Bij een meerlingbevalling moet je nou eenmaal in het ziekenhuis bevallen (en alle controles vinden daar ook plaats). Als je als verloskundige dan toch meewerkt aan een thuisbevalling dan ben je gewoon hardstikke fout bezig, ook al hebben de ouders natuurlijk óók schuld! Ik snap de uitspraak van deze rechter dus goed. Ze had hier nooit aan mogen meewerken.
Ik zeg dat ze al levenslang hebben. Je kan niet erger gestraft worden dan door de dood van je eigen kind. De vk had moeten beschermen tegen die eigenwijsheid. Daar heeft ze een eed voor afgelegd. Miz had de vk nog veel zwaarder gestraft mogen worden.
Ik hoop trouwens wel dat er aan dit soort incidenten eens een eind komt en het systeem in NL echt eens wordt verbeterd. Met name dan wat betreft de communicatie tussen eerstelijns verloskundigen en gynaecologen. M.i word je niet snel genoeg doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik ben blij dat ik gewoon onder controle sta in het ziekenhuis.
Ik snap joycey wel aan de ene kant, maar als je er zo mee zit. (zo komt het iig over) dan zou ik het terugdraaien en ergens anders bevallen. Ik was medisch en zolang de ctg het prima deed hoefde mijn zoontje echt geen electrode op zijn hoofdje hoor. Ik mocht ook gewoon uit bed trouwens.
Eensch ... Zeker als die vk's er dergelijke gevaarlijke praktijken op na houden als de dame in kwestie hier. Het systeem zou er erg veel baat bij hebben als beide beroepen eens over hun eigen ego heen kunnen stappen en veel meer zouden kunnen samenwerken. Zowel gyns als vk praktijken. Ik heb niet eens nagedacht of ik naar een vk wilde ... ik heb direct mijn HA om een verwijzing voor de gyn gevraagd ivm voorgeschiedenis, leeftijd en gewicht.
Hangt van hun levensvisie af. Misschien hadden ze zich voor de geboorte al verzoend met de dood? De vroede vrouw: een reactie op alle commotie | De Geboortenis – Geeft nieuw leven een plek
volgens mij kan je je niet verzoenen met de dood van je kind...ik tenminste niet... en dat stukje daar krijg ik de bibbers van....
Als het aan sommige gynaecologen ligt moet je binnenkort ook verplicht in het ziekenhuis bevallen als het om een eerste bevalling gaat... De term 'medische indicatie' wordt steeds verder opgerekt. Waar je vroeger in sommige gevallen zonder problemen thuis mocht bevallen, krijg je nu opeens een medische indicatie... En laten we nou niet denken dat gynaecologen zo graag willen dat we in het ziekenhuis bevallen, omdat ze het beste met ons voor hebben... Dat draait écht alleen allemaal om geld. Net zoals VKs het naturlijk ook het liefst zelf doen vanwege de financiële kant... En waar vind je nog neutrale informatie?? Ik vind het echt heel jammer dat we steeds verder van de oorspronkelijke manier van bevallen af gaan staan en het steeds meer als een medische gebeurtenis of zelfs een soort ziekte gaan zien. Als het nodig is om naar het ziekenhuis te gaan, dan is het nodig... maar zo niet, dan zou ik er persoonlijk niet snel voor kiezen. Maar ik zit ook in de luxe-positie dat ik een ambulancepost heb op 2 minuten van mijn huis en het ziekenhuis op nog geen 10 minuten rijden... Als ik er een uur over zou doen, zou ik het misschien ook niet aandurven.
Dat zeg ik toch Een verloskundige heeft de verantwoording om zowel de moeder als baby voor de gezondheid. En bij medicatie moet zij het dan overdragen aan de gyneacologen. Hierin zijn dan niet de ouders verantwoordelijk.
eeeh blij dat ze dan mijn vroedvrouw niet was want dan had mijn man zowel mij als onze zoon naar het graf kunnen dragen.
Goed van je dat je het zo hebt aangepakt. Als je eerst naar een verloskundigenpraktijk was gegaan, had je ws. naar die doorverwijzing kunnen fluiten...
Ja wanneer ze geslaagd zijn en hun diploma ophalen moeten ze een eed gaan afleggen. Sterker nog door wat verloskundigen tegenwoordig allemaal moeten doen worden het steeds meer als arsten beroep gezien. Ze willen de opleidingen daarom ook universitair maken. Tegenwoordig word je nu ook medisch opgeleid als verloskundige. Ze zijn er flink mee bezig om de zorg in nederland te veranderen. Thuisbevalling is net zo veilig als in het ziekenhuis. Het probleem ligt bij communiceren tussen verloskundigen en gyneacologen. In ziekenhuizen worden nu steeds meer verloskundigen aangenomen (voor medisch) om bepaalde dingen over te nemen van een gyn. zodat het ook minder stressvol is voor de moeder/baby ed.
Ik ook, daarom post ik het. Er is een groep mensen die zo ontzettend anders denkt, daar kun je met je hoofd niet bij. Maar als je nu zorgverleners die in elk geval nog een opleiding hebben gaat schorsen, dan dwing je ze ondergronds, en ik vrees dat dat levens van (toekomstige) kinderen kan gaan kosten. Dan krijg je een toename van mensen die het risico van een ruptuur bagatelliswren, zonder dat ze tegengesproken worden: Ouders Online - Opinie - Thuisbevalling Of ze gaan onder een dennenboom liggen: Our Deer Baby
OMG, na een ks 'gewoon' thuis bevallen en dan ook nog eens zonder verloskundige. Dan kan je wel een miljoen kaarsjes branden, maar die zouden echt geen uterus ruptuur kunnen voorkomen hoor. Bah zweverig gedoe. Kan er echt niet tegen dat er zo vaak wordt gedaan alsof dokters enge boemannen zijn die ons alleen maar schade willen berokkenen...