heeft u laatste antwoord?sorry lang verhaal maar ben onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Patriciaa, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriciaa

Patriciaa Actief lid

28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

Ik heb al eerder gereageerd(kunt u me helpen?...overtijd en bruinverlies)maar helaas niet op alle vragen een antwoord gehad :( ben dus nog beetje onzeker.
    Ik zal hier even een kopie neerzetten wat er tot nu toe beantwoord is zodat het duidelijk is wat er vooraf gaande is/was

Moest 15juni eigenlijk ongi zijn en sex gehad op 13 juni(daarna vele malen meer)
    Na stoppen van pil(Maart2006)3maanden regelmatige cyclus gehad.
    Ik ben vandaag 25dagen overtijd en had op 19juni en 26 juni zwangerschapstesten gedaan en was helaas negatief.
    Wel heb ik op 26juni zo'n 6dagen last gehad van klein beetje bruinverlies waarvan de eerste twee dagen met een tikkeltje roze.
    Dus ik heb geen menstruatie gehad.
    Sinds 16juni heb ik vage buik pijn alsof ik ongi moet worden en last van mijn rug.
    Dit heb ik nu nog steeds.
    En deze klachten zijn inmiddels bijgekomen:
    - jeuk(buik,borsten,tepels ed)
    -duizeligheid
    -misselijkheid tot bijna overgeven(meestal avond)

Dit was het antwoord:
    hoi Patricia,
    je cyclus kan een keer afwijkend zijn. Misschien is het toch een ongesteldheid geweest, maar ik denk het niet. Dan is je lichaam zich nu aan het klaarmaken voor een menstruatie, met al die verschijnselen. Of je bent toch heel vroeg zwanger.
    Ik zou nog even een paar dagen afwachten en als je dan nog steeds niet ongesteld bent, nog eens testen.
    Mirjam

Nu zit ik nog steeds met een paar vragen en is helaas nog niet beantwoord en zie dat er al helaas een slotje op mijn vorig onderwerp zit :(
    Dit stuurde ik terug:
    Hallo Mirjam,
    Je adviseerd me om nog een paar dagen te wachten en als ik dan nog niet menstrueer om dan weer een test te doen MAAR wat als de test weer negatief geeft?(ben inmiddels toch 26dagenovertijd)
    Ik ben dan wel benieuwd wat voor rare cyclus ik dan ineens heb
    Kan ik ondertussen nog wel gewoon door proberen om zwanger te raken of moet ik eerst even afwachten tot ik mijn menstruatie heb gehad.

Tot slot geeft u me aan dat mijn lichaam zich misschien aan het voorbereiden is op een menstruatie maar ik heb al deze klachten nooit eerder gehad.
    Ja wel buik en lage rug pijn maar nog nooit zolang van te voren.(kan het dan zo zijn dat het ineens spontaan veranderd?)
    Ik realiseer me goed dat ik niet teveel moet hopen op een zwangerschap en ben ik nu niet zwanger dan komt het vast een andere keer Wink ik maak me gewoon wat zorgen dit is namelijk totaal onbekend voor mij.

Nu een paar dagen verder heb ik nog geen antwoord op gehad.
    Ik begrijp dat jullie het erg druk hebben maar stiekem hoop ik toch nog op een antwoord wat ik hierboven stelde:oops:
    verder heb ik nog twee laatste vraagjes.
    Heb nog steeds geen normale bloeding(menstruatie) gehad.
    Ik ben ondertussen nog wel door wezen vrijen en heb gister een witachtig tot doorzichtig slijm propje verloren en vandaag vloeit er soms wit tot doorzichtig vloed uit mijn vagina.
    Nog steeds heb ik soms een vage onderbuikpijn(beetje zeurend)en als ik op druk word het erger.
    Wat hebben al die dingen te betekenen?
    Tot slot ben ik nu twee dagen bezig met folium en is mijn vraag moet het elke dag precies op het zelfde tijdstip ingenomen worden of mag er ook een uurtje naast zitten?
    Ik weet het is een lang verhaal allemaal sorry als het vervelend is maar toch hoop ik op begrip dat ik zo onzeker ben dit is allemaal nieuw voor me.

Ik hoop op een antwoord.
    Vriendelijk bedankt alvast!!

Groetjes,
    Patricia

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Patricia,

Als je zo lang overtijd bent en niet ongesteld en niet zwanger dan zou ik je adviseren om even contact op te nemen met je huisarts. Het hoeft niet acuut, ook niet omdat ik me zorgen maak. Maar gewoon even extra laten nakijken wat er allemaal gebeurt in jouw lichaam.
    Het kan zo zijn dat het toch bij menstruatieklachten hoort. Of dat misschien toch die pil nog invloed heeft, wel raar dat je dan wel drie keer regelmatig ongesteld bent geweest. Of die 6 dagen dagen bruin verlies vanaf de 26, toch een menstruatie was? Ik zou het niet weten en stel die vragen ook even bij je huisarts.

Ondertussen kan je gewoon proberen zwanger te raken, dit heeft geen slechte invloed of een verminderde kans op een eventuele zwangerschap.

Het foliumzuur, een uurtje tijdsverschil, maakt niet uit voor de werking van foliumzuur. Ook niet twee of drie uurtje. Sla je per ongeluk een dagje over, dan is het ook niet erg, je hoeft dan niet meteen een extra pilletje in te nemen. Je bent pilgebruik gewend, dus neem hem in dezelfde dagdeel in. Dat is makkelijk.

Succes eventjes en hopelijk kan je met dit antwoord verder,
    en anders vraag je het gewoon opnieuw!

Hopelijk ben je snel in verwachting,
    groetjes,
    Japke

3. Patriciaa

Patriciaa Actief lid

28 jun 2006
    467
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Japke,

Bedankt voor je antwoord.
    Ik vind het erg fijn dat ik ook bij jullie terecht kan voor vragen!!

Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken?
    Ik heb namelijk agorafobie(dat is angst voor angst en straatvrees) en maak me snel druk als iets niet gaat zoals het eigenlijk hoort te gaan(ik denk dan meteen dat er iets ergs is met me) :oops:

Ik wou alleen nog even vragen of ik nog wel een test moet doen omdat ik dat na het bruinverlies niet meer heb gedaan.
    Graag zou ik willen weten of er nog een kans bestaat dat ik toch zwanger ben?
    Of is dat vragen naar de bekende weg?(die voor mij nog onbekend is)

Groetjes,
    Patricia

4. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Patricia,

Nee, je kan er je druk over maken maar op dit moment kan je er niks aan doen. Je lichaam reageert momenteel zo, en wat daar de oorzaak van is, weet ik niet. Maar je hoeft je in die zin geen zorgen te maken, verlies niet het vertrouwen en bespreek de vragen en klachten eens met de huisarts. Ik verwacht zeker niet dat er wat ernstigs is! En ook dat is lastig want wat jij ernstig vindt, hoef ik niet ernstig te vinden. Ten slotte wil je graag zwanger worden. Ook dat brengt deze onzekerheid met zich mee.

De kans dat je zwanger bent, schat ik zeer laag. Wel zou ik voordat je de huisarts op belt voor de zekerheid nog een test doen. Ik verwacht niet maar hoop het wel.

Groetjes en succes,
    Japke

Deel Deze Pagina