpijn. Ben wel blij dat het uit zichzelf komt. Tabletten of een curetage wilde ik eigenlijk ook niet..
@lely wat een verrot nieuws. Sterkte Dit klinkt erg luchtig, maar het kan meer impact hebben dan je van te voren denkt. Pas goed op jezelf
sterkte met het verlies,...neem de tijd om goed terug op been te komen zowel geestelijk als lichamelijk.
Ach meid, wat verdrietig. De wens is zo groot en nu, in 1 klap, is het voorbij.... Sterkte meid! Neem de tijd, de tijd voor jezelf, voor je gevoel, voor elkaar. Het is niet niks weet ik uit ervaring (een maand geleden bij de 2e echo te horen gekregen dat het hartje niet klopte).
wat verdrietig voor je... heb het zelf ook meegemaakt en ik vond het toch erger dan ik van te voren dacht... "gelukkig" is de miskraam nu uit zichzelf begonnen en hoef je niet nog langer te wachten. sterkte met dit verlies. ik hoop dat je snel een goede zwangerschap zult krijgen. al zal dat nu nog spannender zijn! xxxx
Hey lieverd!! Nogmaals heel veel sterkte! Ik vind het zo verdrietig voor jullie. En neem idd de tijd om het te verwerken en het een plekje te geven. Heel veel liefs!
Net bij de gyn geweest. Helaas is het nog helemaal niet zelf begonnen. Er zit een mooi rond vruchtzakje, met een klein frummeltje helemaal bovenin mn baarmoeder. De placenta-cellen waren duidelijk te zien en mooi. Dat verklaard waarom mijn lijf nog steeds denkt dat het zwanger is. de placenta maakt het hcg aan, en pas later (rond 12 weken) moet de foetes dit overnemen. Ik heb nu cytotec gekregen. De arts sprak niet over afwachten en daar ben ik wel blij om. dat wil ik ook niet Nu moet binnen 12-36 uur de uitdrijving (lijkt wel of er een duivel in me zit ) op gang komen.
Oef, heftig hoor! Zo raar dat de rest wel allemaal 'doorgaat'. Hoop dat je lichaam snel reageert op de medicijnen! Zorg je wel dat er iemand bij je is als het begint? Ik denk niet dat het fijn of verstandig is als je dan alleen bent... Dikke kus
hey peony.. Nee hoor ml blijft thuis. We gaan dit samen doormaken en hier weer uitkomen. thanks voor alle lieve woorden iedereen
Hoi Lely, Ben je al begonnen met de cytotec? Je kan wel veel bloed verliezen en behoorlijk buikpijn hebben. Hebben ze je dat verteld? Kijk wel uit met koorts. Ik moest dat in de gaten houden van de vk (had de gyn. niet gezegd). Ook als je vindt dat het bloedverlies te heftig is moet je bellen. Ik wil je niet angstig maken, maar geheel zonder risico is het niet. Je mag gelukkig wel paracetamol nemen tegen de pijn. Ik hoop voor je dat het meevalt. Wat fijn dat je het samen met je man kunt doen. Ik heb ook cytotec gehad (2 x 800mg) en het ging allemaal vrij snel. Ik heb twee dagen heftig gebloed en toen alles verloren. Daarna was het een soort normale menstruatie. Het bloeden was na 5 dagen klaar. Tijdens de controle echo bleek dat alles goed had gewerkt en dat ik dus helemaal schoon was. Veel sterkte. Het is heftig wat je meemaakt