Verlos bij zhuis bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door tjessia, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen, ik word met 38 weken ingeleid. Echter bij 36 weken ga ik pas over naar de gyneacoloog. Ik zie diegene dus waarschijnlijk maar 1x voor ik ga bevallen. Veel liever laat ik me begeleiden door de verloskundige maar is dit mogelijk?
    Wie weet het antwoord? Ben het vergeten te vragen vanmorgen...

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ook ingeleid met 38+3 weken. Ging met 38+1 pas voor het eerst naar de gyn (en zei meteen: morgen inleiden hihi:p).
    Bevalling (inleiding) werd gewoon door een klinisch verloskundige gedaan (hele leuke meid!!!) Geen gyn aan mijn bed gezien ;)

Waarom word jij ingeleid?

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik word ingeleid omdat mijn 3e kind 4500 gram woog (ik ben 1,58) en dat dus nogal heftig was, hij hield er een erbse parese armpje aan over (spieren verlamd, gelukkig tijdelijk). Ik ga deze keer ook naar het ziekenhuis omdat ik geen bloed aanvaard en de artsen dus liever hebben dat ik dan daar ben en niet thuis. De verloskundige vertelde dat ze waarschijnlijk alleen de vliezen hoeven te breken en dat de bevalling dan wel vanzelf op gang zal komen omdat dit mijn 4e kindje wordt. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in al die toeters en bellen, mag je die ook weigeren? Ik bedoel bijv dat prikkertje op het koppie van de baby, de stijgbeugels etc.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    In principe is het jouw bevalling, dus bepaal jij hoe en wat natuurlijk. Maar ik neem aan dat je ook wilt dat je kindje helemaal gezond ter wereld komt, dus als ze dan met een draadje op het hoofdje de hartslag van jouw baby in de gaten willen houden, om te zien hoe hij/zij op het inleiden reageert, dan is dat niet zo erg toch? Je merkt er niks van!

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Dat klinkt logisch natuurlijk, alleen was dat thuis ook nooit nodig, dan luisteren ze gewoon met een apparaatje op je buik. Ik heb onlangs 2 nare ervaringen gehoord met die prikkertjes en ook 1 hele nare met het zetten van een verdoving voor een knip, 1 van die babies heeft het niet overleefd. In het ziekenhuis bevallen is aan de ene kant heel veilig omdat je 'alles bij de hand' hebt. Aan de andere kant wordt je bevalling veel sneller medisch omdat er ingegrepen kan worden met vanalles en nog wat wat misschien niet nodig is.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

die sensoren zijn nodig omdat inleiden heel ingrijpend kan zijn voor je baby.

inleiden is altijd medisch omdat je de bevalling forceerd.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Inleiden is inderdaad wel iets anders dan een natuurlijke bevalling thuis!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helaas, als je bevalling 'medisch' is, dan is het niet meer alleen maar jouw bevalling maar is de medische instelling verantwoordelijk geworden. Je kunt overleggen dat je vk er bij aanwezig kan zijn maar de formele leiding zal door het ziekenhuis gedaan worden.
    Je hebt nog altijd de mogelijkheid om aan te geven wat je wensen zijn. De medische staf zal bekijken hoe ze met jouw wensen om kunnen gaan.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja, had het nog niet zo bekeken dat de bevalling dan idd medisch is. Ik hoop dat er van inleiden niet veel sprake zal zijn en ze alleen mijn vliezen hoeven te breken en dat mijn lichaam het zelf verder over zal nemen. Dan heb ik ook verder niet veel met de medische kant te maken lijkt me. Natuurlijk wil ik ook dat de bevalling goed verloopt, ik zie alleen wel op tegen deze keer. De anderen waren gewoon thuis en dat vond ik heerlijk. De verhalen over inleiden lopen ook nogal uiteen. Ik had wel eens gehoord dat je eigen verlos de bevalling mocht doen maar dat is dus niet helemaal waar? Mijn wensen zijn eigenlijk zo weinig mogelijk ingrijpen en infusen, slangetjes, ctg etc dus eigenlijk meer zoals thuis.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

als ik jouw was zou ik een bevallingsplan schrijven! In het ziekenhuis proberen ze zich eraan te houden, maar als het noodzakelijk is dan zullen ze toch moeten ingrijpen.

Ik ben de 1ste keer ook ingeleid en dat is totaal anders verlopen dan ik gewild had, bij de 2de ook een bevallingsplan en deze bevalling was daardoor zoveel beter.

Overigens zou ik me niet bang laten maken door een overleden baby tijdens de bevalling in het ziekenhuis, thuis overlijden er ook baby`s omdat het mis is gegaan......

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Als ze in moeten leiden met gel en/of weeenopwekkers, ben ik bang dat je (ook al schrijf je een bevallingsplan) niet onder de ctg uitkomt.
    En vergeet niet, elke bevalling is anders, zowel thuis als in het ziekenhuis. Iedereen beleefd het ook anders. Ik ben ingeleid en vond het een prima bevalling. Ná vliezen breken een weeenstorm en binnen 5 uur bevallen, bevalling kwam vanzelf op gang!

Deel Deze Pagina