uitwendige draai na eerder keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door cira, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Wie heeft er ervaring met een uitwendige versie nadat je eerder bent bevallen met een keizersnede?

Mijn eerste zoon heeft altijd in stuit gelegen, ondanks een draaipoging kregen we er geen beweging in. Zodoende is hij met een geplande Keizersnede ter wereld gekomen.

Nu ben ik zwanger van de tweede en lijkt het verhal zig te herhalen. Ook deze uk heeft alleen nog maar in stuit gelegen. Ondanks dat de gyn vorige week aangaf niet te willen draaien denkt de VK en andere gyn daar deze ochtend anders over en hebben me ingeppland om morgen een draaipoging te laten doen.

Mijn man en ik twijfelen heel erg of we het wel moeten laten doen aangezien het bij mijn zoon ook niet heeft gewerkt en er nu ook nog eens een litteken van de eerder SK in mijn baarmoeder zit. Tevens hadden we ons al weer neergelegd bij wederom een geplande keizersnede en leven/leefde er ook al naar uit.

Ik hoop dat ik hier wat verhalen lees van meiden die met hetzelfde hebben gezeten en wel of geen draaipoging hebben laten doen.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook bij Louise een ks gehad en bij mijn tweede zwangerschap mocht absoluut geen draaipoging gedaan worden. Ik vind het ook heel vreemd dat het bij jou wel mag. Ik heb me toen ingelezen maar de risico's zijn in mijn ogen te groot. Ik zou nooit meer een draaipoging laten doen. Gelukkig was het bij mij ook niet nodig.

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    idd erg raar, ik heb altijd geleerd dat je nooit mag draaien als iemand een keizersnee heeft gehad ivm litteken. Dit staat ook in de folder over draaien die ik kreeg toen ukkie 1 in stuit lag.
    Ik zou het dan ook zeker niet laten doen!
    Je betn nooit verplicht om te laten draaien hoor.

suc6 ermee

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zou er ook niet aan beginnen! Straks gebeurt er iets!Je weet wat een ks is en helaas zal het dan deze keer weer op een ks uitdraaien.....

5. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Meiden we hebben inmiddels ook besloten om het niet te laten doen. We vinden de risico's inderdaad te groot voor de kleine en voor mij.

Wel raar dat weer elk ziekenhuis daar anders over denkt.

Deel Deze Pagina